Gå til innhold

Endelig ble det bærbar....


GeirG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ehh... god den :whistle:

 

 

 

 

 

 

:p neida... ser bra ut den :cool::thumbup: Kunne nok fått litt mer for pengene hos en eller annen nettbutikk, men pcen har bra skjermkort, grei harddisk, mobile m cpu... joda den burde holde lenge den... ganske greit å bare kunne stikke ned på elkjøp hvis noe er galt, så fikk du sikkert med en god programvare pakke.. så da har du jo egnetlig fått ganske mye for pengene :innocent: synes det var en fin måte å se på det :D

 

 

Gratulerer da :thumbup: Måtte du og din ukårede ha mange fine stunder sammen :p

Lenke til kommentar

Den ser grei ut den. Bare et par småting:

* Litt treg harddisk (4200rpm)

* Lav oppløsning på skjermen (1280x800) Dette synes jeg blir for lite i høyden.

 

Ellers bra. Sansynligvis det beste kjøpet du kunne gjort hos Elkjøp.

(Du hadde sikkert spart et par-tre tusen om du bygget den selv og har programvaren fra før)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Kunne nok fått litt mer for pengene hos en eller annen nettbutikk, men pcen har bra skjermkort, grei harddisk, mobile m cpu

 

Ja, vet det, men problemet er at penger foreligger først litt senere på året, og jeg ville ha PC nå.... :!:

Derfor måtte jeg finne en butikk som hadde avtale om rentefri utsettelse. Mulig noen nettbutikker gir det, men....

 

Gratulerer da  Måtte du og din ukårede ha mange fine stunder sammen

 

Takk. Skal pleie den godt, så får jeg sikkert bare godt igjen! :love:

Lenke til kommentar
Den ser grei ut den. Bare et par småting:

* Litt treg harddisk (4200rpm)

* Lav oppløsning på skjermen (1280x800) Dette synes jeg blir for lite i høyden.

 

Ellers bra. Sansynligvis det beste kjøpet du kunne gjort hos Elkjøp.

(Du hadde sikkert spart et par-tre tusen om du bygget den selv og har programvaren fra før)

Vel....harddisken er sikkert kjapp nok til mitt bruk. Har ikke tenkt å fylle den med spill eller andre hurtighetskrevende programmer. Kanskje med unntak av noe video.

 

Skjermen skulle jeg ønske hadde litt større oppløsning ja.

Var derfor jeg ville gå for SXGA skjermen til Dell, selv om det ikke var en wide.

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

1280x800 kan jo være en fordel også, da slipper du å sette opp ikon/font-størrelse i Windows, du slipper å sette ned oppløsningen i spill for å få maks FPS og kan dermed kjøre i den ekte fysiske skarpe (simulerte lavere oppløsninger blir veldig uskarpe og ujevne på LCD skjermer) oppløsningen som LCD'en er laget for hele tiden.

 

Kall meg gal, men synes ikke skjerm-oppløsningen var særlig minus, ihvertfall ikke hvis du dropper GUI-themes i Windows XP som tar mye arbeidsplass uansett oppløsning og ser fælt ut IMO. Dvs. setter den opp til å bruke oldschool NT GUI, mye renere IMO og tar mindre plass og bruker mindre GPU/CPU.

 

Hardisken derimot i laveste laget, men utrolig mye man kan gjøre for å få en 4200 til å fungere litt raskere bare ved å sette opp f.eks Windows mye mer effektivt enn default-instillingene.

 

 

Karmacom

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Dog burde Elkjøp ha gjort oppmerksom på at maskinen ikke har siste generasjon Centrinoprosessor (1MB/2MB) , dersom databladet er riktig .

Må innrømme at jeg ikke er noen ekspert på prossessorer, men snakker du her om Cache? I så fall er det 2MB - L2 Cache.

 

Kunne ha vert innfarød også.

Ja, og/eller Bluetooth. Fint når man eventuellt må bruke mobilen som modem på steder hvor det ikke finnes trådløse nettverk eller telefonlinjer.

Er på et slikt sted jevnlig faktisk.

Men både IR og Bluetooth kan vel fås som USB løsninger?

Lenke til kommentar

Har den selv! (Litt mer oppgradert 1gig ram 2.0 centrino og 9800pro) Synes den er kjempetopp.

Har også en rød Voodoo bærbar med nesten like specs men en 1400x1050 skjerm.

Skjermen må jeg si er en fryd. Bred betrakningsvinkel, bedre farger ikke så "blass" som SXGA+ skjermene. Tastaturet er også fast og er kjempefint å skrive på. :D

Lenke til kommentar
1280x800 kan jo være en fordel også, da slipper du å sette opp ikon/font-størrelse i Windows, du slipper å sette ned oppløsningen i spill for å få maks FPS og kan dermed kjøre i den ekte fysiske skarpe (simulerte lavere oppløsninger blir veldig uskarpe og ujevne på LCD skjermer) oppløsningen som LCD'en er laget for hele tiden.

 

Kall meg gal, men synes ikke skjerm-oppløsningen var særlig minus, ihvertfall ikke hvis du dropper GUI-themes i Windows XP som tar mye arbeidsplass uansett oppløsning og ser fælt ut IMO. Dvs. setter den opp til å bruke oldschool NT GUI, mye renere IMO og tar mindre plass og bruker mindre GPU/CPU.

 

Hardisken derimot i laveste laget, men utrolig mye man kan gjøre for å få en 4200 til å fungere litt raskere bare ved å sette opp f.eks Windows mye mer effektivt enn default-instillingene.

 

 

Karmacom

WXGA på en 15" er fortsatt lavt. SXGA+ på 15" er passe synes jeg :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hardisken derimot i laveste laget, men utrolig mye man kan gjøre for å få en 4200 til å fungere litt raskere bare ved å sette opp f.eks Windows mye mer effektivt enn default-instillingene.

Jeg får snart samme bærbare som du har kommentert over, og lurer på tips på hvordan få bærbar med 4200 rpm HD til å bli mye mer effektivt i Win Xp...?

Lenke til kommentar

Noen som vet hva slags type/merke RAM som står i fra før på Fujitsu Siemens Amilo M1425? Det er 512 MB minne som medfølger som standard.

 

Kan man evt bestille hva som helst bare det er SO-DIMM (DDR) 333 MHz PC2700 minne? Feks Twinmos DDR333 512 MB SO-DIMM: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26114

 

Eller er som med stasjonære at man bør velge lik type RAM/merke som står i, med samme "stepping" osv...

 

Morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...