Gå til innhold

Laptop, hva liker vi?


*nitram*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter faktisk på en Athlon64 3200 med nvidia fx 5900xt.  :tease:

Du sitter faktisk på et nvidia fx 5900xt kort på en stasjonær PC, oj, sinnsyke greier :p Litt off topic det der kanskje, da det er bærbare det er snakk om her.

 

Forøvrig det beste skjermkortet man til dags dato kan får på en bærbar er ATI's Radeon x600, tror ikke de har kommet med x800 enda til bærbare. Nvidia lanserte i november Geforce GO 6800 til bærbare maskiner, noe som kan sies å være en meget bra konkurrent til ATI's x600. Så pr dags dato er disse to det beste man kan få tak i på den bærbare fronten.

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Hva med en Acer Ferarri 3200 hos ITBUTIKKEN for bare 14.127,23 NOK???  :hm:

:tease:

Det var den jeg tenkte på ja. Men jeg kjøpte den da kursen var god og fikk den for gode 13 000kr :p

 

Forresten, det var en som nevnte batterilevetia på ferrarien. Mitt varer opp mot 3 timer ved internettsurf/word osv, 2,5 timer ved lett spilling, i overkant av 2 timer ved tung videoredigering (3ds max 7). Det holder for meg :thumbup:

 

Edit: skriveleif

Endret av Halvorsen
Lenke til kommentar
Noen programmer som måler hvor lang tid det er igjen på batteriet? ; Greit nok at den viser i %, men da jeg ofte er i min egen verden :blush:

PassMark BatteryMon er meget bra til slikt:

http://www.passmark.com/products/batmon.htm

 

Og Battery Eater Pro er glimrende for å teste batteritiden med:

http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/bepro_e.html

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Det var den jeg tenkte på ja. Men jeg kjøpte den da kursen var god og fikk den for gode 13 000kr :p

Det gir jo ingen mening det der, kursen på norske krona var meget god for en stund siden, men den har jo aldri vært bedre enn den danske krona. Så du kan umulig ha fått den for 13 000 kroner, den kjøper jeg ikke... I så fall vil jeg ha en annen forklaring, for du har ikke fått den så billig pga god kronekurs....

 

Det som er utrolig merkelig er at prisen på Ferrari 3200 er 14127,- i norske kroner og 14369,- i danske kroner. Det er jo bare helt utrolig, de kan umulig holde styr på valutakursene, lurer på om det har blitt en Tuborg eller to for mye på gutta der nede :p for selskapet er jo dansk. Danske krona er som dere her kan se http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/data/valuta.htm, verdt ca 11 % mer enn norske krona, noe som da gir en indikasjon på at utifra vekslekursen så burde Ferrari 3200 kosta 15950 NKK. Det må jo være en gedigen tabbe fra itbutikkens side, ser at den svenske prisen heller ikke helt stemmer overens med deres vekslekurs, dog stemmer den bedre. Men det er jo til stor fordel for oss kjøpere, dersom dette gjelder flere produkter så er det jo bare å holde utkikk og løpe å kjøpe :D

 

Da forstår jeg bedre hvorfor ITbutikken holder så mye lavere priser på Acer Ferrari enn øvrige nettbutikker i Norge, he he, den tabba kan de ikke være klar over for de taper masse penger på det der.

Endret av joho83
Lenke til kommentar

 

Da forstår jeg bedre hvorfor ITbutikken holder så mye lavere priser på Acer Ferrari enn øvrige nettbutikker i Norge, he he, den tabba kan de ikke være klar over for de taper masse penger på det der.

Viser kanskje at norske butikker tjener mye på modellen? :roll:

Lenke til kommentar
Det var den jeg tenkte på ja. Men jeg kjøpte den da kursen var god og fikk den for gode 13 000kr :p

Det gir jo ingen mening det der, kursen på norske krona var meget god for en stund siden, men den har jo aldri vært bedre enn den danske krona. Så du kan umulig ha fått den for 13 000 kroner, den kjøper jeg ikke... I så fall vil jeg ha en annen forklaring, for du har ikke fått den så billig pga god kronekurs....

 

Det som er utrolig merkelig er at prisen på Ferrari 3200 er 14127,- i norske kroner og 14369,- i danske kroner. Det er jo bare helt utrolig, de kan umulig holde styr på valutakursene, lurer på om det har blitt en Tuborg eller to for mye på gutta der nede :p for selskapet er jo dansk. Danske krona er som dere her kan se http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/data/valuta.htm, verdt ca 11 % mer enn norske krona, noe som da gir en indikasjon på at utifra vekslekursen så burde Ferrari 3200 kosta 15950 NKK. Det må jo være en gedigen tabbe fra itbutikkens side, ser at den svenske prisen heller ikke helt stemmer overens med deres vekslekurs, dog stemmer den bedre. Men det er jo til stor fordel for oss kjøpere, dersom dette gjelder flere produkter så er det jo bare å holde utkikk og løpe å kjøpe :D

 

Da forstår jeg bedre hvorfor ITbutikken holder så mye lavere priser på Acer Ferrari enn øvrige nettbutikker i Norge, he he, den tabba kan de ikke være klar over for de taper masse penger på det der.

Jeg fikk den for gode 13 000 i alle fall. Flunkende ny i originalpakken. Funker fint gjør deg også ;)

 

Samme for meg om Itbutikken tuller med valutakursen, så lenge det er til fordel for meg :p

 

PS: Grunnen til at Itbutikken som oftest kan ha lavere priser enn noske nettbutikker er delvis at de slipper ett eller annet med fortolling eller noe. Det finnes mer info om det på deres side :thumbup:

 

Lenge leve Itbutikken :tease:

Lenke til kommentar
Hva med en Acer Ferarri 3200 hos ITBUTIKKEN for bare 14.127,23 NOK???  :hm:

:tease:

Skal innrømme at ITbutikken var mye billigere enn PSdata, og er forøvrig den eneste nettbutikken som selger 3200, hos de andre har jeg bare sett 3400-modellen til 18000,-.

 

Men uansett, 3200 modellen er fortsatt 2000 dyrere, og er ikke noe som helst bedre enn 1557 gls, vil heller si den er dårligere, pga den har ikke 8x dvd-brenner som 1557 har, den har bare halvparten av batterilevetida, bråker mer. Den skal ha pluss for møkka rått design. Men uansett, totusen ekstra for en dårligere maskin? Neppe.....

 

Tror fortsatt Fredrik Larsen har drekki :tease:

 

PS: 3200 er dog stillere enn 3000 modellen og blir ikke like varm, så klar forbedring på den fronten....

Har nok ikke det du :!:

Uansett, bestiller meg en Acer Ferrari 3200 fra ITButikken i dag og 2x Corsair XMS3200LL 512mb + Hitachi 60gb 7200rpm disk fra komplett!! :dribble:

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Samme for meg om Itbutikken tuller med valutakursen, så lenge det er til fordel for meg :p

 

PS: Grunnen til at Itbutikken som oftest kan ha lavere priser enn noske nettbutikker er delvis at de slipper ett eller annet med fortolling eller noe. Det finnes mer info om det på deres side :thumbup:

 

Lenge leve Itbutikken  :tease:

Hvordan fikk du til dette? :cool:

Fikk til hva? :hmm:

Lenke til kommentar
Hva med en Acer Ferarri 3200 hos ITBUTIKKEN for bare 14.127,23 NOK???  :hm:

:tease:

Skal innrømme at ITbutikken var mye billigere enn PSdata, og er forøvrig den eneste nettbutikken som selger 3200, hos de andre har jeg bare sett 3400-modellen til 18000,-.

 

Men uansett, 3200 modellen er fortsatt 2000 dyrere, og er ikke noe som helst bedre enn 1557 gls, vil heller si den er dårligere, pga den har ikke 8x dvd-brenner som 1557 har, den har bare halvparten av batterilevetida, bråker mer. Den skal ha pluss for møkka rått design. Men uansett, totusen ekstra for en dårligere maskin? Neppe.....

 

Tror fortsatt Fredrik Larsen har drekki :tease:

 

PS: 3200 er dog stillere enn 3000 modellen og blir ikke like varm, så klar forbedring på den fronten....

Hvordan tror du kvaliteten på Aopen 1557 er i forhold til Acer Ferrari da?

Tror Ferrarien er et par hakk bedre :hmm:

Lenke til kommentar
Sitter faktisk på en Athlon64 3200 med nvidia fx 5900xt.  :tease:

Du sitter faktisk på et nvidia fx 5900xt kort på en stasjonær PC, oj, sinnsyke greier :p Litt off topic det der kanskje, da det er bærbare det er snakk om her.

 

Forøvrig det beste skjermkortet man til dags dato kan får på en bærbar er ATI's Radeon x600, tror ikke de har kommet med x800 enda til bærbare. Nvidia lanserte i november Geforce GO 6800 til bærbare maskiner, noe som kan sies å være en meget bra konkurrent til ATI's x600. Så pr dags dato er disse to det beste man kan få tak i på den bærbare fronten.

Skulle bare si at jeg ikke satt på en pc jeg har fått hos far til 40,000 :ermm:

Lenke til kommentar

Har en Dell Inspiron 8500

 

valget falt på dell da de for 1års tid siden hadde de billigste bærbare pluss at jeg fikk endel sånne "tilbud" på den :)

 

Etter 1års bruk kan jeg si med sikkerhet at det er den mest stabile pcen jeg har hatt, og at den fortsatt holder følge med de fleste spill. Spilte Doom3 flytende (laveste oppløsning med endel dill satt på) på den. Ligger på 80-120 FPS i Call of Duty.

 

Jeg kan med hånda på hjertet anbefale Dell bærbare pcer :thumbup:

 

Specs: 2.2Ghz P4M CPU, 512MB 333Mhz DDR Ram, 15.4"Wscreen 1280x800, CDRW 24X Brenner, 30Gb 5400 Disk, GForce4 4200TI 64MB Dedikert Minne, 2xUSB2, 1xFirewire, Digital/analog lyd ut, TV ut.

 

TilleggsUtstyr: Creative Notebook Pro WebCam, 200Gb Ekstern USB2/Firewire Harddisk, 4xUSB2 Hub, Targus Bæreveske, Windows XP Home SP2 Engelsk, Works, Compact Flash Pcmcia Minnekort leser.

Lenke til kommentar
Hva med en Acer Ferarri 3200 hos ITBUTIKKEN for bare 14.127,23 NOK???  :hm:

:tease:

Skal innrømme at ITbutikken var mye billigere enn PSdata, og er forøvrig den eneste nettbutikken som selger 3200, hos de andre har jeg bare sett 3400-modellen til 18000,-.

 

Men uansett, 3200 modellen er fortsatt 2000 dyrere, og er ikke noe som helst bedre enn 1557 gls, vil heller si den er dårligere, pga den har ikke 8x dvd-brenner som 1557 har, den har bare halvparten av batterilevetida, bråker mer. Den skal ha pluss for møkka rått design. Men uansett, totusen ekstra for en dårligere maskin? Neppe.....

 

Tror fortsatt Fredrik Larsen har drekki :tease:

 

PS: 3200 er dog stillere enn 3000 modellen og blir ikke like varm, så klar forbedring på den fronten....

Hvordan tror du kvaliteten på Aopen 1557 er i forhold til Acer Ferrari da?

Tror Ferrarien er et par hakk bedre :hmm:

Ja, jeg tror at en Acer vil ha høyere byggekvalitet enn en Aopen, Jeg har iallefall ikke noe å klage over med min Ferrari :thumbup:

Lenke til kommentar

Acer er ikke har ikke no bedre byggekvalitet enn Aopen på den bærbare sida, aopen 1557 er skrytt opp i skyene... Acer er definitivt ikke noe som helst bedre enn aopen.... Det vil de fleste testene vise deg....

 

Men bevares meg vel Acer Ferrarien er en bra bærbar, men jeg synes det er j*** drøyt å betale 2000 ekstra for litt design.... Bortkasta... Dessuten så har den jo bare halvparten av levetida til 1557....

 

Les test av Netshop her: http://barbara.no/art.php?artikkelid=8472

Og av Acer Ferrari her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=106602

 

Så er det ikke så vanskelig å se at 1557 faktisk er bedre enn Ferrarien :tease:

 

Ferarrien er ikke verdt pengene sine....

Lenke til kommentar
Acer er ikke har ikke no bedre byggekvalitet enn Aopen på den bærbare sida, aopen 1557 er skrytt opp i skyene... Acer er definitivt ikke noe som helst bedre enn aopen.... Det vil de fleste testene vise deg....

 

Men bevares meg vel Acer Ferrarien er en bra bærbar, men jeg synes det er j*** drøyt å betale 2000 ekstra for litt design.... Bortkasta... Dessuten så har den jo bare halvparten av levetida til 1557....

 

Les test av Netshop her: http://barbara.no/art.php?artikkelid=8472

Og av Acer Ferrari her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=106602

 

Så er det ikke så vanskelig å se at 1557 faktisk er bedre enn Ferrarien :tease:

 

Ferarrien er ikke verdt pengene sine....

En kamerat har en laptop med samme kabinett som Aopen-en. Det er betydelig "mykere" enn mitt vil jeg si. Det er ikke sikkert at det tåler mindre, men jeg føler mest behag med ferrarien, både når jeg sitter med den og når jeg bærer den rundt omkring. Men som sagt, dette er min personlige erfaring :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...