Gå til innhold

Valg av teleoperatør


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nå i lang lang tid vurdert å overføre mitt mob. abn. til Talkmore eller Mobyson.

Telepriser.no viser at Mobyson er best, hva synes dere?

 

Talkmore ser ut til å være billig den å, i tillegg til billigere ringepriser enn Mobyson, bortsett fra gprs prisene.

 

Men tror dere at de vil senke prisene ytterligere?

 

Mvh

 

T-mac1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos Mobyson gjelder følgende:

"Dersom du ikke har hatt utgående trafikk i løpet av 45 dager vil abonnementet sperres, og det vil påløpe et gebyr for å få gjenåpnet det. Dette gjelder uavhengig av om saldo er positiv eller ikke."

 

Selv om det trolig ikke vil skje, liker jeg ikke den betingelsen. Antall dager burde minst vært doblet.

 

Jeg er litt i samme situasjon. Tror jeg ender opp med Chess Easy eller Talkmore.

Lenke til kommentar
Hos Mobyson gjelder følgende:

"Dersom du ikke har hatt utgående trafikk i løpet av 45 dager vil abonnementet sperres, og det vil påløpe et gebyr for å få gjenåpnet det.  Dette gjelder uavhengig av om saldo er positiv eller ikke."

 

Selv om det trolig ikke vil skje, liker jeg ikke den betingelsen. Antall dager burde minst vært doblet.

 

Jeg er litt i samme situasjon. Tror jeg ender opp med Chess Easy eller Talkmore.

Nå skal jeg ikke si noe sikkert, men tror TalkMore og Sense påNett har et lignene gebyr.

 

Selv om TalkMore har billigere ringepriser, så er oppstartsavgiften 10 og 14 øre høyere enn hos de andre :thumbdown:

 

Hvem som er best? Har Mobyson og er veldig førnøyd og kjenner mange med samme mening. Har ikke vært så mye "borti" TalkMore så kan ikke helt si hvordan de er.

 

Og for all del, ikke bytt til Chess! Synes de bare mer og mer håpløse...

Endret av caesar*
Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg så hadde jeg tatt mobyson

ikke velg chess hvertfall er min mening...er ikke fornøyd med de....men det må jo du se....men på mobyson kan man ikke bare betale med mastercard og kort og sånn eller????for jeg har ikke det....hehe....derfor jeg ikke har byttet over til de ennå....er det noen som vet det????

Lenke til kommentar
Hvis jeg var deg så hadde jeg tatt mobyson

ikke velg chess hvertfall er min mening...er ikke fornøyd med de....men det må jo du se....men på mobyson kan man ikke bare betale med mastercard og kort og sånn eller????for jeg har ikke det....hehe....derfor jeg ikke har byttet over til de ennå....er det noen som vet det????

Kan ikke bare betale med mastercard eller VISA. Man være 18år for ha mastercard eller VISA og det står du ikke trenger ikke å være 18år for å bestille Mobyson. Mener du kan betale over nettbank! Jeg har nettopp bestilt Mobyson så det er vel noe jeg egentlig burde ha sjekka opp i før jeg bestilte :roll: men jeg er 18år og bruker VISA hele tiden så det er ikke noe problem :p

Lenke til kommentar
men på mobyson kan man ikke bare betale med mastercard og kort og sånn eller????for jeg har ikke det....hehe....derfor jeg ikke har byttet over til de ennå....er det noen som vet det????

Skal gå med MasterCard, her står det litt mer.

 

Tror det sjeldent tar mer enn 1 uke å få simkortet i posten, men Posten kan jo være rimelig treige noen ganger også...

 

En fordel i forhold til de andre operatørene, er at hos Mobyson er de raskt ute med å forklare feil og mangler. Et eksempel i dag som også gjelder TalkMore:

 

[03.01.2005 - 14:22]

 

Kunder i Finnmark kan oppleve dårlig dekning da flere sendere er ute. NetCom forventer at feilen er rettet i løpet av ettermiddagen 04.01.2005.

Lenke til kommentar
En fordel i forhold til de andre operatørene, er at hos Mobyson er de raskt ute med å forklare feil og mangler.

Som da "Mine Sider" ikke fungerte hos Mobyson på 4-5 måneder, og det var bare dumme bortforklaringer på nettsidene til Mobyson? :!:

 

Hva sperring angår, så er Talkmore litt rundere i kantene enn Mobyson:

TalkMore kan med 30 dagers skriftlig varsel sperre abonnementet dersom kunden ikke har hatt utgående samtaler eller meldinger i 3 måneder som tilsvarer et minimums beløp. pr. mnd. Minimumsbeløpet fremgår av den til enhver gjeldende prisliste i TalkMore. (10kr/mnd så vidt jeg vet)
Lenke til kommentar
En fordel i forhold til de andre operatørene, er at hos Mobyson er de raskt ute med å forklare feil og mangler.

Som da "Mine Sider" ikke fungerte hos Mobyson på 4-5 måneder, og det var bare dumme bortforklaringer på nettsidene til Mobyson? :!:

5 måneder?! :ohmy: Var vel ikke mer enn 3...

 

Valgte å tro på bortforklaringene til Mobyson, og ikke på mine egne fantasier. Men jeg synes det er veldig praktisk å se om noe er galt før jeg logger meg på Mine Sider, for så å se feilene...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt TalkMore siden de startet opp og ingen problemer hittil, var kun en gang jeg lurte på noe, og mitt på ettermiddagen tok de telefonen etter 30 sek. og fikset det for meg! :thumbup: De har vel også de billigste ringeprisene og sms, eneste som er dyrere på er vel noen øre forskjell på grps'en o forhold til mobyson og 10 øre dyrere oppstartsavgift, men de tjener du fort inn igjen hvis du snakker i mere enn 3 min... ;)

Lenke til kommentar
Hos Mobyson gjelder følgende:

"Dersom du ikke har hatt utgående trafikk i løpet av 45 dager vil abonnementet sperres, og det vil påløpe et gebyr for å få gjenåpnet det.  Dette gjelder uavhengig av om saldo er positiv eller ikke."

 

Selv om det trolig ikke vil skje, liker jeg ikke den betingelsen. Antall dager burde minst vært doblet.

 

Jeg er litt i samme situasjon. Tror jeg ender opp med Chess Easy eller Talkmore.

Nå skal jeg ikke si noe sikkert, men tror TalkMore og Sense påNett har et lignene gebyr.

Stemmer det, men der er regelen 90 dager i stedet for 45 (i hvert fall for Talkmore).

 

Jeg endte for øvrig opp med Chess Easy pga. gratis innmelding i januar.

Lenke til kommentar
onemobile er det noe bra???noen som har det eller vet noe????

Har brukt dem siden de startet og er veldig fornøyd. Påfylling fungerer bra og de har såvidt jeg vet ikke noe regel om at man MÅ ha utgående trafikk ellers sperrer de abonnementet... latterlig av mobyson.

 

-m

Lenke til kommentar

En av Kamerat av mg gikk over fra Telenor til Mobyson. Det som er merkelig er at han ikke får koplet seg opp på Wap Gprs. Han får sendt MMS men, men å surfe er umulig. Sendt mail til Mobyson og forklarte problemet, sa vi hadde prøvd flere forskjellige tlf. og lastet ned oppsettet opptil flere ganger på tlf, men det fungerte fremdeles ikke. Svaret jeg fikk fra Mobyson var: Du har mest sannsynlig lastet ned feil innstillinger. Synes det var rimelig kleint svar fra Mobyson når en presiserte klart å tydelig at en har lastet ned de riktige innstillingene opptil flere ganger. Etter 1-2 mnd nå fungerer fremdeles ikke GPRS!

Dette var nok for å få meg til å beholde Telenor abb. mitt.

Lenke til kommentar
En av Kamerat av mg gikk over fra Telenor til Mobyson. Det som er merkelig er at han ikke får koplet seg opp på Wap Gprs. Han får sendt MMS men, men å surfe er umulig. Sendt mail til Mobyson og forklarte problemet, sa vi hadde prøvd flere forskjellige tlf. og lastet ned oppsettet opptil flere ganger på tlf, men det fungerte fremdeles ikke. Svaret jeg fikk fra Mobyson var: Du har mest sannsynlig lastet ned feil innstillinger. Synes det var rimelig kleint svar fra Mobyson når en presiserte klart å tydelig at en har lastet ned de riktige innstillingene opptil flere ganger. Etter 1-2 mnd nå fungerer fremdeles ikke GPRS!

Dette var nok for å få meg til å beholde Telenor abb. mitt.

Vet ikke hva slags telefon han har, men har selv T610 med Mobyson og WAP/GPRS fungerer kun med innstillinger jeg har tastet inn manuelt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...