Gå til innhold

Noe galt med mitt Geforce 6800 Gamer Edition


Tobi2

Anbefalte innlegg

Etter en stund med spilling, uansett spill, blir skjermbildet plutselig "ubrukbart". Skjermen er dekket av en liten del av det opprinnelige skjermbildet, og deg jeg ser er strukket og har veldig dårlig oppløsning. Poenget er: Bildet er ødelagt og jeg må restarte maskinen med restart knappen for at det skal bli normalt igjen. Dette begynner og bli grusomt irritabelt!

 

 

Et annet spørsmål: Hva er aperture size?

 

Man finner det i BIOS og jeg regner med det har noe med skjermkort minnet å gjøre, men hva er det godt for?

 

Men uansett, jeg skulle gjerne visst hva som er galt med kortet. Det er jo helt nytt!

Temperaturen på GPU/Ram er på det høyeste 60/60 så jeg tror ikke det er det som er problemet. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uffda......jeg føler med trådstarter...har ett Asus 6800 GE kort selv,men det er på vei i retur til Komplett da ram`en på kortet mitt gikk kaputt! Er vel bare ett feileksemplar/produksjonsfeil for min del.....altså en garantisak.

Mine temperaturer lå på max ca 50 grader under spill med dette kortet(Core/Memory).Så dine temperaturer er helt greie.

 

Har du nyeste driverne til Nvidia?

 

Hvor kraftig er din strømforsyning?(Asus 6800 GE har 2 strømkontakter på kortet)

 

Ang.Aperture size: http://www.cybercpu.net/howto/basic/AGP_aperture/end.asp

 

Håper dette ordner seg for deg! :thumbup:

 

Mvh

Endret av Paddington_V1A
Lenke til kommentar
Uffda......jeg føler med trådstarter...har ett Asus 6800 GE kort selv,men det er på vei i retur til Komplett da ram`en på kortet mitt gikk kaputt! Er vel bare ett feileksemplar/produksjonsfeil for min del.....altså en garantisak.

Mine temperaturer lå på max ca 50 grader under spill med dette kortet(Core/Memory).Så dine temperaturer er helt greie.

 

Har du nyeste driverne til Nvidia?

 

Hvor kraftig er din strømforsyning?(Asus 6800 GE har 2 strømkontakter på kortet)

 

Ang.Aperture size: http://www.cybercpu.net/howto/basic/AGP_aperture/end.asp

 

Håper dette ordner seg for deg! :thumbup:

 

Mvh

Skjedde dette med en gang du fikk kortet, eller har det skjedd over tid? OVerklokka det?

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg satt og tittet på tv,da skjermen min plutselig gikk i svart! :cry:

Restartet å fikk artifacts i Bios og Windows.

Byttet skjerm(trodde ett øyeblikk at det kanskje var skjermen min),men samme resultat.Prøvde kortet også i en annen maskin,men nei.....artifactsen var der enda.

 

Dette skjedde rundt en mnd. etter at jeg hadde mottatt skjermkortet.

Ingen overklokking det er snakk om her!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Sett agp seiza riktig i Bios. Har du 128mb skjermkort setter du det til det og 256mb om det er det du har. Aldri vært borti at bilde blir slik du beskriver det akkurat. Ville tippe at det har noe med driverne dine og gjøre evt brudd i skjermkabelen din

agp aperture du snakker om nå? det er vell bare hvor mye du lar skjermkortet få av system minnet ditt altså ram som systemet ikke trenger der og da

Lenke til kommentar

Til Trådstarter: Husker du dette innlegget ditt?:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=303072&hl=

 

Det er visst ikke førstegangen du har problemer med kortet ditt? :hmm:

Jeg har skiftet ut chieftech-psu`en med en NorthQ King Kong sak,da forsvant den "dreiemodusen" som jeg fikk iallefall. :thumbup:

Prøvd selv med en annen PSU?

 

Uansett,alle oppdateringer,siste driver osv. er alfa omega!

 

Mvh

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd akkurat det samme som trådstarter med mitt GT 256mb, men det har skjedd såpass sjelden at det ikke er noe spesielt problematisk. Jeg har kun en 300w psu som sliter litt, venter ikke at systemet blir helt stabilt før jeg får meg en ny...bader i penger, jeg må bare velge hvilken jeg skal bestille...hmmm

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært innpå her nå, men får vel bare si at etter jeg skiftet fra de nyeste driverne til de som kom med skjermkortet, har det ikke klikket en gang (enda). Ellers så er det ikke PSU. Den har jeg nettopp skiftet ut nettopp på grunn av at jeg fikk artifacter sånn uten videre. Funker bra nå.

Bruker en Forthron Source 400W.

 

Og angående den andre posten om problemer med dette skjermkortet: Jeg fant ut at PSU ga lavere effekt enn det sto at den skulle gjøre, så jeg skiftet den som sagt ovenfor.

 

Jeg har fortsatt ikke helt skjønt dette med aperture size. Men hva burde jeg ha den innstilt på med disse specs?:

Skjermkort minne: 256mb

Ram: 1,5Gb

Cpu: 3.00Ghz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...