Gå til innhold

Er XP 3200 umulig å få tak i?


kent12345

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ønsker en XP 3200? Hvem selger denne i dag, er det noen? FSB på min 2500 Barton klarer ikke 200Mhz, 3200 er laget for det om jeg har forstått rett.

Det skal sies at det like mulig er hovedkortet ditt som stopper. Er endel hovedkort som jeg har hatt som ikke har taklet 200FSB. Dette har vært Nforce2 med støtte for 200FSB ,men dessverre så fungerte det ikke.

 

Hvis du har mulighet for multiplier forandring er dette noe å prøve. Det er også mulighet for at du må modifisere selve CPU`en med L11 mod. Hvis du har NF7 så ville det være bedre å ta ned en hacked bios (Merlin bios er gode saker) siden de har denne modden innebygget.

 

Så.. jeg ser ikke grunnen til å kjøpe noe som helst socketA for øyeblikket. SocketA er en død plattform ,men meget dårlig ytelse og høy pris.

Lenke til kommentar

Prosessoren er på vei ut av markedet, så den er vanskelig å få tak i.

 

Jeg sjekka nettopp prisguiden og der sto det noen få butikker som fortsatt solgte denne prosessoren. Det ser dog ut som denne prosessoren er veldig dyr (~2000kr).

 

Ellers så selger netshop en AMD XP-M 2400+ (45W) til ca 800kr. Denne prosessoren skal fint klokke opp til 3200+ hastigheter (200x11=2200MHz) og sikkert over. Selv kjører jeg samme prosessor, bortsett fra at min er spesifisert til 35W, og den kjører nå stabilt på 2300MHz, noe som er over 3200+ sin hastighet.

 

Target ;)

 

Edit: La til pris.

Endret av Target-55
Lenke til kommentar
Ønsker en XP 3200? Hvem selger denne i dag, er det noen? FSB på min 2500 Barton klarer ikke 200Mhz, 3200 er laget for det om jeg har forstått rett.

Hva har du av annen hardware da? Kan jo være hk eller minnet som stopper deg. Har du prøvd å øke VCore litt?

Jeg har et ASUS A7N8X - mener den er laget for 400Mhz FSB, slik at jeg skulle ha mye å hente på 3200 prosessoren. Kan det skje at hovedkortet ikke greier det likevel...? Minnet er spesifisert for dette.

Lenke til kommentar
Har samme hovedkort, XP3200+ er på vei i posten.

Håper det går for jeg har også bestilt 1GB med DDR3200 (dual), en investering som blir menigsløs sammen med min gamle XP1800+.

 

Regner med å installere i løpet av uken, skal gi tilbakemelding.

Fint! Husk å gi tilbakemelding! Hvor har du bestilt komponentene? Har vært meget fornøyd med hovedkortet, det skal være designet for 200Mhz FSB....så tror jegg satser på XP 3200...

Mail meg gjerne på [email protected] når du har testet!

Lenke til kommentar

kjøp deg en Ahtlon Xp-Mobile på itbutikken.no, stort sett alle av dem som har God luftkjøling klarer 2.4Ghz som er en god del høyere enn Xp3200+ kjører på(2.2Ghz) itilegg kan du få et ekstra bonus om du har rask ram som klarer 220FSB++ så kjører den mye raskere enn en Xp3200+... men da må du ha skikkelig minne, kjøpte KHX Pc3500 Cl2 i 2004 og dette klarer 223FSB ved CAS 2-2-2-5 som er nokså bra.

 

offtopic: ville vært litt forsiktig med å legge ut E-posten offentlig, bare et tips. ;)

Lenke til kommentar
Fint! Husk å gi tilbakemelding! Hvor har du bestilt komponentene? Har vært meget fornøyd med hovedkortet, det skal være designet for 200Mhz FSB....så tror jegg satser på XP 3200...

Prosessoren er bestillt fra Multicom, minnet (TwinMOS DDR PC3200 1GB dual) er bestillt fra MPX.

I tilleg har jeg bestillt denne kjøleren som jeg håper å få plass til...

Lenke til kommentar
Ønsker en XP 3200? Hvem selger denne i dag, er det noen? FSB på min 2500 Barton klarer ikke 200Mhz, 3200 er laget for det om jeg har forstått rett.

Hva har du av annen hardware da? Kan jo være hk eller minnet som stopper deg. Har du prøvd å øke VCore litt?

Jeg har et ASUS A7N8X - mener den er laget for 400Mhz FSB, slik at jeg skulle ha mye å hente på 3200 prosessoren. Kan det skje at hovedkortet ikke greier det likevel...? Minnet er spesifisert for dette.

Har du prøvd å øke VCore litt? Kan godt tenkes at ett hakk eller to opp på spenninga vil gjøre susen

Lenke til kommentar
kjøp deg en Ahtlon Xp-Mobile på itbutikken.no, stort sett alle av dem som har God luftkjøling klarer 2.4Ghz som er en god del høyere enn Xp3200+ kjører på(2.2Ghz) itilegg kan du få et ekstra bonus om du har rask ram som klarer 220FSB++ så kjører den mye raskere enn en Xp3200+... men da må du ha skikkelig minne, kjøpte KHX Pc3500 Cl2 i 2004 og dette klarer 223FSB ved CAS 2-2-2-5 som er nokså bra.

 

offtopic: ville vært litt forsiktig med å legge ut E-posten offentlig, bare et tips. ;)

Forstår jeg det rett at jeg kan bruke XP-Mobile cpu'ene på mitt ASUS A7N8X?

Lenke til kommentar
Syns det hørtes "rart" ut at ikke din barton 2500 klokket 3200 hastighet, har hatt en 15-20 av de cpuene i hende, både ulåste og låste og alle som en har klokket til 3200 hastighet uten økning i volt eller noe. Sikker det er noe annet som stopper deg? H.K, ram?

DEt er en Boxed, tror den blir ganske varm.. Har hatt den på over 2200Mhz mener jeg, men den klarte ikke 200Mhz FSB...det irriterer meg.

 

Skal sjekke minnet, tror 2 av brikkene kan være gamle og en mulig "feilkilde" for dette.

 

Hvilken vifte er evt. rimelig og tilstrekkelig for å drive CPU'en til 200Mhz, XP3200 ytelse...?

 

Hva med denne opplåsingen det snakkes om, hvordan gjøres det og er det risikofritt? Skjønner at det er lurt og først prøve å øke Vcore litt..

Lenke til kommentar
Syns det hørtes "rart" ut at ikke din barton 2500 klokket 3200 hastighet, har hatt en 15-20 av de cpuene i hende, både ulåste og låste og alle som en har klokket til 3200 hastighet uten økning i volt eller noe. Sikker det er noe annet som stopper deg? H.K, ram?

DEt er en Boxed, tror den blir ganske varm.. Har hatt den på over 2200Mhz mener jeg, men den klarte ikke 200Mhz FSB...det irriterer meg.

 

Skal sjekke minnet, tror 2 av brikkene kan være gamle og en mulig "feilkilde" for dette.

 

Hvilken vifte er evt. rimelig og tilstrekkelig for å drive CPU'en til 200Mhz, XP3200 ytelse...?

 

Hva med denne opplåsingen det snakkes om, hvordan gjøres det og er det risikofritt? Skjønner at det er lurt og først prøve å øke Vcore litt..

Du må sjekke temperaturen på CPU før du øker VCore.

 

Første regel ved overklokking er at man har oversikt over temperaturen under load, og at man er sikker på at den stemmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...