Gå til innhold

Skjermen slår seg ikke på

rønning

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går oppstpd det et problem som jeg aldri før har opplevd..når jeg slo på pcn ville ikke skjermen slå seg på...den sto bare i ventemodus..jeg prøvde noen ganger å slå av og på, og til slutt virket det..men sånn har det vært hver gang jeg har slått den på siden...Noen som vet hva som er problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt samme problem noen ganger. Da har jeg bare flashet bios, om det er det det kalles; satt den lille jumperen på hovedkortet fra 1-2 til 2-3 ett minutt, så satt den tilbake.

Skrevet
Jeg har hatt samme problem noen ganger. Da har jeg bare flashet bios, om det er det det kalles; satt den lille jumperen på hovedkortet fra 1-2 til 2-3 ett minutt, så satt den tilbake.

Dette bare nullstiller BIOSen.

Flashing er når man oppdaterer BIOSen med en annen versjon.

Uansett, så lenge det du beskriver funker er det vel ett fett;-)

Skrevet
I går oppstpd det et problem som jeg aldri før har opplevd..når jeg slo på pcn ville ikke skjermen slå seg på...den sto bare i ventemodus..jeg prøvde noen ganger å slå av og på, og til slutt virket det..men sånn har det vært hver gang jeg har slått den på siden...Noen som vet hva som er problemet?

Problemet er mest sannsynlig at skjermkortet ikke har god nok forbindelse med hovedkortet. Sjekk at kortet sitter slik det skal. Bruk gjerne egnet spray for bedre kontakt.

Skrevet

Jeg er enig med vidaremil, sjekk først at skjermkortet sitter godt i. En millimeter ute av sporet, så er det svart. Trykk det god på plass (PCen avskrudd, uten ledningen på selvsagt).

Mens du er i gang inne i PCen så trykker du fast alt du ser, minnebrikker, PCI kort etc. Sjekk til slutt skjermkabelen, at den sitter godt i begge ender.

Hvis du fortsatt ikke får opp neo skjermbilde, så må du forteelle oss hva som skjer nå du slå på PC: Hva som virker av vifter, harddisker etc.

Skrevet (endret)
mister jeg alt på pcn hvis jeg resetter biosen??

Nei du mister ingenting. I dag er alt plug and play slik at maskinen finner selv komponentene (les enhetene) som din maskin har. En annen ting er at jeg tror ikke det hjelper å nullstille bios. Har du ikke et annet skjermkort du kan prøve med først. Virker dette så vet du at feilen ligger i eller rundt skjermkortet. Ved feilsøking er det viktig å være strukturert og forsøke med en ting av gangen. Det kan selvfølgelig også være skjermen din som er i ferd med å ta kvelden.

Endret av vidaremil
Skrevet

Hvis dette ikke hjalp så kan du forsøke å disable Power Management i bios. Denne er vanligvis enablet som standard. Har opplevd at enkelte hovedkort ikke klarer å styre dette like bra.

Skrevet (endret)

Dette skjedde meg for et par mnd siden.Da var det skjermkortet som hadde tatt kvelden.Har du et annet skjermkort du kan prøve?

Endret av Morten K
Skrevet

sorry at jeg ikke har svart, men har vært bortreist, og har ikke gjort noe med pcn..men hvis jeg resetter bios, beholdes alt på hardiskene?

Skrevet
sorry at jeg ikke har svart, men har vært bortreist, og har ikke gjort noe med pcn..men hvis jeg resetter bios, beholdes alt på hardiskene?

ja, ingen fare

Skrevet (endret)

Resetta BIOS(Fjerna betteriet), og prøvde å starte på nytt..men samme problem..Har prøvd med en annen skjerm også, så det er ikke det..Jeg lurer sånn på hva det er ettersom skjermen slår seg på når jeg har prøvd en del ganger..Noen som har andre tips? (har ikke fått testet et annet skjermkort enda)

Endret av rønning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...