Gå til innhold

Stor forskjell mellom hodetelefoner?


Anbefalte innlegg

Hodetelefoner er genialt det. Jeg bruker det først og fremst for å ikke plage naboer og resten av familien min mens jeg spiller.

 

Det som er bra med hodetelefoner er: relativt god lyd i forhold til pris, slipper å plage andre med lyd, genialt når man snakker med kamerat mens man spiller (via mic montert på hodetelefon)

 

Det som er mindre bra: Man får ikke perfekt surroundlyd fra dem (Her vil jo et høytalersett være mye bedre), man belaster også øret mer siden lyden går rett inn i øret, man mangler som oftest den fyldige bassen som får rommet til å riste.

 

Selv har jeg et hodetelefonsett som ble anbefalt for gamere (ALTEC lansing) til rundt 350-400kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har lest gjennom tråden her så var det et meget dumt spørsmål du kom med der.. rolleyes.gif

Virker litt meningsløst å kjøpe høytalere nå :hmm: høytalerne jeg har nå(creative) virker ikke slik som det skal, lyden svinger opp og ned utrolig plagsomt. Komplett har dem ikke lenger og når jeg skal sende dem inn tenkte jeg å spørre om å få noe annet i stede(skal selfølgelig legge på litt ekstra penger) Er det noen brukbare hodetelefoner på komlpett til 1000kr da :hmm:

Bestill heller fra www.hpx.no .. De har mye bedre utvalg i headset i 1000 kr klassen og over.. Komplett har bare for mainstream, mest billigskrot :p ..

Lenke til kommentar

Hodetelefoner er et godt valg for nærlytting og for å få gode detaljer. Men man får ikke muligheten til å kjenne lyden ved høye volum, så noe av opplevelsen forsvinner med bruk av hodetelefoner.

 

Når det gjelder hvilke hodetelefoner som er best, er det lurt å prøve seg fram. Forskjellige hodetelefoner har forskjellige egenskaper som passer til ulike formål.

 

For mest punch gå for beyerdynamic. Sennheizer er jevt over god på alle områder, AKGs dyre modeller er best på detaljer. (Jeg bruker akg k501, nydelige til klassisk musikk, ikke så godt egnet til rock, da bruker jeg heller stereoanlegget)

Jeg er ikke kjent med andre merker som grado f.eks.

 

Når det gjelder åpne/lukkede hodetelefoner, vil lukkede hodetelefoner tillate lytting på lavere volum på offentlig sted, best for både deg og dine omgivelser, mens til hjemmebruk er åpne hodetelefoner best. (gir best lyd)

Lenke til kommentar

Hodetelefoner er i en egen klasse!

Mine gamle Koss Porta PRO kunne nesten matche Klipsch Promedia settet mitt som koster over 5000,-

Har nå prøvd både Beyerdynamic DT880 og Sennheiser HD650 som er kremen av hodetelefoner. Det er helt syke greier når man ikke har hørt bedre enn Porta Pro.

I 1000,- klassen ville jeg gått for HD595 litt over 1000kr men den er skikkelig god.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Joi: Hvor kjøpte du de cardas cable fra? Vurderer å bytte kabel på HD650 som jeg har her. Forresten hva slags amp bruker du?

Burde du ikke heller bytte lydkort? :-) Audigy2 kan jo til nød sammenliknes med en CD-spiller til tusenlappen. Litt bortkastet å bruke gode hodetelefonforsterkere og dyre hodetelefoner med en dårlig kilde.

Lenke til kommentar

Ja, eller... Jeg har prøvd E-MU0404 lydkort som kilde en kammerat av meg har det. Må si at jeg ikke merker rare forskjellen.. Ble litt overraska over at forskjellen ikke var større. Så jeg vet ikke hvor høyt jeg må gå for å få en kilde som jeg virkelig hører en forskjell.. E-MU kortet holdt ikke helt mål...

Lenke til kommentar
Ja, eller... Jeg har prøvd E-MU0404 lydkort som kilde en kammerat av meg har det. Må si at jeg ikke merker rare forskjellen.. Ble litt overraska over at forskjellen ikke var større. Så jeg vet ikke hvor høyt jeg må gå for å få en kilde som jeg virkelig hører en forskjell.. E-MU kortet holdt ikke helt mål...

!!??!!??

Du sier du har HD650 og hører ikke forskjell mellom Audigy og E-MU!? Da hører du neppe noen forskjell ved kabelbytte (som likevel kan diskuteres om det er ren placebo).

 

Jeg byttet fra A2 til Chaintech AV-710 til 200 kr og forskjellen er som natt og dag, selv med mine Z-2200 høytalere. Med Senn HD555 er forskjellen enda mer merkbar.

Lenke til kommentar

Eg har nettop kjøpt meg et par Sennheiser H595 og er utruleg fornøyd, de er lettdrevne, drives lett av bærbart utstyr/lydkort, selv om overgangern fra stor til liten jack er noe ustabil, da lyden detter ut om en kommer borti slik det blir rotasjon, dette er hovedsaklig et problem når en bruker en mp3spiller og har den i lomma.

 

Så tilbake til diskusjonstema, de spiller mye klarere enn mine b&w dm604 men jeg liker å ha begge deler, for ved film er høytalerene d beste valget, når en ser film har en liksom lyst på det ekstra basstrøkket som en kjenner i magen, noe en ikke får med hodetelefoner. Men om det er vits å gå enda høyere i pris vet jeg ikke om er nødvendig, utenom at du er ekstremt lydhør.

 

Var jeg deg ville jeg dratt til din lokale hifi-butikk og få prøvd forskjellige på. Hvordan de er å ha på har også mye å si.

 

Om du kan få tak i dem så er også Phillips HP1000 et meget godt valg. De er billigere og spiller alikvel bedre enn mange dyrer hodetelfoner fra nisjemerker som sennheiser, beyerdynamics osv. Og før noen sier at phillips ikke har greie på hodetelefoner, så ta et søk på google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...