Gå til innhold

Sletter ting - men bedre plass? Noooo


Anbefalte innlegg

Jeg har 2 disker, en Maxtor og en Seagate.

 

Bruker Azureus en del, som er en bittorentklient, vet ikke om det har noe med saken å gjøre, problemet begynte ihvertfall etter en tid med det programmet.

 

Saken er at når jeg sletter ting, det kan være store ting på 700mb, eller 2gb, eller 8mb, så får jeg allikavel ikke frigjort diskplass!

 

I min datamaskin står "Ledig plass" på den samme.

Jeg har også prøvd å tatt scandisk (chkdsk) uten vellykkede resultater.

 

Og se her: På min harddisk står det: Total plass: 100GB (jeg kan sverge på at jeg hadde 106GB før, men akkurat det er ikke problemet nå).

Ledig plass: 14,1MB. (og denne står på akkurat det selv om jeg sletter ting)

 

Hvis jeg går inn på hardiske og merker alt, alle filer, alle mapper, og høyreklikker og velger Egenskaper så summerer den brukt plass. Da regnte den ut at alle filene tok 91GB. Men da skulle jeg hatt 9GB ledig diskplass!

 

Samme problem på 2 forskjellige disker (tror det bare er noe med windows?)

 

Har noen peiling? Damn, ble lang post dette :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte liksom ikke helt spørsmålet jeg, men det hjelper sikkert å tømme papirkurven :D

Neida.. Men du kan jo ringe til det selskapet du kjøpte harddisken av, og spørre om de vet. Og hvis de ikke vet, så blir det som regel med at du må sende inn harddisken også får du ny i posten tilbake :D

Lenke til kommentar

Dersom du bare har 14 MB ledig er det kanskje ikke så rart at diskene, og windows oppfører seg merkelig....

 

Og selv om du har glemt å tømme papirkurven burde ledig plass gå ned. Papirkurven komprimerer søppel så langt jeg vet....

Lenke til kommentar

Sånn ja. Takket være dere fant jeg løsninga :)

 

Jeg pleier aldri å legge noe i papirkurva, jeg tar alltid Shift+Delete, dvs, jeg sletter direkte uten å legge tinga i kurva. Så jeg bruker papirkurva sjeldent, og hadde helt glemt den :blush::blush:

 

Men det var visst noe der, og tømte den. Fikk en del plass da.

 

Formaterte for ikke så lenge sia, og la til Norton Antivirus. Det jeg hadde helt glemt var at Norton Protected Recycle Bin (noe som jeg heller aldri bruker) hadde selvfølgelig beholdt masse drit. Empty Protected Files, og tada 13GB mer diskplass. :p

 

Takk for påminnelsen, føler meg virkelig smart her :blush: :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...