stb Skrevet 3. januar 2005 Skrevet 3. januar 2005 Finnes det bra programvare som enkelt kan gjøre en gammel pc med et wlan kort om til ett avansert aksesspunkt ? Jeg ønsker spesielt muligheten for å kunne overvåke og lese statuser på aksesspunktene bedre. Ingen firmwarer jeg har sett gir bra muligheter for overvåkning og logging. "Vanlige" wlan aksesspunkter er basert på spesiell hardware, og er utstyrt med firmware i en flash bios. På grunn av størrelsesbegrensninger i flash bios er det begrensninger på hvor mye funksjonalitet som kan legges inn firmware. HW begrensningene er færre ved bruk av en vanlig pc, men finnes programvare ?
stb Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Skrevet 5. januar 2005 Er det noen som kjenner til egnet programvare ?
ranvik Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 (endret) jeg fant noe på net for en stund siden hvordan du kune bruke en gammel pc 486 og bedre som AP eller client brigth. sjekk ut : http://www.me2000.net/ den trenger bare en disketstajon ikke hdden gang. har ikke testa det men skal gjør det etter vært. WildPackets søk etter det på googel.com , støtter kun noen kort men den sniffer alt Endret 5. januar 2005 av ranvik
Navyshark Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 (endret) Edit: Postet i feil thread. Endret 5. januar 2005 av Navyshark
stb Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Skrevet 9. januar 2005 Etter det jeg leser om ME2000, så tror jeg det er liten støtte for ulike wlan kort. Er det noen som har erfaringer med ME2000? To disketter virker som dårlig plass for å legge inn funksjonalitet. Jeg etterlyste en løsning som ikke krever mye av hardware, men en avdanket pc i dag er gjerne en Pentium med cdrom og en del minne. Er vel egentlig ikke ute etter en "sniffer", men et aksesspunkt som støtter WDS og moderne kryptering av trafikk. Jeg ønsker mulighet for å kunne monitorere interface med statistikk for pakker, signal og støyforhold og trafikkbelastning, gjerne via pene grafer ala MRTG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå