Gå til innhold

Netscreen remote og trådløst nettverk i winxp


Weezel

Anbefalte innlegg

Jeg kjører winxp på en maskin her, og har tidligere hatt problemer med at når jeg la inn netscreen remote, sluttet nettet å fungerer skikkelig. Derfor avinstallerte jeg det - noe som ikke hjalp, problemet fortsatte. Etter en ukes tid formaterte jeg pc'en ettersom jeg ikke fant noen annen utvei. La inn xp igjen (sp1) og alt fungerte helt fint.

 

Nå måtte jeg derimot ha det inn igjen en stund, så jeg la det inn :no:

Jeg sliter nå med det samme problemet;

 

Jeg kan koble meg opp til 1/2/3 forskjellige servere av gangen, og deretter er det stopp. Dette gjelder alt, web, irc, vnc, mail osv. når jeg har "brukt opp" to tilkoblinger, vil den siste bare stå å gå, og opera viser "Connecting to remote host" om jeg prøver å surfe, og i mirc får jeg "Unable to resolve server". lukker jeg en av de andre tilkoblingene, fungerer den nye fint.

 

Avinstallerte derfor netscreen remote, og som forrige gang ingen effekt. Så la jeg inn SP2 i håp om at den byttet ut hva nå enn netscreen har endret på, fortsatt ingen effekt.

 

Det er mindre morro å kun surfe på en side av gangen, og har rett og slett ikke peiling på hva som kan være feil.

 

For å utelukke et par ting;

 

Det er ikke noe galt med nettverket ellers, andre maskiner i samme nett kommer ut både trådløst og trådfast.

Tilkoblingen til routeren blir ikke brutt

Det er ikke virus/spyware

 

Jeg har ikke prøvd å bruke netscreen med trådfast tilkobling enda - men jeg har flere kollegaer som bruker det på sitt trådfaste nett, og de har ingen problemer.

 

Det trådløse kortet er et CNet CNWL-311 WLAN PCI, og netscreen versjonen er 9.0.1 (Build 12).

 

Alt av forslag mottas med takk :yes:

 

Nicolai

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...