Gå til innhold

Vatn på tastatur


oxbow

Anbefalte innlegg

Ein snøball kom fort som lynet inn vinduet og litt traff tastaturet på min bærbare, Fujitsu Siemens Amilo A7640 , tastaturet slutta og funka, men eg prøvde og tørke det meste fort som F.... men funker forsatt ikkje, må ver kortsluttning neri da. Noken idé om kossen eg kan få det til og fungere? vaske med rødsprit eller isopropanol? eller bør eg ta det på forsikring og be han som kasta snøballen betale egenandel?

 

-OxBoW-

Endret av oxbow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

For all del, ingen løsemidler eller lignende nedi der. Kompisen min fikk en skvett rødvin nedi sin acer maskin. Dagen etter funka ikke noen av knappene. Vi skrudde opp og så at vinen hadde etsa bort noen av de tynne banene på de to supertynne plastlagene som utgjør elektronikken i tastaturet.

Lenke til kommentar
Hei

 

For all del, ingen løsemidler eller lignende nedi der. Kompisen min fikk en skvett rødvin nedi sin acer maskin. Dagen etter funka ikke noen av knappene. Vi skrudde opp og så at vinen hadde etsa bort noen av de tynne banene på de to supertynne plastlagene som utgjør elektronikken i tastaturet.

Men da blir det ikke løyesemiddel, venter eit par dager og ser. Men er jo litt forskjel på rødvin og vatn....

Men jævli kjipt når eg har hatt den max 2-3 veker! :no:

 

-OxBoW-

Endret av oxbow
Lenke til kommentar
vis det ikke funker etter noen dager bør du la han som kastet snøballen Erstatte det! :yes:

Absolutt! Å skru det av skal ikke være veldig vanskelig tror jeg, bestill et nytt fra Fujitsu Siemens og be snøballkasteren betale. Det er det mest rimelige. Om tastaturet virker om et par dager kan det begynne å svikte med tida :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg sølte cola ned i min 1557 i jula og tastaturet gikk til helvette, men neste dagen så funka det utrolig nok (noe jeg ikke hadde forventet da jeg har hærpa 4 tastatur til nå, forrige var en 1/2 L melk...). Tastene var seie som et helvette though, men en lillebror på 13 brukte de såpass mye at cola laget ble slitt vekk :roll:

 

Uansett, jeg ville ikke forvente at tastaturet overlevde hvis det fikk veske i seg... må nok byttes.

Endret av Myrsnipe
Lenke til kommentar
vis det ikke funker etter noen dager bør du la han som kastet snøballen Erstatte det! :yes:

Absolutt! Å skru det av skal ikke være veldig vanskelig tror jeg, bestill et nytt fra Fujitsu Siemens og be snøballkasteren betale. Det er det mest rimelige. Om tastaturet virker om et par dager kan det begynne å svikte med tida :thumbdown:

Så lenge snøballkasteren betaler har det jo ikke noe å si hvor dyrt det blir :tease:

Kjøp en ny :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg sølte cola ned i min 1557 i jula og tastaturet gikk til helvette, men neste dagen så funka det utrolig nok (noe jeg ikke hadde forventet da jeg har hærpa 4 tastatur til nå, forrige var en 1/2 L melk...). Tastene var seie som et helvette though, men en lillebror på 13 brukte de såpass mye at cola laget ble slitt vekk :roll:

 

Uansett, jeg ville ikke forvente at tastaturet overlevde hvis det fikk veske i seg... må nok byttes.

Du lærte ikkje noko av den 1\2 literen med mjølk altså? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...