Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LowId i Emule uten router

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får kun lowId i Emule uten at jeg har router, jeg har kun dsl-modemet mellom meg og nettet. Har seff hatt både windows firewall og norton sin, men jeg har testet med alt avslått eller ikke installert i hele tatt. Får feil på den TCP testen uansett hvordan jeg stiller inn. Emule forteller jo at den har åpnet portene på win-firewall hvis jeg har den på men ikke pokker :hmm: Hva skjer? Har Win XP-Pro SP2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd masse forskjellige porter, når jeg klikker på "åpne disse porter i win firewall" så kommer den med at det var vellykket, men får TCP feil allikevel. Med "operatør" mener du leverandør av dsl så er det Enivest AS.

Skrevet (endret)

har du brannmur(norton) må de aktuelle portene legges til der også

bruker 415 og 416, har fått ned det jeg vil, men vet ingenting om disse portene.bare prøvde meg frem

Endret av div_
Skrevet

Noe helt annet....Om jeg setter 10mb i hastighet opp i emule får jeg positiv test på tcp udp, men så tar jeg test igjen blir det negativ test på tcp/udp..men folk kan laste ned....skal det være sånn?

satte begrensning til 250kb/250kb nå virker det..men hvorfor blokkeres det når det står på max?

Skrevet

har prøvd i mange timer nå, får ikke det til, tcp test fortsatt negativ:-(

trodde at 10mb var litt mye å sette som opplastnings/nedlastningshastighet så forandret til 150kb opp og 100kb ned, samme skjer nå også, tcp blokkeres, mens udp fortsatt er ok....

I brannmur er det full tilgang for emule(Norton), windows brannmur er av,router brannmur er også av (linksys wrt54g)

Port 4662-4672 er "fowarded" prøvd masse andre porter, samme resultat

kan det vøre ISP som tuller?

Skrevet

Spør igjen jeg...

Hvilken operatør du har?

Noen operatører leverer modem med ruter. Og da må du inn i modemet og åpne/videresende porter. :hmm:

Skrevet (endret)

Lyse bredbånd, bruker en sentral som jeg ikke har peiling om du kan gå inn i config'en på

står ikke noe om porter i boka til den enheten(denne kobler du også tlf, tv) om det skulle bli ønskelig

Endret av div_
Skrevet (endret)

Denne siden er fin til emule...

Bruke trådløs ruter jeg. Men har lyse. Får high id nå fortiden så lenge jeg definerer i i hardware firewallen i ruteren porter som serverene jeg henger på bruker...

Håper jeg var til noe hjelp...

Endret av x-ray-cat
Skrevet

Hmm takk x-ray-cat, vet ikke om det funker ennå:-)

Har fowarded portene jetg bruker,har kommunikasjon på både tcp/udp (begge pilene, både opp og ned viser grøndt)men det tok litt tid å få det slik, kobler jeg vekk så må jeg nok "stresse" litt igjen for å få det til å virke

Fw'en i min linksys wrt54g er disablet, har kun norton med de aktuelle portene pånet

Har ikke fast ip heller

har fått ned 6-7 "store" filer, så tenker det er ok for øyeblikket

(tårer ikke tenke på hva de heldige uploaderene har hatt i hastigheter)

Skrevet

Jeg har kun windows firewall men den er disablet fordi jeg har installert Norton Antivirus2005, så den stenger windows firewall. Jeg har også disablet NAS2005 og har da ikke hatt noe som kunne sperre, allikevel får jeg LoWId. Har justert hastigheten for opp og nedlasting, prøvd alle servere med lav ping, har haket av for "use smart LowId check" og "safe connect". lastet ned siste serverlista. Begynner å mistenke det nye bredbånsmodemet, lurer på om det kan være en intern lissom-router(Zyxel Prestige 600) men har prøvd standard ip'en for routere og da fikk jeg bare "forbidden adress" Har og lagt inn en seriøs SP2 patch som åpner 50porter istedenfor 10 som er standard. UANSETT LowId :nei:

Skrevet

Ja det er ikke lett, når jeg hadde adsl og kun brukte kun modemet fikk jeg high id, kommunikasjon begge veier, og alt avr ok!

nå er det kun UDP (uploadere )som får nyte luksusen, får det kun til å virke av og til

Skrevet

Zyxel prestige 600 har ruter på mange av utgavene, det er mulig problemet ligger her. Dersom du kommer inn via web interface kan du disable ruterfunksjon, evt åpne porter i Zyxel.

Skrevet

lyse her en egen boks som fiber optikken går inn i, som er sentral for tv,interntt telefon, og det er ingen access for vanlige folk i disse bosene:-(

Skrevet
lyse her en egen boks som fiber optikken går inn i, som er sentral for tv,interntt telefon, og det er ingen access for vanlige folk i disse bosene:-(

Vedkommende som har problemet har ikke Lyse , han har Enivest.

Skrevet

ja sant nok, men vi har samme problem begge to, på tross av abonementene

Kan "no-ip" programvare hjelpe oss, finner ikke ut hvordan det funker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...