Gå til innhold

P4 1.6GHz & Asus P4S533 hovedkort problem


ThomasWH

Anbefalte innlegg

Det jeg har gjort er å begynne å "rive av" PAD'en som er under kjøleribba som fulgte med CPU'en. Jeg trodde det lå en slags "paste" under PAD'en..... Det var altså feil, og jeg har driti på draget. Så, hva skjer nå? Jeg rev bare opp 1 cm max, og har pressa PAD'en ned igjen. Skal jeg bare prøve å starte maskina og se hva som skjer, eller? Helt ny pc. Aldri starta opp.

 

Mvh.

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tror du har skadet pad`en litt, kan du jo kjøpe AS3 og erstatte pad`en med dette når det kommer i posten...vinner vel 1-2 grader i forhold til pad`en i ubeskadiget tilstand, men du skal vel overklokke og da er hver grad god å bli kvitt.

 

Forøvrig er jeg enig med byggeren, har vondt for å tro at det kan skade å kjøre slik det er.

Lenke til kommentar

Takker så mye for feedback'en!:) Jeg kommer til å starte opp PC'en så snart jeg får kjøpt meg RAM! Hehe... Jeg mangler bare RAM, og grafikkort. (Kjøper 256MB CORSAIR XMS3000 RAM og Gainward GeForce4 Ti4200 64MB grafikkort!) Jeg var så trøtt og sliten da jeg skulle installere CPU & kjøler, så.... hjernen min funka ikke helt, og jeg prøvde å rive av PAD'en! Trodde PAD'en bare var en beskyttelse som lå over den "ekte" PAD'en! (som ikke eksisterte;) Så...... Hva har jeg lært av dette? Jo, aldri å mekke PC når jeg er TRØTT! :smile: Hadde nettop kommet fra jobb og greier... klokka var vel 3-4 på natta... Takker igjen for hjelp!

 

PS! Behøver jeg være redd for å ha ødelagt P4 CPU'en når jeg stramma vifta&ribba fast til hovedkortet? Det knirka noe sinnsykt høyt da jeg festa de 4 beina, og da jeg skulle dytte ned de 2 armene som står opp, hadde de lagt seg *feil vei*, og jeg bare tok de OPP og så ned andre vei... det var da ganske stor motstand og jeg presset på... helt til alt ble som det skal... men det knirket... er nå redd for at jeg ødela cpu???? :

 

 

 

Mvh.

Thomas

Lenke til kommentar

kanke du bare prøve å skru på pc'n når du får alle delene ???!??

 

Hakke en gang fått skrudd på pc'n før han ramler over med problemer her :smile:

 

Neida, prøv igjen når du har fått prøvd maskina - har du fortsatt problemer så si ifra så skal jeg være den første til å hjelpe deg..Men d ekke mye vits for oss å spekulerere i hvorvidt du har knust cpu kjernen eller ikke :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...