Gå til innhold

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 black screen

AsconaB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp, that's right. Vel, er vel bare å få tak i større psu da. Så får man se hvordan det går da, forbauser meg ikke om det kommer enda en ny feilmelding da.

Skrevet (endret)

Da er ny psu skaffet, 550w og 20A på +12v. Nå lyser 1 og 4 grønt mens 2 og 3 er rød. Fikk skiftet i bios på ram hastigeten, satt ned til 133mhz og nå lyser 3 og 4 grønn men 1 og 2 er rød.

Hva feiler ?

Edit : Etter videre prøving viser det seg at feilkoden varierer ca. ved hver oppstart.

Frustrerende :no::nei:

Endret av AsconaB
Skrevet (endret)

Nå fungerer det, satte hastigheten på rammen til 100mhz og da virket det, tydeligvis rammen som har herpa hele tiden.

Edit : og jo psu var faktisk q-tec :ermm:

Endret av AsconaB
Skrevet

Er det corsair 3200C2 minne du bruker så er SPD timingsene kun brukbare med Intel .

I bios må du endre auto på cas-rcd-trp-tras til å være manuellt 2.5-3-3-6 og volten fra auto til 2.75v .

Og av en eller annen grunn er både MSI K8N Neo og Neo2 svært

kresne på PSU sammenliknet med andre hovedkort .

Skrevet

Jepp, er XMS3200C2 32meg x 8 cas 2-3-3-6-T1. Hvorfor må cas settes til 2.5 når den er 2, eller var det skriveleif ? Kan jeg sette opp mhz når jeg stiller dette inn manuelt ? Eller mener du dette kun fungerer med Intel ?

Er q-tec kjent for å være ekstremt dårlige ? Aldri hørt om merke dessverre.

Skrevet (endret)

q-tek sugger max. En kompis av meg ødela et hovedkort pga den psu'en der. Det fungerte ypperlig, men til slutt kom det masse rare feilmld og slikt, fikk bytta både det og psu'et, nå fungerer det som bare det!

Endret av Lord_Linus
Skrevet

Akkurat.

Kan jeg muligens stille opp mhz til 200 som det skal være da ? Kjører jo på 100 nå.

Var et slit å komme seg inn i bios og få stilt dette ned selv med pc2700 brikken jeg brukte for å greie det, var helt umulig med denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...