Gå til innhold

Defekt secondary IDE kontroller?


Anbefalte innlegg

Jeg har en kunde som har kjøpt et ASUS P4S533 hovedkort. Han fikk ikke frem dvd-spiller og cd-brenner på secondary ide kontroller. Han leverte den til meg, og jeg prøvde jeg også, men fikk det ikke til. Har byttet psu, kabler, men ingenting hjelper. Den finner harddisken på primary, men når jeg setter harddisken på secondary med samme kabelen så finner den den ikke. Har også byttet hovedkort, men det samme skjer da. Har oppgradert bios, men det hjelper heller ikke. Kan det være at jeg har fått to hovedkort med akkurat den samme feilen, eller er det noe jeg har glemt...?

 

På forhånd takk.

 

Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk BIOS instillingene:

Står IDE Secondary av?

På den plassen du kan velge hva som er på IDE kablen(e), hvis den står på auto, så sett den på manuellt (det er sikkert alternativ) slik at det blir fra auto, til cd-rom. Hvis ikke så kan du prøve motsatt.

 

CD-romen, står den på Slave eller Cable Select?

Prøv å bytt om dette og, til det motsatte av det du har. Det er vel bare skiftet mellom CableSelect og Slave som er aktuellt i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar

Har sjekket bios instillingene, har til og med disablet primary, men ingen forskjell. Aner ikke hvilken jumper cd spillerne er satt på, men selv jeg kjører med en av dem, så finner den ikke noen. Den finner heller ikke harddisken, som er satt som master. Er nesten sikker på at jeg har to defekte hovedkort jeg nå ass, og det er kjipt for meg, og kjipt for kunden.

 

Kanskje jeg ringer Asus support på mandag, verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...