Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettleserproblem under bittorrent-utveksling


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg opplever konsekvent at browseren ikke vil åpne http- sider når jeg samtidig har bittorrent filutveksling aktiv. Modemet, en speedtouch 510i, gir beskjed om at DNS ikke kan nås (IP connection error), dette tross at filutveksling fortsetter som normalt. For å bruke nettleseren må jeg da stoppe bittorrent-utveksling, og koble modemet fra og til.

Bruker OS X og azureus på en 800 kbs linje.

Lurer på om dette er et konfigurasjonsproblem?

Noen som vet noe om emnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, hadde akkurat det samme problemet, men jeg husker egentlig ikke helt hvordan det løste seg. Mulig det var en format eller noe som gjorde susen. Har du gjort noen endringer i innstillingene? Det kan kanskje være det at du har satt opp max antall tilkoblinger per aktivitet, har hørt at det kan få noen nettverkskort til å ikke fungere helt ordentlig.

Har skiftet til BitComet nå, har i alle fall ikke det problemet mer nå.

Lenke til kommentar

Speedtouch fungerer og som en router regner jeg med.

 

Har selv hatt problemer med min Azureus-klient pga for mange aktive torrenter. Dette påvirker ikke bare maskinen som kjører Azureus men også resten av maskinene i mitt nettverk (SMC router m brannmur). Løsningen er å finne maks antal aktive torrents linja di ut tåler (dvs også strupe den litt). Kjører du feks configuration wizard som følger Azureus så er det en grei start. Jeg har 512 ut på min linje og det anbefales 3 aktive torrents der. Etter å ha kuttet ned til 3 så løste alle problemene seg her. Nytter ikke å være grådig ;)

 

Søker du på google evt besøker sourceforge.org sine sider og leter litt rundt der finner du de samme rådene.

Endret av hart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...