Gå til innhold

Få som spiller Horde.


Anbefalte innlegg

Ok, først og fremst er det ingen "gode og onde" raser i wow.

For det andre så er det ravende likegyldig om det er 100.000 fler som spiller Alliance. Det kommer ikke til å bli slik at alle som spiller Alliance samler seg og dreper alle som spiller horde forde:

1. Spillet er ikke laget for så store slag.

2. Horde og Alliance starter milevis fra hverandre. Hver sin øy faktsik.

3. Det finnes bosser/npc som er umulige å drepe, det er også "fri" soner der PvP er av.

4. Blizzard kommer til å stoppe det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nuvel - NightElf, Troll, Orc, Tauren begynner på samme sted og Undead, Human, Gnome, Dwarf starter på samme sted. Så de er ikke heeelt alene :)

 

Det er utrolig mange fler noobs som starter med alliance sida, siden de vil være "de gode". Men samme hvordan side man velger vil alltid den andre sida være den "onde".

 

For meg er eneste grunnen til at jeg er alliance at resten av guilden min også skal være det. Ellers hadde jeg valgt en Troll Rogue eller en Orc Hunter. Ingen hunter er jo råere enn en Orc Hunter. Men det ER faktisk sånn at det er lettere å levle på alliance sida. Helt siden første alpha/beta har questene vært under utvilking på alliance sida, og de er mye bedre tilrettelagt enn de som er på horde sida.

 

Om det er så stor fordeling på hver eneste server er jeg heller usikker på - eller om dette gjelder PvE eller PvP. Den siden med mest folk vil ha tilgang på mer grønne/blå items på AH siden det er fler som skaffer de, men man vil også få mindre penger for ting man skaffer/selger, da prisene hele tiden vil bli presset ned på et såpass stort marked, så kanskje er det greit at det er ferre på horde, slik at man faktisk kan tjene litt penger.

 

Begge sidene er uansett veldig artige å spille på, en føler at man MÅ ta et valg om man skal lage den beste charactern som mulig er. Feks, om man skal være den råeste hunteren er man nesten nødt til å velge Orc og beste rogue NE. Grunnet racial traits osv.

Lenke til kommentar

Mith: Litt uenig der.

 

Fordi Alliance har mange flere folk enn Horde, betyr det at det kommer til å bli hyppigere angrep på Horde-territorier, enn Alliance-territorier.

 

Om Horde angriper Alliance-territorier vil det ble mye større forsvar (fordi det er mange flere folk som kan forsvare) enn om Alliance hadde angrepet.

 

EDIT: Alliance og Horde er ikke på hver sin øy.

 

EDIT 2: Som DeeTee sier; Vi må også ta i betraktning at mange Alliance-folk rett og slett er noobs. Så det kan bli spennende :)

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

Er flere quests for alliance. Lvl 10-20 har horde bare Barrens og Silverpine, mens Alliance har Darkshore, Westfall og Loch Modan. Greit at Barrens er stort, men er ikke dobbelt så mange quests der for 10-20 som de andre.

Alliance er mer spredd utover og man kan gjøre mange quests fort i et område og så dra til neste osv. For horde er 3 av rasene klemt sammen i Barrens og eneste alternativ er undead områdene.

 

Om du bare grinder monstere så går det sikkert omtrent like fort (første lvl 60 i retail var jo horde), men om man spiller normalt og gjør quests det meste av tiden så går det fortere for Alliance. Har dog blitt noe bedre med de siste patchene.

 

Hvor mange levels du går opp på en dag kommer jo an på hvor mye du spiller. Spiller du 10 timer en dag og går opp 1 level er jo ikke det så jævli bra akkurat :p

Lenke til kommentar

Det er klart flere alliance enn horde, og det kan til dels merkes i områder som Hillsbrad Foothills. Det er imidlertid store variasjoner fra server til server. Den serveren jeg spiller på er noe sånt som 55/45 i favør alliance, men det føles ikke plagsomt. Tarren Mill i Hillsbrad Foothills er et unntak. En kommer dit typisk som halvveis newbie lvl 20, og det første som skjer er at man havner midt i "Death Alley" (spillernavn på området mellom Tarren Mill og Southshore). Der er det myyyye ganking/raiding på pvp-servere...

Lenke til kommentar

Det største problemet med Horde vs. Alliance er vel at ifølge statistikken er det nesten like mange night elf som det er horde til sammen. Night Elf starter på samme verdensdel som horde gjør (vest om du vil kalle det det, vet at de starter på ei anna øy). Det fører til at nesten night elfene alene kan defeate horde, og hvis de i tilleg får hjelp fra humans, da blir det mange fler enn horde...

