Gå til innhold

redusert ytelse med batteri ?


Zpurs

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det slik at bærbare datamaskiner senker ytelsen når de kjører på batteri ?!

(er det i det hele tatt mulig) - jeg innbiller meg at min Acer 292LMI yter mindre når jeg kjører uten ekstern strømforsyning (merker det helst når jeg spiller da, og det er ikke et problem, bare nyskjerrig ;) )

 

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har en bærbar med såkalt mobil prosessor (ADM64 Mobile, Athlon XPm, Pentium 4 m eller Pentium M), setter de ned hastighet automatisk om du ikke har stillt inn noe annet. Du kan bestemme at prosessoren ikke skal sette ned hastighet i det hele tatt selv om den bare går på batteri, men da vil ikke du ha strøm lenge.

Lenke til kommentar
Du kan bestemme at prosessoren ikke skal sette ned hastighet i det hele tatt selv om den bare går på batteri, men da vil ikke du ha strøm lenge.

Hvor stiller du dette?

Skjermegenskaper > skjermsparer > strøm > "alltid på".

 

DU kan også sette det opp i BIOS'en på de fleste maskiner hvor det

jobber uavhengig av Speedstep-implementeringen i Windows fra Intel.

 

 

Karmacom

Lenke til kommentar
Om du har en bærbar med såkalt mobil prosessor (ADM64 Mobile, Athlon XPm, Pentium 4 m eller Pentium M), setter de ned hastighet automatisk om du ikke har stillt inn noe annet. Du kan bestemme at prosessoren ikke skal sette ned hastighet i det hele tatt selv om den bare går på batteri, men da vil ikke du ha strøm lenge.

Tror ikke dette stemmer helt....har XP-M og den klokker deg ned til halvparten uansett hva jeg setter strømegenskapene til...

Lenke til kommentar
Tror ikke dette stemmer helt....har XP-M og den klokker deg ned til halvparten uansett hva jeg setter strømegenskapene til...

når du ikke belaster cpu stemmer dette, men den klokke seg opp alt etter hvor mye den blir belasta

Hmmm...ikke hos meg. Bruker Speedswitch, men når den går på batteriet så går den aldri over 800 Mhz uansett om jeg om jeg bruker Opera eller spiller Doom3....

Endret av Fjart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...