Gå til innhold

Geil PC3200 2*512 KIT virker ikke sammen


Smeltelim

Anbefalte innlegg

fikk i dag Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz Value CL2.5 5nS 2.5-2.95V Dual Channel og satte de i maskinene min.

Satt meg ned og spilte HL2 og fikk feilmelding som sa noe om at minne ikke kunne være "read" så jeg titta litt på support siden hos steam og fant ut at jeg skulle kjøre en memory test. valgte da Windows diagnostics tool elns.

 

den kjørte og det dukket opp en rekke feil under testen "LRAND". tok ut den ene brikken slik at det bare var i den ene 512 brikka, da fikk jeg "no errors" bytta så den ut med den jeg hadde tatt ut og fikk da "no errors" på den også.

 

satt i begge men ikke i dual og kjørte testen igjen, da dukket det ikke opp noen errors på "LRAND" men på testen "Stride6", har kjørt testen med de 2 gamle PC2700 256 brikkene mine i dual og det funka helt fint...

 

er det noen av mine komponenter som gjør at jeg ikke får kjørt med begge Geil brikkene samtidig?

 

Er ikke brikkene kompatible med hverandre?, noe de bør være da de ble kjøpt som ett kit og burde være testet sammen på forhand?

 

de virker jo helt fine når jeg bruker maskinen ellers, det står at de kjører i DDR Dual channel under oppstarten også.

 

Min Hardware:

Aopen AK79D-400VN med nyeste BIOS (R1.16)

AMD XP2500+

Sapphire ATI Radeon 9800PRO Atlantis

Endret av Zed-smeltelim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de funker helt plutselig for meg nå, vet ikke helt hva jeg gjorde :hmm:

eneste i BIOS som jeg har endra var at den skulle finne hastighetene automatisk i stede for at jeg skulle skrive de inn, men den finner de samme verdiene som jeg hadde skrevet inn manuelt...rare greier, men det du forteller om høres litt mer alvorlig ut en det jeg opplevde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...