Litt rart at det er flest alliance som er night elf, som begynner på 'horde' siden og flest undead i horde som begynne på 'alliance' siden!

Lenke til kommentar

Det kommer sikkert ikke til å bli noe problem, enten jevner det seg ut av seg selv, eller så finner Blizzard på noe lurt.

 

Tror kanskje at hvis det starter fler newbs på alliance siden, lager de sikkert fler figurer for å teste ut ogsåvidere, mens horde kanskje er mer målbevist...

 

my 2 cents

Lenke til kommentar
Hadde The Horde hatt et alternativ til Paladinen skull jeg nok vurdert å være en Undead eller Orc, men slik som det er nå forblir jeg Alliance :)

En ond type Paladin klasse eller Death Knight er en av de tingene jeg savner mest i WoW nå :)

 

Er helt enig med The_evil_blue_toad når han nevner det med at Orc og Taurens er litt misforstått. De er to ganske noble raser (Trolls også) og det irriterer meg litt hvordan mange tolker de som "ond".

Lenke til kommentar
Hadde The Horde hatt et alternativ til Paladinen skull jeg nok vurdert å være en Undead eller Orc, men slik som det er nå forblir jeg Alliance :)

En ond type Paladin klasse eller Death Knight er en av de tingene jeg savner mest i WoW nå :)

 

Er helt enig med The_evil_blue_toad når han nevner det med at Orc og Taurens er litt misforstått. De er to ganske noble raser (Trolls også) og det irriterer meg litt hvordan mange tolker de som "ond".

Har lest et sted at Shaman er en slags erstatning for Paladin...

 

Dessuten: Tauren er kanskje noble og beskyttere av naturen, men orker derimot, er IKKE noble!!! De er vel den rasen som mest av alt vil ta over verden... Derfor skal jeg være ork, jeg skal ta over verden og være OND!!! :dribble::dribble:

Lenke til kommentar
Takk for statistikken, Djevlen. Siden jeg skal være Alliance, velger jeg pga dette et sjeldent alternativ i retail. Nemlig Gnome. Liker ikke å ha mange folk som er helt lik meg selv.

Helt enig. Gnome mage eller noe :D

ehrm det bugner av gnome mages i closed beta, og vil det ved retail pga. racial traits.

5% more int.

 

Skal du være unik så velger du female dwarf rogue eller warrior.

 

Eller female gnome rogue eller warrior.

 

Gnome warlock og mage er det utrolig mange av...

Lenke til kommentar
Har lest et sted at Shaman er en slags erstatning for Paladin...

 

Dessuten: Tauren er kanskje noble og beskyttere av naturen, men orker derimot, er IKKE noble!!! De er vel den rasen som mest av alt vil ta over verden... Derfor skal jeg være ork, jeg skal ta over verden og være OND!!! :dribble::dribble:

Vel Shaman er jo som Paladin, kun spillbar hos den ene siden. Alliance: Paladin Horde: Shaman. Men jeg tenkte mer på en slags ond, "turned" Paladin/Death Knight. Slik som Evil Arthas i WC3 ;)

 

La meg qoute fra Warcraft-story:

"...the Horde changed from a warlike juggernaut into more of a loose coalition, dedicated to survival and prosperity rather than conquest. Aided by the noble tauren and the cunning trolls of the Darkspear tribe, Thrall and his orcs looked forward to a new era of peace in their own land..."

 

Unfortunately Admiral Proudmoore died in battle before Jaina could reconcile with him or prove that orcs were no longer bloodthirsty monsters.

 

Dette er ikke onde LOTR orker det er snakk om.

 

Ta å les litt her for å korte ned ventetiden, ganske interessant faktisk :)

Lenke til kommentar
ehrm det bugner av gnome mages i closed beta, og vil det ved retail pga. racial traits.

5% more int.

 

Skal du være unik så velger du female dwarf rogue eller warrior.

 

Eller female gnome rogue eller warrior.

 

Gnome warlock og mage er det utrolig mange av...

Som du sier selv, det finnes mange av dem på grunn av racial traits, og selvfølgelig, er du smart velger du rase/klasse etter hva du vil være, samt tenker på racial traits'ene til den rasen du føler du har mest lyst til å være.

Lenke til kommentar

nå må nå dykk ikkje glømma dette da...

 

This is a graphical display of data submitted from the Warcraft Census UI Mod.

 

kan jo faktisk henda att det er fleire alliance folk som bruker denne modden enn dei på horde sida...

 

 

eg er horde, undead mage og eg bruker den ikkje... :roll:

Endret av X672
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...