Gå til innhold

Ekstern HD sinker maskina


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som har vært borti dett før?

 

Jeg har en bærbar P4 2.8 ghz med 512 mb ram. Nyformatert for en ukes tid siden og virker som den skal nå. Men så fort jeg kobler til min eksterne harddisk (Maxtor onetouch 250gb) så går alt på maskinen vesentlig tregere.

 

Nå skal det nevnes at jeg ikke har lagt inn noen drivere/programvare for disken, vet ikke hvor installasjons-cd har blitt av og fant ikke for WinXP på maxtor sine sider. Uansett tror jeg ikke at det kan være det som er problemet. Det er jo bare å plugge inn så spretter den opp.

 

Noen tips?

 

 

Mvh :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter også med det. har en maxtor 250MB 5000XT. Bruker den på windows 2003 server. finner ikke noe drivere som passer... Har noen et tips blir jeg veldig glad jeg også.

Tror jeg har gjort noe annet dumt også. Kjører to disker (serie ata) i striping oh har ytligere satt en 200gb som er satt sammen til et volum... Har dritt reva ytelse. Skal ta en backup og gjøre om nå, men det hadde vært greit og høre hvor dum jeg egentlig har vært ;)

Så jeg hadde lært litt :blush:

 

Yipie ka yeah

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om, firewire gjorde susen for min del.

USB er overvurdert. Det fungerer utmerket til alt annet en eksterne lagringsmedier. Selv om at USB2 skal ha en teoretisk bedre overføringshastighet enn firewire 400, så får jeg dårligere hastighet med USB.

Lenke til kommentar

Skjitprat at USB 2.0 ikke funker til ekstern lagring. Bruker selv en WD 160GB i et ekstern kabinett, funker helt utmerket. Redigerer store videofiler rett fra den eksterne. Så det du sier stemmer vel ikke helt?

 

Edit: Forresten DJ-JK, så funker ikke linken i signaturen din...

Endret av and_mit
Lenke til kommentar

Har lest flere tester som viser at firewire egner seg bedre enn usb2 til eksterndisker og lignende (har ikke noen for hånden just nu). Personlig merker jeg en økning fra gjennomsnittlige 15-20MB/sek til ca. 30MB/sek når jeg bruker firewire porten på nevnte eksterne maxtordisk istedet for usb porten.

 

(signatur-link rettet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...