Gå til innhold

"Buhu! Vi er på savnetlistene!"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker nesten som om pressen er skuffet over at det ikke ble så mange norske savnede/forulykkede. (Misforstå meg ikke, en omkommet er en for mange). Har aldri sett maken til mediedekning og kvasikritisk journalistikk. Pressekonferansene tidligere idag må være det absolutte lavmål innen journalistikk.

 

Foresten enig med deg Haltan.

 

Hæhh! :D

Lenke til kommentar
kan noen si meg hvordan i h*lvete kan de føre opp noen som ikke har vært der engang?

Noen har meldt dem savnet? Opplysningene bygger på informasjon fra pårørende.

Men hvordan kan pårørende si at noen er savnet når de ikke har vært i området?

 

En annen ting som er merkelig er at folk som har stått det har sagt ifra at de er i god behold og fortsatt står der.

Lenke til kommentar
kan noen si meg hvordan i h*lvete kan de føre opp noen som ikke har vært der engang?

Noen har meldt dem savnet? Opplysningene bygger på informasjon fra pårørende.

Men hvordan kan pårørende si at noen er savnet når de ikke har vært i området?

 

En annen ting som er merkelig er at folk som har stått det har sagt ifra at de er i god behold og fortsatt står der.

Skal ikke forundre meg om det er noen som har hørt om at de har vært i Thailand (kanskje de var i Thailand i fjor eller lignende).

Lenke til kommentar

Stakkars disse personene som nå er ødelagt for livet og vil bære med seg et evig traume etter å feilaktig ha stått på listene. Jeg unner selv ikke mine verste fiender noe slikt og det er bare rett og rimelig at noen i UD bør dingle for dette. Bare tenk på disse grusomme menneskjebnene som enkelt kunne vært unngått dersom vi hadde en egen prosedyre med kvalitetssikring i 162 ledd før slike livsfarlige lister ble publisert. :wallbash:

Lenke til kommentar

Problemet med de listene er jo for det første at det er så mange forskjellige kilder: lister fra reisebyrå, telefoner fra pårørende, meldigner fra folk i katastrofeområdene osv... alle disse forskjellige data kan på hver sin måte være mangelfulle (delvise navn, osv), lagret i forskjellige elektroniske formater, på papir osv...

Det tar en god stund å bare konvertere alle dataene til en spesifikk database, luke ut duplikater, som det vil være endel av og så bekrefte alle man har på listen.

Jeg syntes myndighetene har fått ufortjent mye ris, dette er en katastrofe uten sidestykke det i nasjonen Norges levetid.

Media har kommet med rent ensidig kritikk, slikt er ikke sunt, uansett hvilken sak man snakker om.

JA man kunne vært bedre forberedt, men det vil man være neste gang.

La nå Kripos & UD få arbeidsro til å gjøre jobben sin, den er ikke ferdig!

Hvert interju de diverse lederne må stille opp i for å forsvare seg er tid som de ikke får brukt til å gjøre jobben sin.

- La dem få gjøre jobben sin sier jeg.

Oppvask kan man ta senere, når det hele er over...

Lenke til kommentar

Det tar en god stund å bare konvertere alle dataene til en spesifikk database, luke ut duplikater, som det vil være endel av og så bekrefte alle man har på listen.

 

 

Det bør ikke være så jævlig mye jobb for 20-30 mann som jobber 14-16 timer i døgnet. Med tilgang til forskjellige registere som f.eks skatteinfo for å kunne få tak i kontaktinfo som arbeidsgivere osv så er ikke jobben så stor, og man trenger ingen spesielle kvalifikasjoner for å gjøre jobben.

 

 

Jeg syntes myndighetene har fått ufortjent mye ris, dette er en katastrofe uten sidestykke det i nasjonen Norges levetid.

 

 

WTF?

 

Hvor mange dødsfall har ulykken kostet ? 120? Til sammenligning så dør det ~44000 mennesker årlig i Norge, det er ~120 mennesker hver dag. Scandinavian Star krevde 160 dødsfall, Alexander Kielland 123, 2VK krevde 10000. Den katastrofen her er på ingen måte noe ragnarokk.

Lenke til kommentar

Jeg syntes myndighetene har fått ufortjent mye ris, dette er en katastrofe uten sidestykke det i nasjonen Norges levetid.

Du har rett i at dette er sansynligvis en av de ulykkene som har krevd flest norske menneskeliv i fredstid, men dødstallene er ikke uten sidestykke som du skriver. «Scandinavian Star» ulykken krevde 159 menneskeliv og ulykken på

Kielland-plattformen krevde 123 menneskeliv. Hvor mange som har omkommet i denne siste ulykken er enda usikkert, (16 er bekreftet så langt) men det blir forhåpentligvis under 100.

Lenke til kommentar

Jeg mente i SKALA totalt...

De ulykkene dere nevnte er mye enklere å forholde seg til, man har ett meget begrenset antall mennesker i ett begrenset område, kun ett par kilder feks passasjerlista til Scandinavian Star...

Her er det snakk om store katastrofeområder med foreløpig 150 000 ? døde ++ savnede, sårede osv... Infrastrukturer som er i grus. Mange forskjellige organisasjoner/myndigheter som jobber med behandling/identifisering og destruering/begravning av døde osv. Opp i det her har vi 4-5000 Nordmenn som befant seg i området, mange man har problemer med å nå, sårede osv.

Mye arbeid med rett og slett få tak i informasjon fra andre organsisasjoner som allerede er tungt belastet osv...

I tilegg ringer gud og hvermann inn, fordi de frykter folk som de kjenner som kanskje skulle nedom området, er borte, bare fordi de feks ikke svarer på mobilen sin.

 

Jeg mener det er bedre at det står flere på lista som er i god behold enn at mange som er borte ikke står på lista i det hele tatt.

Lenke til kommentar
kan noen si meg hvordan i h*lvete kan de føre opp noen som ikke har vært der engang?

Det jeg lurer på er om det oppført folk som har vært i området. Så kommer det en annen fra samme sted, og som heter det samme, og leser navnet sitt på lista. Så kontakter de myndighetene og forteller de er god behold??? (Og de ringer avisa for å grine og sutre litt voer at de var oppført som døde, oh skrekk og gru.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...