Gå til innhold

Problemer med Gainward


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke ekspert, men installerte du kortet uten å fjerne de gamle driverne? Jeg fikk nylig et Gainward GF4Ti4400 og måtte legge inn Win98 om igjen for å få det til å fungere skikkelig. Om dette skyldes min inkompetanse eller ikke vet jeg dog ikke...

 

Er uansett alltid oppfriskende og godt å starte med rene ark igjen :smile:

Lenke til kommentar

Sørgelig kapittel dette med ExpertTool og DX8.1...

Har vært mange poster siden folk begynte å bruke XP og DX8.1...løsningen i 90% av tilfellene er å bare avinstallere ET, men i noen instanser må det til en rep/nyinstallasjon av Windows. :sad:

 

Men ExpertTool er ikke noe spes bra program uansett, så det er ingen vits i å laste ned den nye versjonen. Skal dere ha hva ET tilbyr, så prøv heller NVMax, Powerstrip, RivaTuner eller lignende.

 

Jeg reiv av meg en del hår for et halvt år siden, når jeg kjøpte meg et GW kort og installerte det under XP...reinstallerte XP 2 eller 3 ganger før jeg fant ut feilen. (Kjørte også W2K på den tiden, og det var når jeg la inn DX8.1 der at jeg fant ut hva som forårsaket hele skiten)

Lenke til kommentar

Har også samme problem som ovenfor nevnt med mitt G.ward TI4400 GS. I tillegg Klarer jeg ikke å inst. XP med G.ward kortet i maskinen. Må sette i et GF2 MX kort. Det som skjer er at i begynnelsen av inst. når den "blå skjermen" med windows setup øverst, der en ser det lastes setup-filer er ferdig.., og skal over til "Windows XP xxx setup meny" blir skjermen svart og maskinen låser seg. Har flashet bios på HK (Abit KT7A). (CPU T-bird 1400).

 

Noen tanker rundt dette, er det skjermkort, eller HK som er defekt..??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-09 15:41, zuperMensch skrev:

hehe... Bra jeg har Win98 da :smile:


Ingen problem med ExpertTool og DirectX hos meg.

Nok et argument til ikke å kjøpe XP! :razz:



 

 

Men du ville få samme problem hvis du la inn DX8.1 i Win98, er ikke noe eksklusivt problem for XP dette.

Og argument for ikke å kjøpe XP? Som sagt er ET et crappy program, så noe stort tap er det ikke for GW eiere, at de ikke installerer det. (Nå kan det jo hende at du mente at hvis du vil ha XP, så ville du ikke kjøpe det, men "skaffe" det på andre måter da... :razz: )

 

Når det gjelder DX9 beta...noen som har testet ET sammen med dette? Det har jeg ikke fått gjort enda, interessant å se om det er kun DX8.1 som kræsjer eller om det fortsetter med DX9 også.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-09 17:01, RogueFreak skrev:

Men du ville få samme problem hvis du la inn DX8.1 i Win98, er ikke noe eksklusivt problem for XP dette.



 

Jeg kjører DX8.1 og har ikke merket veldig mange problemer. Untatt diverse rosa ikoner som kommer og går og noen få andre småproblemer (generelt litt mer ustabilt nå enn før).

hmmm.. Hvis jeg tenker meg om begynte dette etter jeg la inn DX8.1, så kanskje du har rett..?

 

For øyeblikket har jeg uansett ingen rosa ikoner, så nå er jeg fornøyd :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...