Gå til innhold

Installert ny hardware. Ikke skjermbilde!


Anbefalte innlegg

Bestilte meg litt ny hardware. Fikk skjermkortet for en stund siden men hadde litt problemer.

I går fikk jeg nytt hovedkort (Abit NS8 (eller no sånt)), CPU (AMD 64 3000+), RAM (512 MB).

Heiv inn dette i maskinen og satt litt utover nattetimene med dette. Da jeg endelig skulle skru på PC'en starta den fint og flott... MEN, jeg hadde ikke noe skjermbilde. Ingenting... ingen signaler!

 

Tenkte først at det kunne være at jeg ikke hadde vippa over den "tappen" på AGP-porten som holder kortet på plass, iogmed at jeg greide å knekke selve den man tar i... men jeg fikk det til med en skrutrekker, men NEI... ingen signaler fortsatt.

 

Så, hva tror dere? Kan jeg gjøre noe feil her... eller er det AGP porten som har gått? Skal prøve med et nytt skjermkort i dag men. HÅper i grunnen det skjermkortet, litt lettere å bare sende tilbake det og bruke det gamle som fortsatt er greit nok...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lager pc'n pipelyder når du prøver å skru den på? Hvis den gjør det så prøver den å få fortalt deg hva som er galt. Hvis du har award bios så betyr ett langt og to korte pip videoerror, mens alt annet skal bety minnefeil.

 

Prøv å start opp med kun en rambrikke, cpu og skjermkort. Koble fra lydkort og alt annet.

Du kan også se om du kjenner deg igjen med noen av disse symptomene:

Komplett

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

pic03_tn.jpg

HOvedkortet testes utenfor maskinen for å sjekke eventuelle kortslutninger

 

Den der har jeg vært borti, sure greier. Sendte (lenge siden nå) hk'et til komplett.no, de fant ingen feil. Var en skrue som kom borti kortet - slikt koster ca. 150,- :)

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Den der har jeg vært borti, sure greier. Sendte (lenge siden nå) hk'et til komplett.no, de fant ingen feil. Var en skrue som kom borti kortet - slikt koster ca. 150,- :)

Må bare kommentere den!

Var uten pc i 2 1/2 måned pga kortslutning i bakplata på hk. Da manglet jeg to avstandskruer som jeg ikke så at skulle være der pga otes deksel... :blush:

Lenke til kommentar

reset bios..

 

skal du vel gjøre hver gang du får nytt hk.. men tviler på at dette funker. alt starter jo, så det er vel ikke noe kortsluttning ?

 

men ta ALT fra hverandre.. og start med minimum av det du trenger for å starte maskinen. hk, ram, cpu, skjermkort, hd..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"Alt starter jo".. :)

Dersom man ikke har koblet noe helt feil/ingen kortslutning skal da en PSU klare å starte opp alt av utstyr.. som vifter, HD'er,.."brennere" etc...

Det som nesten alltid er feil i slike tilfelle er CPU som ikke er kompatibel (eller som krever at du resetter Bios først).. eller minne som ikke er montert rett (ikke satt godt nok på plass).

Lenke til kommentar

okok.. "TL1000S".. skjønner hva du mener..

jeg tenkte ikke helt over problemet før jeg posta.. :p

 

har hatt samme problemet før. opp til flere ganger. noen ganger har det tatt et par dager før jeg fant det ut, og andre dager har det bare vært å resette biosen. etter at jeg har vært, som jeg altid er, glemsk og glemt et eller annet..

 

har til og med opplevd at en kamerat ikke hadde satt i ATX strømkontakten helt. den satt bare halveis i, og da starta jo ikke noe hovedkort. det er vel et lys som skal lyse på disse abit korta? sjekk om det lyser.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...