Gå til innhold

Begrensnings kode ? med tvilling nr.


Anbefalte innlegg

har 2 mobiler 2 nokiar

den ene er 2 år gammel , den er ikke låst til noe

det er tvilling nr. som sitter i den men når jeg slår den på får jeg opp

 

Tast inn begrensnings kode ?

hva er begrensnings kode ?

 

grunnen til tvilling nr. er at jeg skal ha den ene i bilen og den andre privat (ikke jeg men noen andre)

 

fant det kanske enkelt ut :blush: det var bare en annen betegnelse en på e700 for opratør lås :thumbup:

Endret av Chris_p4_2.8@800
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har (hadde) tvillingkort jeg også, men ikke nå lengere. Må kunne sende sms, men det går ikke med tvillingkort. Ikke med samme nummer alså. Ringer noen meg ringer det på begge telefonene, men ikke med sms/mms/e-post. Finnes det et tvillingkort som gjør det?

 

Så ingen grunn til å starte en ny tråd, så jeg bare hekta meg på her ;)

Lenke til kommentar

Med Netcom sitt tvillingkort kan du sende sms/mms fra begge kortene men du kan bare ha på EN telefon av gangen. Utrolig tungvidt i hverfall når du bytter telefon flere ganger om dagen. (har en i bilen + en vanlig mobiltelefon) hver gang jeg går ut av bilen så må jeg huske å skru på den "bærbare" og den må stenges igjen før jeg starter den i bilen igjen.

Lenke til kommentar
Med Netcom sitt tvillingkort kan du sende sms/mms fra begge kortene men du kan bare ha på EN telefon av gangen. Utrolig tungvidt i hverfall når du bytter telefon flere ganger om dagen. (har en i bilen + en vanlig mobiltelefon) hver gang jeg går ut av bilen så må jeg huske å skru på den "bærbare" og den må stenges igjen før jeg starter den i bilen igjen.

nei, det må du ikke. I mitt tilfelle så fungerer det slik:

 

Nokia 6310 på - sende sms/motta

T68i på - mottar eventuelle svar/samtaler som kommer etter at 6310 er slått på. Telenor sin fungerer dog at begge mottar anrop, men at sms routes helt vilkårlig.

Lenke til kommentar
Nokia 6310 på - sende sms/motta

T68i på - mottar eventuelle svar/samtaler som kommer etter at 6310 er slått på. 

Litt usikkker på om du beskriver netcom eller telenor her.

 

Hvis du har på beggge telefonene i Netcom sitt nett så er det den siste telefonen som har oppdatert seg som mottar samtaler/sms. Siden du ikke kan være 100% sikker på hvem av telefonene det er, blir det tryggeste å ha på bare en av gangen.

Lenke til kommentar

Telenor sin løsning fungerer sånn:

 

- Du kan ringe ut fra begge kort samtidig

- Ved innkommende anrop ringer begge samtidig

- Du kan ikke ringe mellom kortene

- Når du sender sms fra tilleggskort så vises tvillingnummeret, hvis denne sms'en blir besvart så går den altså kun til tvillingkortet.

- Hvis noen prøver å ringe dette tvillingnummeret så får de en talemelding om å ringe hovednummeret.

- Ved utgående anrop fra tvillingkortet så vises hovednummeret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...