PreZiDenT Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Skrevet 10. januar 2005 Glemte å nevnte Duplo Remote og låta "Cusp". Her har du fasiten på hvordan man kan bruke kontraster, skjærende lyder og "lydlandskap". Denne finner du blant annet på Fatcat records' "Branches & Routes", en samleskive med mye bra.
PreZiDenT Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Skrevet 18. januar 2005 Går vel ikke akkurat direkte under elektronika, men jeg kjøpte Dizzee Rascal - Showtime igår. Låta "Stand up tall" er jo bare knallfet. I beste Anti pop consortium stil.
A_N_K Skrevet 18. januar 2005 Skrevet 18. januar 2005 M.I.A ser ut til å snu en del hoder for tiden, Diplo er så vidt jeg vet DJ'en, ser han har et samarbeid på gang med Amon Tobin.
A_N_K Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Apropos tidlig synthmusikk, noen startet en tråd i et annet forum om 60-talls synthband. U.S.A ble selvfølgelig nevnt, men det var også noen navn som var helt ukjente for meg. Silver Apples (kombinasjonen banjo/synth er visst ikke ny!) og Intersystems var hete tips. Sjefen for Erstwhile Records mente at sistnevntes Free Psychedelic Poster Inside var essensiell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå