Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med D-link DI-624


Anbefalte innlegg

Jeg har fått litt problemer med min nye D-link.

Oppkobling via WLAN går smertefritt og er stabilt.

Men ved normal oppkobling er ikke alt like stabilt.

Mister nett så og si hvert kvarter. Men kommer tilbake igjen etter rundt 10 sekunder.

Akkurat lenge nok til at jeg dropper ut av IRC, msn etc.

Når jeg kjører Windows får jeg melding om at en lokal tilkobling er koblet fra.

Altså er det ikke min ISP som gir meg ustabilt nett. Virker som det er D-linken som har et problem. Vi er tre maskiner som kobler opp mot nett via denne.

Alle tre har samme problem.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter i telefonen med en kamerat som akkurat har kjøpt den routern. Sliter med at nettet faller ut. Har koblet til trådløs via laptop til dlinken som igjen er koblet opp mot netopia router. Når han restarter dlinken funker nettet i 5 min. Noen som har noe formening om det problemer? Alt skal være gjort riktig.

Endret av rottert
Lenke til kommentar

Rottert: Kjører han Xp? Kan jo sjekke dette..

 

What causes my wireless connection to be dropped every few minutes when using Windows XP?

 

Note: This issue was fixed with Service Pack 2.

 

This behavior usually happens when your connection is configured to use 802.1x Authentication, but your current hardware does not support the feature. To disable the option, follow these steps:

 

Step 1 Click on Start and then click Run

 

Step 2 In the box, type ncpa.cpl and press Enter (or click the OK button).

 

Step 3 The Network Connections screen will appear. Right-click the Wireless Network Connection and select Properties.

 

Step 4 Click the Authentication tab.

 

Note If there isn´t an Authentication tab, then please read Microsoft´s Knowledge Article #828940 for additional help.

 

Step 5 The Authentication screen will open. Remove the check mark in Enable network access control using IEEE 802.1x option.

 

 

 

Step 6 Click OK to close the window and close all other open windows. Reboot your computer and you should be able to connect to your wireless network.

 

If restarting the computer doesn´t help, then please read Microsoft Knowledge Article #828940.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme router, og akkurat problemet.Firmwareoppgradering har ikke hjulpet, og det er bare over lan jeg får problemet, ikke over trådløs.

 

LAN-tilkoblingen spontanbooter, dvs den forsvinner og kommer tilbake i samme sekund. Dette er som nevnt plagsomt pga. msn, irc, nedlastinger i windows og Opera, og alle online spill o.l. logger seg av.

 

Hva slags garantier finnes det på slikt? Skulle jo gjerne byttet i en router som faktisk fungerer som den skal :(

 

casualtie: Når du finner løsningen send meg pm! :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Vel, jeg har denne routeren, hadde samme problem som deg men fikset det... Det ble altfor mange forstyrrelser i forbindelsen så nå går den ikke gjennom tven, xboxen, pcen osv lenger.. den har "fri" bane hvis du skjønner. Disse Wlan routerne må ikke plasseres for nærme andre elektriske komponenter slik at de forstyrres. Det er mer enn nok at den går gjennom pcen og et par vegger, mer takler den ikke. :no:

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd den nye firmwaren noen dager, og den første erfaringen var at den ikke gjorde routeren noe mer stabil, og jeg har da prøvd det meste av kryptering, dynamisk og statisk super-G og med og uten extended range.

 

Etter å ha slått av super-g og extended range slik at jeg selv kunne velge hvilke kanal jeg vil bruke har routeren vært helt stabil, og har ikke restartet en gang på 4 dager :-)

 

Ulempen er at den nå bare kjører på 54 mbps og ikke 108 mbps.

Lenke til kommentar

Har prøvd det samme Zephh: satte kryptering til WPA-PSK, Extended Range Enabled, Super G Turbo Disabled og satte den ned til 54 i TX Rates under Anvanced/Performance. Etter det har den vært helt stabil, både på LAN og WLAN. (Har nemlig en teori om at den ikke ikke klarer og levere 108 Mbps stabilt og det muligens blir mer stabilt i 54.

 

PS. Prøvde også siste firmware uten at dette hjalp nevneverdig...

Lenke til kommentar
Har prøvd det samme Zephh: satte kryptering til WPA-PSK, Extended Range Enabled, Super G Turbo Disabled og satte den ned til 54 i TX Rates under Anvanced/Performance. Etter det har den vært helt stabil, både på LAN og WLAN. (Har nemlig en teori om at den ikke ikke klarer og levere 108 Mbps stabilt og det muligens blir mer stabilt i 54.

 

PS. Prøvde også siste firmware uten at dette hjalp nevneverdig...

Samme erfaring her. DI-624 ser ut til å være mer stabil når den ikke går i turbo-mode.

 

Ellers kan det være et problem at ADSL modemet har innebygd router. Stabilitetten hos meg ble bedre når jeg satte mitt i bridge mode. Router + router er ikke alltid det beste.

Lenke til kommentar

Har bare en ting å si: Er veldig skuffet over kjøpet mitt: DI-624 :(

Har klin likt problem som alle andre her,og har prøvd ut absolutt alt dere har sagt,men fortsatt så rebooter D-linken... Holder meg til min gamle Billion BIPAC-640... skal aldri mer kjøpe noe av D-link... Med Billion så funker alt i allefall :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

For halvannen uke siden fikk jeg min nye strømforsyning. Den eneste forskjellen på den nye og gamle er at den gamle var på 2.5A og den nye på 3A. Etter å ha montert den nye strømforsyningen har min switch vært helt stabil, selv når jeg har valgt en konfigurasjon som før gjorde switchen helt tussete.

 

Oppgraderinen av strømforsyningen anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...