Portalol Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Rundt om over alt i City 17 finner du plakater med kryllisk skrift på... Er ikke mange land som bruker det..
TCi Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 (endret) HL1 tok vel sted i 1999 om jeg husker rett. Grunnen til at vi ikke får vite noe årstall i HL2 er fordi Valve ville gjøre deg like forvirret som det Gordon Freeman var. Derfor er det også lite detaljer om hvilket land du er i osv. Jeg tror ikke Valve direkte valgte et land som de gikk ut i fra i spillet, mulig det er en russisk provins eller var det tidligere. Å finne navnet på landet blir litt av en nøtt. Endret 5. januar 2005 av TCi
Backbone Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 vel, er tråden død eller? Noen som har funnet ut noe mere om city 17?
Vrengtpolvott Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 HL1 tok vel sted i 1999 om jeg husker rett. HL1 tok plass i 2000-2009, det ser man om man ser på kalendere i det spillet, da ser man tydelig at årstallet er "200-", som betyr at det er uvisst hvilket år det er, men at det er en plass i 2000-2009.
mr.Lunarion Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 (endret) Man kan også se at bilene har en russisk still, om jeg ikke tar feil? Endret 29. august 2005 av mr.Lunarion
DrCaptain Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 City 17 er en Øst-Europeisk by. Leste noe om at byen er inspirert av Bulgarias hovedstad Sofia, ettersom en i utviklerteamet var derifra.
The Norwegian Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 (endret) Mulig dette blir en überbump, men here goes: Beliggenheten: Other speculated locations from with City 17 is inspired include:Riga, Latvia. This is based again on the strong similarities between the game and the city. Interestingly, part of Riga, known as "Old Riga" is strongly reminiscent of Ravenholm (though one should note Ravenholm is not part of City 17, but a distinct community). Riga is also a coastal city with a coastline that closely matches that shown in Raising the Bar. Its skyline is dotted with many buildings of a similar style and colour as seen in City 17, and the area is famous for its Art Nouveau influences. Old Riga is an area that is also dotted with tramlines and churches, any of which would fit with Father Grigori's character. Most interestingly, however, is the number of spires on the skyline (especially the suspension bridge) and Riga Castle - all of which cluster around "Citadale Street" - a possible inspiration for the Citadel in Half-Life 2. Vilnius, Lithuania, as the streets in HL2 are similar to the ones in Vilnius. The difference is City 17's addition of the canals. Belgrade, Serbia, based on the nearly identical resemblance between the Parliament of Serbia building and the Overwatch Nexus in City 17. City 17's name itself, which is thought to be a reference to the Soviet practice of numbering secret closed cities rather than naming them, as in Arzamas-16, Krasnoyarsk-26, Tomsk-7 and numerous others. St. Petersburg, Russia. This could explain the abundance of canals and an ever-present chain of Café Baltic shops. St. Petersburg also has a large street called Nevsky Prospekt, which phonetically resembles Nova Prospekt, the ex-prison turned into a Combine facility. Odesa, Ukraine, capital of the Odessa Oblast. Close to a large body of water, with similar architectural styles and heritage, and the same name as that of the character of Odessa Cubbage, and the resistance hideout in which he and a group of rebels live, called New Little Odessa, it could certainly apply for candidacy. However, in addition to incorporating Eastern European elements, examples of Norwegian, Italian, Polish, Finnish and French influences also exist, suggesting that the setting is something of a montage of European locations. MAO: City 17 er en blanding av mange europeiske byer! 2: Nightshotet over C17 som vle vist på første side er et bilde over New York City på kvelden: Dette var bare for å klare opp, så ikke gi warn pga bump. Endret 25. desember 2006 av Acolyt3
Campin Carl Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 (endret) EDIT: jeg så at Acolyt3 hadde den samme infoen i posten sin La meg sjekke nerdebibelen RTB ....jeg fant det ikke ut, men jeg fant noe annet interesant.Han som gir rpg'en i HL2 heter Odessa,Odessa er et også et sted sør-øst Ukraina Endret 25. desember 2006 av Campin carl
The Norwegian Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 EDIT: jeg så at Acolyt3 hadde den samme infoen i posten sin La meg sjekke nerdebibelen RTB ....jeg fant det ikke ut, men jeg fant noe annet interesant.Han som gir rpg'en i HL2 heter Odessa,Odessa er et også et sted sør-øst Ukraina 7574975[/snapback] Som også står i min post
Campin Carl Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Acolyt3: jeg gadd ikke fjerne all infoen siden den sto på noorsk og din på engelsk bare for og gjøre ting litt klarere
The Norwegian Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Acolyt3: jeg gadd ikke fjerne all infoen siden den sto på noorsk og din på engelsk bare for og gjøre ting litt klarere 7579138[/snapback] Okei ^^
guttorm Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 (endret) -Half-Life 2 skulle egentlig starte på en isbryterbåt. De klimatiske forholdene ved det Kaspiske Hav gjør at det ville vært meningsløst med en isbryter ettersom det ikke finnes is der. 3423601[/snapback] Satt og så på National geograpic channel en dag, de skulle bygge en enorm bro sør i europa, tror det var ved middelhavet. Nå pilarene ble støpt( veldig store beist), så sank dem etterhvert de ble høyere, da brukte dem en Isbryter båt fra Norge til å taue den lengre ut, slik at dem kunne bygge dem høyere. Tog du an? Point being at dem brukes til mye annet en isbryting, bla seismiske undersøkelser. Ps: Det skal legges til at kommentatoren sa at en isbryterbåt fikk innbyggerene der nede til å heve øyenbrynene Endret 1. januar 2007 av guttorm
The Norwegian Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 Jeg tror at hl2 må skje minst 20 år etter black mesa.. med tanke på at det ikke er noen barn der :/
Gumpen Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 (endret) en ting jeg lurer på..Gman er med i hl1 ja? i såfall...er det han? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 2. januar 2007 av xitto
Krillekongen Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 en ting jeg lurer på..Gman er med i hl1 ja? 7626902[/snapback] Ja:)
Gumpen Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Off-Topic startet akkurat på HL1 igjen for å shape historia litt før jeg bynner på HL2.. Jeg snoket rundt i garderoben og såg på alle navn på garderobe skapene (hvor jeg foresten såg navnet bond) Jeg fant et skap hvor det sto freeman på, så jeg tenkte jeg skulle prøve å se om den kunne opnes..jada, det kunne den..og her er hva som var inni..(vis ingen andre har sett det fra før da ) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg la merke til et lite bilde av en bebi oppe i høyre jørnet...kansje Freeman er far eller kansje det er han som gutt:)
The Norwegian Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Det er ungen til en av de som har laga spillet.. Dessuten er alt det der gammelt nytt.
Gumpen Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 sorry for at jeg tok det opp fordi jeg såg det først nå...man får ikke alltid me seg alt her i verden...gjør man det?
Backbone Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 tror nesten jeg må starte med HL1, og jobbe meg opp. Spilte HL2 en stund, uten å ha rørt 1'ern så her må d litt historieundervisning til ;p
Campin Carl Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Skaff deg Raising the bar(HL boka) du vil ikke angre! der er det masse info jeg ikke en gang hadde peiling på om half-life
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå