Gå til innhold

Vannpumpe


petersv

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om plasser de selger vannpumper som kan brukes til vannkjøling, til en rimelig pris?

Har fått et tips om at butikker som selger fontener for å ha i hagen har det, men har ikke funnet noen butikker som selger hagefontener her i byen (Tromsø).

Hvis noen vet om butikker som selger det i Oslo eller Tromsø hadde det vert fint om du kunne sendt en liten mail.

 

Mvh, Peter S.

 

[ Denne Melding var redigert av: petersveistrup på 2001-09-08 13:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-09-09 12:48, haakon_d skrev:

Personlig har jeg en Eheim 1250 pumpe fra
, de selger også pumper på
, ellers kan du bruke akvariepumper ...



 

Ja,

 

Eheim puper er egentlig akvarie pumper. (www.eheim.de)

Men som allt annet som selges som spesialutstyr er det jo overpriset her i Norge. Skal sjekke prisen i Belgia om 2 uker.

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig skal ha vannkjøling kan du gjøre som meg - få tak i en Eheim 1060. Den er ca. dobbelt så kraftig som 1250, eller fire ganger så kraftig som den mye brukte 1048 som bl.a. Microplex selger. Det var også Microplex som skaffet meg den pumpa til Dream Machine, jeg vet ikke om det er noe de tar inn ellers. Den er uansett rå - gleder meg villt til å begynne med vannkjølinga!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-11 02:12, CannoliBoy skrev:

Hvis du virkelig skal ha vannkjøling kan du gjøre som meg - få tak i en Eheim 1060. Den er ca. dobbelt så kraftig som 1250, eller fire ganger så kraftig som den mye brukte 1048 som bl.a. Microplex selger. Det var også Microplex som skaffet meg den pumpa til Dream Machine, jeg vet ikke om det er noe de tar inn ellers. Den er uansett rå - gleder meg villt til å begynne med vannkjølinga!




 

Hmmm..1060's støynivå i forhold til 1048?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-11 02:12, CannoliBoy skrev:

Hvis du virkelig skal ha vannkjøling kan du gjøre som meg - få tak i en Eheim 1060. Den er ca. dobbelt så kraftig som 1250, eller fire ganger så kraftig som den mye brukte 1048 som bl.a. Microplex selger. Det var også Microplex som skaffet meg den pumpa til Dream Machine, jeg vet ikke om det er noe de tar inn ellers. Den er uansett rå - gleder meg villt til å begynne med vannkjølinga!




 

Jepp, skal sjekke når jeg er i Belgia!

Regner med at det er en del billigere der :smile:

 

Takk for alle tipsene! (til alle :wink: )

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-11 19:36, haakon_d skrev:

Hvor mye ga du for 1060 pumpa Lars?

Jeg valgte å kjøpe en 1250, fordi det er den kraftigste med 3/8" utgang



 

Mener å huske at det sto i overkant av 1400 på fakturaen, men ettersom det er spesielbestilt veit jeg ikke om det kan dupliseres. Jeg likte forresten godt at 1060 har 18mm utgang, kan jeg bruke vanlig kobberrør i den innvendige konstruksjonen. Må bare få naboen til å lodde for meg, som er rørlegger :wink:

Lenke til kommentar

Jeg tror kongepumpa kansje er

 

http://www.aquamasters.com/aquarpumps.htm

 

etter å ha lest

 

http://www.thekrib.com/Filters/pumps.html

 

Den koster rundt $120 på de butikkene jeg har funnet. Sikkert 1500 kr i Norge, hvis noen har den.

 

Her i Bergen er det en spesialbutikk for pumper. De har sikkert mest av kraftigere lensepumper, men jeg tenkte jeg kansje skulle sjekke det ut før jeg handler.

 

mvh

Are-Harald Brenne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...