Gå til innhold

Filme biler i sladd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette bare en morro film eller skal det brukes til noe seriøst?

Er ikke ment som noen kritikk, lager mye sladde filmer selv =)

 

Men hvis han kommer rundt en 90 graders sving, så står du i enden på veien, altså rundt 50meter fra der svingen slutter, så får du med deg at lysa står rett mot deg og bilen går sidelengs, før du ser utgangen av svingen og bilen kommer sidelengs.

Litt vanskelig å beskrive.

Pass på å ha på manuell focus, siden lysene har en tendens til å forstyrre automat focusen.

 

Ellers så har du muligheten til å montere kamera på bilen, men det er litt risikabelt som regel hvis du skal ha en feit vinkel.

Hvis det ikke er noe snøkanter på plassen, så funker det ofte fett å ha kameraet lavt og nærme bilen.

Du kan jo titte på denne filmen så kanskje du får noen ideer?

http://www.tjchosting.com/~osenwork/filmer/ock-racing.ow.avi

Er ikke så mange forskjellige vinkler som blir brukt der da riktignok.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hva er forsjellern på autofokus og manuell fokus?

Autofokus: Kameraet justerer fokuspunktet selv. Du behøver ikke gjøre noen ting med fokusen, derav autofokus. Dette er kjekt hvor bildene beveger seg fort eller tingene i bildet som skal være i fokus endrer dybdeplassering etc. Men går det for for klarer ikke kamera å henge med.

 

Manuel fokus: Du justerer hvor fokuspunktet skal være. Dette kan være greit hvis du skal ha fokus et litt "unormalt" sted(f.eks. veldig i bakgrunnen) eller du vil endre fokus mellom to ting i bildet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så jeg tror du skal gå for auto-fokus i starten...

Det tror ikke jeg.

 

Når jeg selv leker meg med kamera og bare filmer litt på måfå, bruker jeg uansett manuell fokus selv om jeg aldri rører fokus-hjulet. Det er uansett bedre enn autofokus. Bare ha en noenlunde grei fokus i utgangspunktet, før du filmer, så trenger du ikke tenke mer på det.

Lenke til kommentar

Det kommer jo veldig an på om det som skal være i fokus endrer dybdeplassering da.

 

Hvis det ikke gjør det er nok manuelt greiest.

hvis det gjør det tviler jeg på at autofokus klarer å må med alt, så det kan godt hende at du burde ha manuell da også. Men det er jo bare å prøve. Se hva som blir best.

 

Og et lite tips: Hvis du zoomer helt inn på det som skal være i fokus, så langt inn du kommer. Så justerer du fokus og zoomer ut igjen. Da får du genial fokus :thumbup:

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...