Gå til innhold

hvilket romstrategi spill er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I år synes jeg hvertfall Ground Control 2 danker ut Warhammer 40000 fullstendig. Warhammer er en warcraft klone i rommet, mens Ground Control 2 har sin helt egen stil. Årets nest beste rts, etter Rome!

Skrevet (endret)

Hvis du liker RTS/strategi er jo Homeworld 1+2 legendariske for sitt gameplay og oppfinnsomhet, og nydelig regisserte cutscenes.

Endret av Bitex
Skrevet
Hvis du liker RTS/strategi er jo Homeworld 1+2 legendariske for sitt gameplay og oppfinnsomhet, og nydelig regisserte cutscenes.

helt enig, HomeWorld er og blir min favoritt !

Skrevet
master of orion 2 ? dritfett...

HELT enig!! Moo2 er noe av det beste jeg har spilt, og da mener jeg ikke bare i denne sjangeren vi snakker om her! :love:

Gjest member-60584
Skrevet
I år synes jeg hvertfall Ground Control 2 danker ut Warhammer 40000 fullstendig. Warhammer er en warcraft klone i rommet, mens Ground Control 2 har sin helt egen stil. Årets nest beste rts, etter Rome!

hvorfor i all verden er det en warcraft klone? er ikke samme gameplay...

Skrevet

Jo etter min mening er det akkurat samme gameplay. I tillegg er interfacen veldig lik. Dette gjorde Warhammer til et veldig lite nyskapende spill. Det handler om å pøse ut en stor nok hær for så å denge fienden. Og dette klarer Warcraft mye bedre.

Det hjelper ikke å ha gevær, når det skyter 5 meter. Svært dårlig potensiale for taktikk. Ground Control 2 spiller en hel divisjon over.

Og når anmeldelsen på gamer.no roser spillet for god grafikk, måtte jeg bare klype meg i armen. Har denne spilt Ground Control 2?

Jeg tror mange som har sansen for warhammer universet, liker spillet pga dette og det kan jeg jo forstå.

Skrevet (endret)

Warhammer baserer seg stort sett på den gamle "tank rush"-taktikken ja. Altså å bygge flest units fortest mulig, få fortest opp techtreet og overkjøre fienden med overtallige styrker av størst mulig slag. Falt ikke helt i smak her heller.

Men det utklasser de andre spillene bare på speech i cutscenene. Utrolig bra skuespillere som har stemmene til hovedkarakterene.

Hvis man ikke på død og liv MÅ ha RTS med warhammer-creatures, bør man kanskje hoppe over..

GC2 har mere strategi ang. hva slags typer units man bygger (får så mye distribution points hele tida at jeg sier 'bygger' ja), hvor man sender dem og hvem man sender dem mot, og selvsagt effektive ranged-våpen.

Endret av Bitex
Skrevet
Og når anmeldelsen på gamer.no roser spillet for god grafikk, måtte jeg bare klype meg i armen. Har denne spilt Ground Control 2?

Oi, må du virkelig klype deg i armen?

Jeg har spilt igjennom GCII flere ganger. Uavhengig av det skjønner jeg ikke resonnementet ditt i det hele tatt. Er enig i at GCII har meget fin grafikk, men betyr det automatisk at grafikken i Warhammer ikke duger? Merkelig...

Det som skiller det grafiske i Warhammer ut i fra mengden er kvaliteten på enhetsanimasjonene og detaljrikdommen. Akkurat på disse punktene er det få andre spill som når opp på et så høyt nivå.

Hvilket _spill_ som er best, ja det er opp til den enkelte å ha en formening om. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...