HV Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 Heisann Trenger litt hjelp. Maskinen er en ferdig pc fra Medion, med det meste onboard, deriblant skjermkort. Dette var forfærdelig dårlig så fikk kjøpt nytt PCI, siden maskinen selfølgelig ikke har AGP port. Alle PCI portene(3) i Medion maskinen er testet og skjermkortet er også testet på en annen maskin og virker bra på en annen maskin. I den andre maskinen fikk du et lite problem når du hadde begge 2 skjermkortene installert, men når jeg plukket ut AGP kortet som sto der, fungerte da PCI kortet fint alene. Dette er da ikke like enkelt på Medion, vanskelig å røske ut onboard. Alternativet må da bli å disable kortet, kanskje dette jeg ikke klarer helt. I Windows XP Enhetsbehandling får man da opp alle kort osv, alt jeg finner under skjermkort er da det deaktiverte gamle onboard kortet, noe jeg har gjort selv. Men jeg klarer ikke på Medion maskinen å få opp det nye PCI kortet, som jeg gjorde på den andre maskinen. Hjelper ikke å instalere drivere, det er som den ikke finnes der. BIOS er da det mest logiske valget for meg å lete. BIOS 1.07 fra Award Software. Kan skaffe bilde over alle mulige valg der hvis noen trenger det for å hjelpe meg. Der har du egentlig 2 fornuftige valg for å disable det gamle kortet. Integrated Peripherals->Init Display First Flyttet fra[Onboard/AGP] til [PCI slot] Advance Chipset Features->On-Chip VGA Flytter fra Enabled til Disabled. Resultat etter disse endringene ble svart skjerm uansett hvilken kort du stikker skjermen i, og du må plukke ut batteriet i 5 minutter før du er oppe og går på det gamle kortet igjen. Deretter rige jeg til Medion Support, traff en hyggelig fyr som snakket dansk. Selfølgelig var han en robot og fortalte meg hvordan ting SKAL virke. System recovery osv, for Windows skal jo finne nye deler, og det var lett å skyld på at kortet var ødelagt. Altså ikke noe fornuftig hjelp fra den kanten. Jaja, inne på sidene til Powercolor, finner man en stadarveiledning dersom noe ikke skulle virke dersom man starter opp maskina. Jaja har prøvd alt på listen uten BIOS update. Jaja Henter den nyeste(1.09) fra Medion, 1 times knoting senere finner jeg knapt en forandring i den nye BIOSn. Det hjalp heller ikke. Kortet er PowerColor Radeon 9250 128MB DDR fra Komplett. Maskinen er 1.5 år gammel og tilsvarer ca denne på elkjøp idag: Hvis noen har noen tips i det hele tatt så ikke nøl, hodebry dette. Det er heller ikke aktuelt med ny maskine eller hovedkort med AGP port osv, dette skal virke. Hvis dere trenger noe mer informasjon så er det bare og spørre!!! Hilsen HV
Saftis Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 (endret) *slettet* Vrien denne, ja Selv om det skal fungere å disable det i bios, finnes det kanskje en jumper på hovedkortet for å disable integrert vga også ? Endret 9. januar 2005 av Saftis
perpyro Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 (endret) Ettersom du kjøpte maskina ny så følger det vel med en CD med spesifikasjoner på hovedkortet. Her står det i detaljer hvordan gjøre denne jobben. Ligger mest sansynlig i en PDF fil. EDIT: Har du navnet på maskina mere en Medion og kanskje navnet på den innebygde grafikkbrikken? Endret 9. januar 2005 av perpyro
HV Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Skrevet 13. januar 2005 Selv om det skal fungere å disable det i bios, finnes det kanskje en jumper på hovedkortet for å disable integrert vga også ? Ingen jumpere så langt som jeg kan se i nærheten av skjerm utgangen, å flytte på det lille som er der av andre blir vell litt dumt. De jeg ser er hovedsaklig de som styrer strømknappen og lysene på forsiden av kabinettet. Ettersom du kjøpte maskina ny så følger det vel med en CD med spesifikasjoner på hovedkortet.Her står det i detaljer hvordan gjøre denne jobben. Ligger mest sansynlig i en PDF fil. EDIT: Har du navnet på maskina mer en Medion og kanskje navnet på den innebygde grafikkbrikken? Med maskina er det kun en recovery CD, finner ikke noe av intresse der. Ligner mye på en Windows cd. Klarer ikke å finne ut nøyaktig hva Hovedkortet heter, men det ligner veldig mye på dette: http://www.intel.com/design/motherbd/va/ Det innebygde grafikk kortet heter uansett: Intel® Extreme Graphics Controller Hvilken brikke det er vet jeg ikke.. http://www.intel.com/products/desktop/chip...t+body_extreme&
HV Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Skrevet 13. januar 2005 Ettersom du kjøpte maskina ny så følger det vel med en CD med spesifikasjoner på hovedkortet.Her står det i detaljer hvordan gjøre denne jobben. Ligger mest sansynlig i en PDF fil. EDIT: Har du navnet på maskina mer en Medion og kanskje navnet på den innebygde grafikkbrikken? MEDION: Type: MED MT 205 Model: PC MT6
BlackDeath Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Fint om du har serie nr på maskinen lettere å søke da, mulig at du ikke har lyst til å legge den ut på nettet..... Kent
HV Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Skrevet 13. januar 2005 Har alle papirer på maskinen, så det er ikke noe problem. Serie Nummer: 11776010020276 Hilsen HV
HV Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Skrevet 13. januar 2005 Fortsatt åpen for alle mulige eksperimentuell, fantasifulle og oppfinsomme svar Hilsen HV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå