Gå til innhold

Hvor kraftig er egentlig Intel Extreme Graphics?

Blib

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bruk heller ett par tusinger ekstra på å få et ATI eller GeForce kort som faktisk duger litt.

Hele poenget mitt med dette kjøpet er at PCen TOTALT ikke skal koste mer enn "et par tusinger" så derfor dette kortet. Og derfor lurer jeg på hva det kan klare å kjøre, selfølgelig i absolutt dårligste kvalitet ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man kjøper bærbar med IEG er det gjerne fordi man benytter maskinen til arbeid, og gir en blank F i såkalt "gaming" - som forøvrig er latterlig å trekke inn i en diskusjon om en integrert grafikk-kontroller.

Hvis noen nå kunne komme med noe konstruktivt å fortelle hva kortet faktisk klarer av mindre krevende 3d spill (Pirates! Port Royale 2, kommende Civilization 4 og så videre..), fremfor å fortelle at kortet suger i Doom3.

Skrevet
Når man kjøper bærbar med IEG er det gjerne fordi man benytter maskinen til arbeid, og gir en blank F i såkalt "gaming" - som forøvrig er latterlig å trekke inn i en diskusjon om en integrert grafikk-kontroller.

Hvis noen nå kunne komme med noe konstruktivt å fortelle hva kortet faktisk klarer av mindre krevende 3d spill (Pirates! Port Royale 2, kommende Civilization 4 og så videre..), fremfor å fortelle at kortet suger i Doom3.

Btw. den kjører Transport Tycoon Deluxe :tease:

Som sagt kjører den det meste som er basert på rein 2D, eller spill som bruker minimalt med 3D.

Den duger nok til de aller fleste strategispill som alex viser til, prøver å få frem. Det er allikevel viktig å påpeke at en brikke som IEG ikke bør bli vurdert om det er snakk om high-end 3d spill på et høyt grafikknivå.

Litt ekstra:

Er det med skjerm i tilbudet? 2000kr er jo bare 1500 for PCen og 500 for Windows... Det betyr at kontor/student PCer er blitt skambillige.

Skrevet

Har testet sims2 på en c2.5ghz, 256mb ram og ieg2.0, og det funket forsåvidt greit (800x600 med laveste kvalitetsinnstillinger). Hakket fortsatt litt, men det kan vel også være pga lite ram.

Skrevet

Jeg bruker IEG, 2 ghz celeron, og 256 ram.

Diablo 2 kjører på 60-70 fps.

CS 1.6 (800x600, openGL) kjører på ca. 30 fps.

Half-Life 2 (800x600, alt annet på det laveste) kjører på ca. 15 fps.

World of Warcraft (alt på det laveste) kjører på 10-25 fps.

Kortet yter ikke akkurat så veldig bra, men, det er omtrent 100% stillegående og stabilt :)

Skrevet

Tror nok minnet kan ta den meste skylden der.. Er det ikke sånn at IEG tar 64 MB av det ordinære minnet?

Eller er det 32 MB?

Uansett så er 256 litt i minste laget i seg selv.. og når dette da minker til 192 MB så blir det litt knapt..

Vil derfor tro at med 512 MB som man får i denne maskinen ved å bestille nå så vil alt gå bedre..

Skrevet

Damn, da vil jo faktisk denne maskinen være mer en bra nok for spilling også da - for de spillene jeg tenkte å hive innpå den.

Tenkte å la hovedPCen min sitte med godsakene som HL2, Doom III og annet heftig saker, mens jeg også installerte CS: S, Heroes IV, Locomotions og andre tøffe LAN-spill på denne billig-PCen. Får jeg også inn NFS:U 2 så blir jeg overlykkelig. Takker for inspillene folkens, keep 'em coming :)

Skrevet
vel da må du være veldig gald i heavy hakking og extem elendig grafikk  :!:

Tja, er grafikken på Steam *elendig* på laveste kvalitet da? Den er dårlig ja, men elendig vil jeg ikke si. Og hvis vi sier at Source er like kravstor som Ut2k4-motoren så vil jeg ji få over 30FPS, noe som gjør det spillbart ;)

Source er half-life2 motoren.

Skrevet (endret)

Ja, liten typo der ser jeg. Mente Source der jeg sa Steam også ;)

Edit: Eller du kan bare bytte det ut med "CS: Source" og "Ut2k4" hvis du vil det. Spiller ingen trille, du fatter hva jeg mener uansett :)

Endret av Blib
Skrevet (endret)
Uhm, den klarte Sims2 med hakking? WOW, der satte du meg litt ut ja. Den er såpass kraftig altså? Hmm

Jeg sa med litt hakking, mr attitude. Hadde sikkert gått bedre med mer ram, men helt ok for den average brukeren.

Endret av Jerre
Skrevet

Fetteren min har en sånn Dell Dimension med IEG 2 og Celeron prossessor, samt 512 ram. Den blir for det meste brukt til server, da alt annet lagger. Du kan bare glemme å spille spill basert på Source med andre ord. Spill som baserer seg på Quake 3 motoren funker fett, samt eldre spill. Fetteren min er for øvrig Student og kjøpte denne pc'n som student pc.

Skrevet
Jeg sa med litt hakking, mr attitude. Hadde sikkert gått bedre med mer ram, men helt ok for den average brukeren.

Ai! Hey, sorry, men jeg var faktisk seriøs i det innlegget. Ingen attitude med andre ord altså. Er pokkers vanskelig å uttrykke seg overrasket over nett. Men jeg er altså oppriktig interresert i spillopplevelsen din i Sims 2, da søstera mi tenker på å kjøpe seg en PC som dette for å spille Sims 2. Så jeg beklager hvis det virket som om jeg var fiendtlig der, men kan du vennligst utdtype for meg de ekstakte maskin-speccsa dersom du husker de og også akkurat hvor mye hakking du opplevde? Tenker da på loading-tider, hakking under vanlig spilling, hakking under bruk av speed-up-knappene, hakking når større events skjer eller du har en fest og den slags. Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...