Gå til innhold

laptop til 12-13.000: 1557,G556 elr kompletts 410?


Anbefalte innlegg

lest alt jeg kommer over om disse 3 produktene, men klarer ikke å bestemme meg.

Disse tre koster ca det samme og har ca samme spesifikasjoner.

 

status i dag:

komplett 410: Ikke på lager

Netshop 1557: ikke på lager

psdata 1557: ikke på lager

multicom: 4 på lager

 

ser at multicom scorer høyt på webshopguiden, så jeg er ikke redd for å handle derifra:) vanligvis benyttet komplett til nå...

 

Har aldri hatt muligheten til oppleve noen av disse maskinene live:(

utseendet spiller jo seff en stor rolle i og med at dem er nokså like i spesifikasjonene...

 

dere som eier de nevnte maskinene, kan dere være så greie å skrive inn positive og negative sider?? alt fra generell ytelse, støynivå (normalbruk/3D) og batteritid.

 

dere andre kan gjerne komme med anbefalinger:)

 

lest at G556 har hatt mye trøbbel, men gjelder det ennå?? (krasj og dårlig batteri?)

 

i utgangspunktet står det å vipper mellom komplett sin MSI 410 og en variant av 1557??

 

er disse mye bedre enn G556? og er utseendet bedre?? syntes G556 ser grei ut på bilder men...

 

håper dere kommer med en snarlig anbefaling, da jeg vil bestille i løpet av uken...

 

har en konge shuttle med g4-ti4200, som spiller det meste stående, men et m9700 ati kort vil vel gruse den i 3dmarks og spill????

 

-the iceman-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil satset på en 1557-GLS modell med 9700 med dedikett 128mb minne. Jeg har selv heller ikke prøvd noen av maskinene. Men har lest et par hundre forumer og nettsider de siste 10-11 dagene i forkant for å gjøre litt research ettersom jeg har bestillt bærbar selv.

 

Det jeg mer eller mindre kom frem til var at ingenting per i dag slår 1557-serien i ytelse i sin prisklasse. Dette muligens på bekostning av deksel-kvalitet, men også der er noen veldig fornøyde, mens andre klager over litt "billig" feel på f.eks tastaturet. På en annen side igjen har alle modeller alltid noen som klager over slike standard ting, og er vel egentlig litt smak og behag.

 

Virker som om 1557 er blitt solgt veldig mye til folk som er veldig opptatt av å vite nøyaktig hva de kjøper til minste del nå i siste Centrino gen. 1 utspurten før Asono kommer på markedet, og virker som om den har blitt "moden" i form av at antall klager har sunket i takt med siste BIOS-oppdateringer.

 

Men igjen, siden jeg ikke har prøvd noen av maskinene enda, kan jeg bare gå utifra hva jeg selv har "erfart" via nettsider og forumer, men disse gir somregel et ganske virkelighets-nært syn. Har enda til overs å høre noen klager på 1557-GLS modellen som går på f.eks "generell treghet" osv. alle klager jeg har lest har kun vært enten A: Ren hardware feilproduksjon som dermed har måttet byttes, eller B: BIOS-oppdateringsproblemer for enkelte (siste muligens selvforskyldt / feil-flashing osv). Dvs. jeg har ikke hørt noen som klager på en fungerende 1557.

 

PS: Vær klar over at jeg muligens er subjektivt påvirket ettersom jeg har nettopp bestillt en 1557-GLS selv.

 

Karmacom

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv Komplett 410, og det med Radeon 9700, så jeg vet ikke hva det er Karmacom snakker om...

 

En god maskin, men har litt å utsette på kabinettet. Savner egen volumknapp og misliker at Fn knappen har tatt Ctrl sin plass. Ellers er det plagsommt at touchpad'en ikke er nedfellt, for den er det alt for lett å komme borti når man skriver.

 

Men bortsett i fra dette er det ingenting å klage på. Har ikke prøvd konkurrentene, så jeg har ikke sammenligningsgrunnlag.

Lenke til kommentar
Har selv Komplett 410, og det med Radeon 9700, så jeg vet ikke hva det er Karmacom snakker om...

 

En god maskin, men har litt å utsette på kabinettet. Savner egen volumknapp og misliker at Fn knappen har tatt Ctrl sin plass. Ellers er det plagsommt at touchpad'en ikke er nedfellt, for den er det alt for lett å komme borti når man skriver.

 

Men bortsett i fra dette er det ingenting å klage på. Har ikke prøvd konkurrentene, så jeg har ikke sammenligningsgrunnlag.

Rettet, beklager, så på komplett.no siden når det var feil på bygge-siden for den modellen, da viste den bare RM 9600 og hadde en latterlig lav pris.

 

Bare innimellom når man gikk inn på avansert valgmodus for bygging, fikk jeg opp

med 9700 på komplett.no sine sider.

 

Vet ikke om det er fikset nå, 4-5 dager siden noen gjorde oppmerksom på feilen.

 

Karmacom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...