Gå til innhold

hvordan senker jeg viftehastigheten?

tyraltus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Man kan også få viftene til å gå på 5V eller 7V. Men da må du begynne å kappe ledninger osv..

Kan forklare nærmere hvis du ønsker det?

EDIT: Leif er alltid innom om morgenen..

Endret av reeeeg
Skrevet

jeg prøver speedfan først , det er vel lettest og hjelper vel en del. takk for tips. og til reeeg: takk for at du stiller din tid og kunnskap til disposisjon :) jeg poster hvis går for mekke løsningen..

Skrevet

eh.. jeg ser ikke ut til å få lastet ned speedfan fra hjemmesiden deres, jeg trykker på download, og så står det snart fullført nede i hjørnet og ingenting er skjedd.. ligger ikke på skrivebord heller. noen sndre steder det er mulig å få tak i programet?

Skrevet

Er nok speedfan som er det beste. Bruker det selv.. Bare pass på at CPU ikke blir for varm under load hvis det er den viften du senker hastigheten på. Jeg må sette vifta til å kjøre for fullt når jeg spiller osv.

Skrevet

hjelp!. jeg startet fanspeed for første gang nå og temp3 viser 138C,det står ikke om det er cpu eller vga osv. det gjeleder. detter vel noe jeg burde gjøre noe med så fort som mulig? please svar !! er litt stressa nå, så jeg starta ny topic ang. dette, sikkert unødvendig: beklager :blush:

Skrevet

he he sikker på att det er celsius og ikke farenheit du så om du får 138 grader celsius på prossesor eller vga er du god og dessuten eier av en stekt cpu eller vga som ikke funker mer :D

Skrevet (endret)
hjelp!. jeg startet fanspeed for første gang nå og temp3 viser 138C,det står ikke om det er cpu eller vga osv. det gjeleder. detter vel noe jeg burde gjøre noe med så fort som mulig? please svar !! er litt stressa nå, så jeg starta ny topic ang. dette, sikkert unødvendig: beklager :blush:

Speedfan kan også vise feil fort. Har en sensor som viser -48 grader jeg, så...

Men fullt mulig det er fahrenheit og ikke celsius som vises..

Endret av reeeeg
Skrevet
man kan bruke speedfan, men det gjelder bare cpu vifta og vifta på HK  :)

Mens du skrev det leket jeg meg med å skru opp og ned på kabinettvifta...

lar det seg gjøre å styre kabinett viftene også med speedfan?evt hvordan.. :yes:

Skrevet

hmmm. skal se etter på hk mener det jeg så en tre pin der hvor det stod noe om kab vifte, er ikke helt sikker men.. takk for tipset

Skrevet

skal åpne kjæresten2 og sjekke om det er noen molex ledig i morgen :thumbup: ps: molex guiden er god og ha for en noob som meg :grin: vert fint med flere slike..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...