ZanZel Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Hey sitter her med et gammelt hovedkort av typen ABIT BX-133-RAID.. Det som er problemet er at uansett hvordan type skjermkort jeg prøver.. Uansett om det er AGP eller PCI så får jeg ikke noe skjermbilde.. Jeg har prøvd nå 5 forskjellige kort, hvorav ingen av dem gir noen respons i det hele tatt! Noen som har noen tips som kan helpe meg videre på veien?
ZanZel Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Skrevet 6. januar 2005 Stusser på ødelagt hovedkort jeg oxo.. Får nemlig startet det opp med powerswitchen, men får ikke slått den av med den igjen.. reset fungere heller ikke(tror ikke det i vaff).. mens vifta på cpu og psu går rundt! Det lyser et led på MOBO'et samt at oxo power led'et lyser.. Prøver jeg å resette bios får jeg ikke slått på når den er i reset posisjon! Har ikke Hdd i maskinen.. men det skal vel ikke ha noe og si heller?
gsn Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 (endret) Du skal ikke slå den på når jumperen er i reset posisjon. 1. Trekk ut strømkabelen fra strømforyninga (ja det er viktig) 2. Sett jumper i reset posisjon, vent noen sekunder for å være sikker 3. Sett den på plass. 4 Start opp. Hvis det ikke fungerer, kan du gjøre det samme bare med å ta ut bios batteriet og sette det på plass senere uten å tenke på jumpere. Jeg testet en gammel p1 166 maskin uten hdd og cpu går kjempe bra det. Endret 6. januar 2005 av gsn
ZanZel Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Skrevet 6. januar 2005 har gjort alt det der allerede... var bare litt usikker.. er litt glemsk.. lenge siden sist jeg trengte å resette bios! men det er uansett ikke resetting av bios som er problemet, men takk uansett!
gsn Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Nei jeg skjønte at du kunne det, var bare det med strømkabelen jeg ville legge ekstra vekt på, jeg glemte dette sist og da ble det mer enn en stygg glose..
Dario Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Du skal ikke slå den på når jumperen er i reset posisjon. 1. Trekk ut strømkabelen fra strømforyninga (ja det er viktig) 2. Sett jumper i reset posisjon, vent noen sekunder for å være sikker 3. Sett den på plass. 4 Start opp. Hvis det ikke fungerer, kan du gjøre det samme bare med å ta ut bios batteriet og sette det på plass senere uten å tenke på jumpere. Jeg testet en gammel p1 166 maskin uten hdd og cpu går kjempe bra det. hvis man trekker ut strømkabelen får vel ikke pc`en strøm til å resette biosen? Hvis ikke bios batteriet gjør der da, tror ikke d villa funka på mitt HK. Jeg trak ikke ut none ledning, bare slo den av og resetta.
gsn Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Bare prøv da såfall det som funket for min del, ble anbefalt av MSI..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå