Gå til innhold

Trådløst nettverk og Linux


Anbefalte innlegg

Hei. Har 2 Trådløse nettverkskort her som jeg vet fungerer i Slackware. Et USB Nettverkskort og et PCI kort. Har også et D-Link PCI Kort som også skal fungere i Linux tror jeg, men har ikke prøvd det i det siste da jeg bare bruker USB Nettverkskort nå. Har et Jensen AirLink 7554 kort og det får jeg ikke til å fungere i Linux. Jeg vet ikke hva jeg gjør galt egentlig, men, men. Begge kortene som jeg har fått til å fungere prøvde jeg med Ndiswrapper. Jeg prøvde Linksys kortet mitt i Zenwalk 5.0 på den andre maskina her, og det var kjempe lett å få den opp på nett. Men jeg tror jeg får ordna slik at Linksys kortet i Slackware kommer på nett igjen også. Linksys kortet er forresten dette:

 

Linksys WUSB54GSC. Jeg slet veldig med dette kortet i Slackware, men en grunn til dette tror jeg har noe med at jeg ikke lasta inn Kjernen fra harddisken. Jeg lasta den via DVD`en/CD`en til Slackware. Da gikk det ikke, for jeg prøvde med den andre maskina og Slackware og lasta kjernen fra harddisken og da gikk det fint og ordne ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...