Gå til innhold

Hvor kan man få fatt i gamle spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nok blitt en smule nostalgisk på mine gamle dager, og begynner å lengte tilbake til da alle spillene var overlegne og spillindustrien var din venn. Problemet med dette var at spillutviklere ofte gikk konkurs, eller ble kjøpt opp og lagt ned. Needless to say er spill av disse utviklerene vanskelige å få tak i. Noen som vet om butikker (nett/fysiske) eller nettsider der det er mulig å få fatt i gamle klassikere som Quest for Glory serien, Space Quest serien, 7th Guest o.l? Tenker både på brukte og nye utgaver (skal stresse en del med å finne nye utgaver av disse spilla da). Noen som kan hjelpe meg ut?

Vet som www.qxl.no og www.bruktmarked.no

Takker ærbødigst for all hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg handler endel gamle spill fra www.ebay.com Fikk nylig tak i en forseglet utgave av "Lost Treasures of Infocom II" til en meget bra pris :D

Endret av Spaz
Skrevet

Har funnet en del snadder på finn.no, blant annet UFO-serien (EU, TFTD, Apocalypse og Interceptor), Fallout 2+tactics og Monkey Island 2. Fant nylig en fyr som solgte en haug med gamle, originale greier for 30kr per spill.. alt det jeg ville ha, var selvfølgelig solgt.

Ellers har man Ebay. Roter du litt rundt, er det en del folk som selger originale greier for en slikk og ingenting (2-10$).

Skrevet (endret)

Såkalte abandongames ligger rundt omkring på nettet.

Dette er spill som ikke lenger blir solgt og nedlasting er helt lovlig.

*Snuskete link fjernet*

http://www.abandongames.com/

Finnes sikkert flere nettsteder rundt samme greia.

Endret av psilocybe
Skrevet

Om det er lovlig, hvorfor står det da:

"Though all titles on this site are classified as Abandonware, it is still illegal to download and redistribute them due to copyright restrictions. Please do so at your own risk."

På forsiden til den første linken din?

Skrevet

Om det er lovlig, hvorfor står det da:

"Though all titles on this site are classified as Abandonware, it is still illegal to download and redistribute them due to copyright restrictions. Please do so at your own risk."

På forsiden til den første linken din?

Nedlasting av abandongames er så vidt jeg vet lovlig, så lenge du ikke selger dem til venner og slikt.

Skrevet
Sludder og pølsevev. At noe klassifiseres som "abandonware", forutsetter at det ikke er å oppdrive i butikker.

Edit: Den var til niXon^^

Ah, da fikk jeg oppklart det :)

Skrevet
Den første er iallefall ulovlig. Der kunne man laste ned Civilization 2, og det får man fremdeles kjøpt. Linken er derfor fjernet.

Legger meg flat og ser ikke noe poeng i å krangle på den.

Men ...

Det er grenser for hvor langt ihvertfall jeg er villig til å strekke meg (les: hvor mye jeg er interessert i å betale ) for å spille gamle spill det er håpløst å få kjøpt i butikk.

Jeg er fult klar over de juridiske sidene ved opphavsrett.

Men når distribusjonsfirmaene ikke klarer å levere må jeg innrømme at min samvittighet ikke plager nattesøvnen nevneverdig.

(og der ble det vel forumpause for meg tenker jeg)

Skrevet
Neida, om du ikke vil betale penger for gode, gamle spill er det helt greit, men ikke legg linkene ut på dette forumet. Enkelt og greit.

Linkstop fra meg.

Å betale for gamle spill er ikke noe problem.

Jeg har ytt mitt og vel så det til spillbransjen.

Det jeg skrev var at det er grenser for hvor mye jeg interessert i å betale.

Men den diskusjonen her er feil bruk av forumplass.

Peace?

Skrevet

Nyttig tråd, jeg har også grublet på dette i det siste. Har en hel liste med gamle klassikere jeg gjerne skulle hatt original utgavene av.

Fortsett å legge til linker til ulike sider hvor både gamle og forsåvidt nye spill selges/kan skaffes :thumbup:

Og som "Odland81" har nevnt vil også jeg ha spillene på cder, originale vel og merke ;)

Skrevet (endret)

Ny side fjernet. Skal dere legge ut linker til "abandonware"-sider, så bør dere sjekke at de ikke tilbyr spill som finnes i butikker fremdeles.

Uansett har trådstarter skrevet at det er snakk om originale spill.

Edit: size=14 må tydeligvis til.

Endret av psilocybe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...