Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda mtx. bra eller dritt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en 88-modell for en del år siden.

 

Det ble mye tull med den pga. underdimensjonert smørehull ned til rammelagrene. Den begynte å lage en skjærende lyd helt til lagrene røyk.

 

Reparerte motoren 3-4 ganger før smørehullene ble boret opp og problemet forsvant. Det kan du ha i baktankene om du skulle komme utfor noe lignende. Og ja, alt var originalt da.

 

Men det er den beste hondamopeden å kjøre med tanke på komfort. MB og MT er for smått synes jeg. Men MTXen er en glimrende sykkel.

 

Ulempen er som du sier at det bare er 4 gir. Det gjør at den går treigere i oppoverbakker enn sykler med 5 gir. Men sleng på trimpotte og bor opp sylinderen litt, sett i litt større stempel og nye stempelringer så løser du det problemet ;)

 

Har ikke bilder dessverre... byttet den ut med bil i 1997.

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

steike..

 

min er helt orginal.. og stempelet er hærpa.. så den har ræva akkselerasjon. men i litt medvind drar jeg den lett oppunder 60!

 

skal trimme den til sommeren (må det! går bare ann å spøle i 1 gir på løs sand)

:no:

 

og det overlever jeg ikke med!

 

må finne bildene!! ærgelig med bilder som er forsvunnet.. åsså heter de 001 eller noe sånt.. så det er umulig å finne!! jaja

Endret av complexity
Lenke til kommentar

fordi alle har RMX!

 

MTX er en klassiker i toppstil! den fortjener å bli snakket om i et forum!

 

noen som vet om det går bra å bunrne på asfalt med orginal RMX med hærpa sylinder og dårlige stempelringer? den er litt borra, så den går i 60 men har elendig aks!

 

 

edit: har børna på sand.. men ikke på asfalt og når jeg ser ut av vinduet.. ser jeg ikke mye asfalt.. bare snø:p

Endret av complexity
Lenke til kommentar

Hold fast på MTXen du! Hadde en sånn en jeg å!

 

Gir er ikke nå problem! Sett i en MT-5 motor med 5 gir, funker fint! Hvis du har god råd, så får du kjøpt Malossi 6-trinns forsterket girkasse til MTX... Vet ikke helt hvor du får kjøpt de eller hva de koster... Men selv om du bare har 4 gir, må du huske at du har en girkasse som er overdrevent solid. Kjenner en med MT-5 som gikk i 4 år uten clutch, girkassa er fortsatt i god stand...

 

Det finnes uendelig mye snacks til en MTX hvis man har penger.... :yes:

 

Og til de som sier at MTX går som et dass: Alle mopeder er slik når de er originale.... Hva forventer du? En rakett? :D

 

Min MTX kjørte fra en ny Derbi Senda 125 engang... det var bare med effektpotta... :cool:

Lenke til kommentar
Hold fast på MTXen du! Hadde en sånn en jeg å!

 

Gir er ikke nå problem! Sett i en MT-5 motor med 5 gir, funker fint! Hvis du har god råd, så får du kjøpt Malossi 6-trinns forsterket girkasse til MTX... Vet ikke helt hvor du får kjøpt de eller hva de koster... Men selv om du bare har 4 gir, må du huske at du har en girkasse som er overdrevent solid. Kjenner en med MT-5 som gikk i 4 år uten clutch, girkassa er fortsatt i god stand...

 

Det finnes uendelig mye snacks til en MTX hvis man har penger.... :yes:

 

Og til de som sier at MTX går som et dass: Alle mopeder er slik når de er originale.... Hva forventer du? En rakett? :D

 

Min MTX kjørte fra en ny Derbi Senda 125 engang... det var bare med effektpotta... :cool:

Ja rekti.......................

Lenke til kommentar
Hold fast på MTXen du! Hadde en sånn en jeg å!

 

Gir er ikke nå problem! Sett i en MT-5 motor med 5 gir, funker fint! Hvis du har god råd, så får du kjøpt Malossi 6-trinns forsterket girkasse til MTX... Vet ikke helt hvor du får kjøpt de eller hva de koster... Men selv om du bare har 4 gir, må du huske at du har en girkasse som er overdrevent solid. Kjenner en med MT-5 som gikk i 4 år uten clutch, girkassa er fortsatt i god stand...

 

Det finnes uendelig mye snacks til en MTX hvis man har penger.... :yes:

 

Og til de som sier at MTX går som et dass: Alle mopeder er slik når de er originale.... Hva forventer du? En rakett? :D

 

Min MTX kjørte fra en ny Derbi Senda 125 engang... det var bare med effektpotta... :cool:

jah! jeg skal holde fast på min! skal kjøpe trimmsett og effektanlegg til sommeren! det blir stiilig!

Lenke til kommentar
Hold fast på MTXen du! Hadde en sånn en jeg å!

 

Gir er ikke nå problem! Sett i en MT-5 motor med 5 gir, funker fint! Hvis du har god råd, så får du kjøpt Malossi 6-trinns forsterket girkasse til MTX... Vet ikke helt hvor du får kjøpt de eller hva de koster... Men selv om du bare har 4 gir, må du huske at du har en girkasse som er overdrevent solid. Kjenner en med MT-5 som gikk i 4 år uten clutch, girkassa er fortsatt i god stand...

 

Det finnes uendelig mye snacks til en MTX hvis man har penger.... :yes:

 

Og til de som sier at MTX går som et dass: Alle mopeder er slik når de er originale.... Hva forventer du? En rakett? :D

 

Min MTX kjørte fra en ny Derbi Senda 125 engang... det var bare med effektpotta... :cool:

Ja for du er smart :lol:

Lenke til kommentar
Ja for du er smart   :lol:

Det der er det dummeste jeg har hørt! :!: Hva har det der med moped å gjøre? Usakligheter kan du spare meg for... :p

At mtx går som en dass? Min venn Kordian her, har jo selv hatt en mtx. Og har selv vært vitne til hvor dårlig den går. trim eller ei, en Derbi 125 kjører den ikke fra. Selv om Derbi'en er 4-takt.

 

EIDT: Det at du skriver at du KUN hadde effektpotte sier jo hvor uviten du faktisk er.

Hvor lite du kan om moped

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar
Det at du skriver at du KUN hadde effektpotte sier jo hvor uviten du faktisk er.

Hvor lite du kan om moped

Tror ikke du vet hva du snakker om...

 

Uviten? Du snakker med en som kjenner MTX ut og inn... nå skal ikke jeg sitte å si hvilken stand den er i nå, for det veit jeg faen ikke, men da jeg hadde den var den god for 120km/t på flatmark...

 

For å si det slik; det var mer enn bare effektpotte som ble gjort på den... sier ikke mer...

 

Men, uansett, tro hva du vil... for å si det rett ut så driter jeg i hva du tror eller ikke tror...

 

Mopeden ble solgt iallefall, bil er tingen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...