Gå til innhold

Spill og 3Dmark henger seg/rebooter (6800nu)


Anbefalte innlegg

Jeg har et POV 6800 med NV Silencer 5.

 

Jeg har problem når jeg bruker 3D programmer/spill - dog problemene kan dukke opp selv om jeg bare er i menyer i spill.

 

Det som skjer er litt forskjellig. Enten henger det seg i 7-10 sekunder (dvs bildet fryser) også fortsetter det. Ellers kan også maskinen svartne, eller jeg får opp sikksakk mønster i mange farger og maskinen er fryst så reboot må til.

 

Når jeg klokker øker hyppigheten av disse problemer, men de skjer også av og til med standar klokkefrekvenser. Jeg har aldri klart å presse frem artifacts av noe slag. Jeg hadde også problemene med orginalkjøleren til POV kortet, men da noe hyppigere - TROR jeg. (vanskelig å huske hvordan det egentlig var). Temperatur ligger på rundt 50 grader hele tiden.

 

Har oppdatert drivere (har nå 66.93) - har lett etter biosoppdatering men finner ingen senere enn 5.40.02.1201W3.

 

Jeg har også nå åpnet til 16x1,6vp uten å få artifacts av noe slag - men nå ser det ut som at maskinene henger seg/svartner oftere på overklokking (typisk jeg kjørte greit med 380/750 før, da hengte det seg sjeldtent opp - men etter jeg åpnet pipes så henger det seg oftere).

 

Alle jeg har sett med dette POV kortet har klart å klokke det vesentlig mer opp enn meg, så jeg skjønner lite av hvorfor det her skjer. Også HW's review sier at dette kortet er meget klokkevennlig.

 

:hmm: hva kan det være? Jeg har så lyst å presse kortet mer :(

 

Har forresten 400W strømforsyning NorthQ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan være at den ikke klarer å gi nok strøm.

Har to harddisker, en cdbrenner, AMD64 2ghx (uklokket), lydkort, så skulle vel egentlig være nok strøm til skjermkortet. Men jeg har fundert på å prøve annen PSU.

 

Eller er den nybygd?

Ja

 

Da kan det hende at pipes er skadet

hmmmmmm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...