Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke stilt inn ruteren(D-Link DI-624)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, skal koble opp en Telenor 2Mbit linje til ruteren. Har satt inn nettverkskabelen fra modemet inn i wan-porten på ruteren. Både pc'er med vanlig nettverkskort og pc'er med trådløst er på nettet når jeg kobler dem til ruteren og skrur dem på.

Problemet er at jeg får ikke tilgang til ruterinstillingene. Når jeg skriver inn adressen som står i brukerveiledningen og skriver inn brukernavn og passord riktig, blir jeg ikke logget inn. Jeg får bare opp det samme vinduet igjen.

Dette er litt kipt i og med at jeg gjerne vil kryptere nettverket og sette tilgangskode(wep-key eller hva det nå heter).

Noen som kan hjelpe?

Mvh. Øystein

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bruk admin som login og passord blank. Når du kommer inn i routeren da kan du endre det blanke passordet til ett privat passord.

Som sagt; det skjer ikke noe når jeg gjør dette.

Men det jeg kan tilføye er at maskinen som linja ble oppkoblet til før ruteren kom inn i bildet har telenorsoftwaren innlagt. Det er den programvarepakka som telenor sender med for at folk stegvis skal sette opp nettet riktig.

Men jeg skulle tro at dette ikke har noen betydning i og med at den maskinen som oftest er avskrudd.

Bare min maskin er oppkoblet på ruteren nå, nettet fungerer, men får som sagt ikke logget meg inn for å få innstillt ruteren.

:ermm:

Skrevet

Start opp på nytt ved å trykke inn "RESET" knappen bak på routeren i minst 10sekunder .

Etter dette så logger du inn på 192.168.0.1 for så å bruke wizarden og velger PPPoE når den kommer til valg av ISP (mulighet) for så å fylle inn user/pass .

Voila så skal der kjøre .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...