Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

snåle problemer med Asus WL-138g


Anbefalte innlegg

Har nå vært borti 2 forskjellige pc'er med 2 forskjellige Asus WL-138g trådløskort, på 2 forskjellige accesspoint (WL-300g og WL-500g) i to forskjellige hus, men begge oppsettene med nøyaktig samme problem.

 

Får EKSTREMT dårlig signal og hastighet, selv om accesspointet bare befinner seg noen få meter unna. Laptopen min (WL-100g pcmcia kort) hadde fult signal i øyeblikket, og sto på samme plass som den ene nevnte stasjonærpc'en. Signalet blir så dårlig at man "detter ut".

 

På det ene accesspointet (wl-300g) prøvde jeg å bytte kanal, og på kanal 6 ble det noe bedre, men lagt fra normalt. Har ikke prøvd det på WL-500g'en.

 

Har prøvd å oppdatere firmware på begge accesspointene uten bedring og har såklart prøvd med nyeste drivere på kortene.

 

Det må være noe spesielt med disse kortene, eller ett eller annet jeg ikke har skjønt, for det er jo ikke meningen det skal være sånn!

 

Begge PC'ene kjører XP pro sp2.

 

Noen som har et par rå-tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg sliter også med et slikt WL-138g kort.

 

Har selv en Fujitsu-Siemens AP600RP (med ny firmware for å fungere mot nye FSC NICs), samt at jeg får inn et par andre AP's i blokka der jeg bor.

 

3 bærbare PC'er får topp signal i hele leiligheten, men mitt Asus kort fungerer dårlig.

 

I begynnelsen kan det ha signal (under 50%) selv om det bare er 3 meter og fri sikt fra antenna på Asus'en til AP'en. Så går signalstyrken ned og forsvinner helt (dette kan ta 10 minutter eller 3 timer, men det skjer alltid). Når jeg så avinstallerer og installerer kortet på nytt begynner det på nytt. Vanligvis tar det kortere tid for hver "cycle" før jeg mister forbindelsen.

 

Så nå kjører jeg for å bytte kortet. (Bare håper de registrerte salget siden jeg ikke har kvitteringen lenger)

Lenke til kommentar

Det har ingen ting med strømsparing å gjøre. Skjønner ikke helt budskapet til Lurifax85.....hvis det var å forklare meg at WL-138G er et drittkort så har jeg allerede erfart det ;)

 

Dlink skal jeg også såklart holde meg unna. Neste gang skal jeg teste ORiNOCO, da de skal ha utmerket linuxsupport i tillegg.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Har også 138g.! Signalstyrken forbedret seg da jeg la inn nye drivere og firmware til routern (wl500gx). Så denne er veldig bra.

 

Men sliter med at PCen går i stå etter noen minutter ved hastigheter over 11mb. OG den glemmer av og til krypteringsnøkkelen. Finner tilbake til den om jeg deaktiverer/aktiverer nettkortet igjen da.

 

Men I R R I T E R E N D E ! ! !

 

:thumbdown:

 

Men ska no vel finne en løsning på dette også da! Hvis ikke må man vel bare sende shiten i retur..

 

uforståelig egentlig at et selskap som Asus kan sende ut et så uferdig produkt... :hmm:

Lenke til kommentar

Må slenge meg på her og fortelle at jeg var dum nok til å kjøpe 2 kort og WL500 som router.. BEGGE kortene har problemet, de detter ut av nettet ca. en gang i timen.. Da må jeg enten vente en stund, så kommer den på igjen, eller deaktivere kortene.. Grusomt irriterende på nedlastinger jeg ikke kan fortsette på f.eks... Eller online spill.. Routeren fungerer derimot bra etter siste firmware.. Den har sluttet å "glemme" innstillinger og jeg har stabil oppkobling med andre trådløse kort eller innbygget i bærbar..

 

Men trådløs kortene var virkelig et dumt kjøp..

Lenke til kommentar

hm.. var akkurat igang med å skrive en post om at det fungerer fint på 11 mb.. men.. ombestemte meg da jeg trykte på "svar" og ingenting skjedde... :no:

 

Men er helt klart sjeldnere mellom problemene.. er i dialog med komplett om hva jeg kan gjøre.. så får vi se om jeg kanskje får nytt kort :thumbup:

Lenke til kommentar

Har du sett.. da ble det nytt kort på meg.. et SMC EZ Connect 108mb..

Trengte bare betale mellomlegget selv..

 

Mailet med Komplett.no til over 22 i går kveld... Snakker om kundeservice.. ble jo helt satt ut da jeg fikk svar klokken 22.. "Sender deg dette kortet da! Ha en fin kveld!"

 

:D

 

Og idag var pakken på vei allerede...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...