Gå til innhold

Test av Logitech Internet Pro (Tastatur)


E.T

Anbefalte innlegg

Test av Logitech Internet Pro

 

Etter en del trøbbel med mitt gamle Logitech UltraX bestemte undertegnede å gå til innkjøp av et nytt tastatur, og etterhvert bestemte jeg meg for Logitech Internet Pro, som sies å være noe av det nærmeste du kommer det kjente og kjøre Internet Navigator SE. Men hvordan klarer det seg? Det får du svar på i denne brukertesten

 

3_616248.jpg

 

Specs:

  • Dimensjoner (BxDxH): 44.8 cm x 22.5 cm x 5.1 cm
  • Vekt: 0.9 kg
  • Språk: Norsk
  • Overføringsteknologi: Kabel - PS/2
  • Antall hurtigknapper: 8
  • Tast/knapp-funksjon: Internett-søking, multimedia
  • Egenskaper: Håndstøtte, sølebestandig

Førsteinntrykk/kvalitetsfølelse:

 

Ut av esken og oppå bordet.

Førsteinntrykk: "Whoa, det er jo mye penere en forventet"

Designet er etter min mening veldig minimalistisk og stilrent, og kan nesten måle seg med Internet Navigator SE:

 

logipro3.jpg

 

Kvalitetsfølelsen er også kjempefin. Det er en litt ruglete og glinsende overflate, av solid , hard, plast. Samme med knappene.

Mediaknappene er godt integrert med resten av designet til tastaturet, og har behagelig motstand

 

 

Skriving:

 

Tastaturet har høye og myke knapper. Myke blir de PGA en slags "demping" i bunnen av tastene.

De som er vant med harde tastaturer kan oppleve dette som "tregt" eller "seigt", men du blir fort vant med det, men kan fremdeles være en liten ulempe for de som skriver virkelig raskt (og da mener jeg VIRKELIG :) ).

Til skriving er dette et helt greit tastatur, ingenting spesielt som skiller seg ut.

 

 

Gaming:

 

Her viser Logitech Internet PRO virkelig hva det er godt for. Det har perfekt trykksensitivitet, og knappene har små "bøyer" oppover på sidene som hindrer at fingrene glir bort/bommer på tastene.

Den nederste tasterekken buer dessuten nedover, noe som gjør det behagelig å hvile fingrene på i lange spilleøkter. Nedenfor er et bilde som viser "buen".

 

PS: Trykk på bildet

logipro4.jpg

 

Har du testet det som mange CS-spillere klager over, nemlig om det går an å trykke inn tre taster eller flere samtidig?

 

Legg merke til at detta tastaturet _IKKE_ har begrensninger på hvor mange knapper som kan trykkes inn samtidig :w00t:

 

Komfort:

 

Dette er også en kategori der tastaturet scorer høyt, hvis du bruker det riktig og hviler armen på bordet, blir du sjeldent sliten i fingrene.

Det har dessuten en super ergonomi, som gjør at tastene ligger perfekt tilrette.

 

En annen fordel er at den, som de fleste tastaturer, har "vipper" bak som gjør at du kan løfte tastaturet litt opp for en bedre skrivekomfort.

 

 

Sammenligning:

 

På "hardhetsskalaen" ligger det CA her:

  • Keytronic generelt.
  • Microsoft generelt
  • Logitech Internet Pro
  • Logitech UltraX
  • Laptoptastatur

Her er noen bilder. nr1 sammen med Logitech UltraX, og nr2 sammen med Keytronic KT2001.

 

PS: Trykk på bildene

logipro.jpg logipro2.jpg

 

 

Oppsummering:

 

:thumbup: Positivt:

+Komfort

+Gode taster

+Flott utseende

+God ergonomi

+Utrolig gode taster til gaming[*]

+God kvalitetsfølelse

+pris (bare 125,- på www.psdata.no )

 

 

:thumbdown: Negativt

-Kan opplevest som litt "seigt" i tastene for de som er vant med hardere tastatur

-Mediaknapper (for de som ikke liker det, gode er de dog)

-Ikke USB

-Fins bedre til skriving (dog ikke dårlig)

 

Karakter: 5

 

PS: Flere bilder blir lagt ut snart

 

Takker på forhånd for ris og ros :)

Endret av E.T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...