Gå til innhold

Boot problemer med nytt hovedkort.


Anbefalte innlegg

Alt av vifter, harddisker osv. starter, men får ikke skjermbilde. Tenkte jo først det var skjermkortet som ikke satt ordentlig, men testet med et gammelt gf2 kort og hadde fortsatt det samme problemet.

Etter å ha gått gjennom alt av kabler, kort og lignende føler jeg meg relativt sikker på at det er den gamle ram brikken min, tatt fra en dell pc som har skylden. Noen smarte folk som har noen ideer før jeg kjøper ny ram?

 

 

 

 

Spesifikasjoner:

P4 1.6 "Willamette"

MSI 648F Neo

Dell 512mb PC2100 ram

9600xt

NorthQ 400W PSU

Og BigWater

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cpu kan være skadet.. Hvilken type cpu er det? har du hatt av vifta i det siste... Kan også være en annen ting du kan prøve.... på hk'et så blir det koblet til to typer strøm... den lille med 4pins og den store med 20pins... 1.Dra ut den lille... 2.start pc.... (skal nå ikke fungere) 3.så slår du av igjen.... 4.og setter den på plass igjen.. 5.start..

 

Funker ikke dette kan du prøve med ett annet power... funker ikke det.. må du få låne en cpu av en kamerat eller.no

 

Vis ikke hk'et lager noen lyder i oppstarten så er det mest sansynlig ikke ram eller skjermkort... den kan også lage en lyd for cpu... men det er det ikke alltid den gjør. så lån deg en vis det ikke fungerer med rammen...

 

håper du fikk noe ut av det...

 

godtnyttår!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...