Gå til innhold

Lars Pedersen - en syk manns bekjennelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes neimen ikke det du skriver er dumt jeg. Tror nok mange i et svakt øyeblikk kan relatere til enkelte deler av det du skriver uten at de nødvendigvis trenger å være ekstremister. Verden HADDE vært bedre for de resterende om de svake bare hadde dødd. Hvis man har et bein som blir infisert og ikke er til å redde så kutter man det av for å redde resten av kroppen. Hadde det samme også fungert i verden ville vi vært kvitt mye faenskap. Det er jo et rent faktum at hvis vi hadde kvittet oss med alle som har AIDS så ville vi vært kvitt sykdommen.

 

En person la en gang for mange år frem en teori for meg som lignet litt på din med å flytte kriminelt avskum. Hans gikk på svalbard, mens din går til jan mayen. Dette konseptet er jo ikke nytt, og det har i lengden ordnet seg ganske bra for landet det gjalt (england -> australia).

 

MEN i dagens samfunn er ikke noe av dette mulig. Det hadde heller ikke vært særlig artig for deg om DU ble offer. Personlig kunne jeg heller aldri tenkt meg å være en av de gjenværende hvis man blir sittendes igjen med skyldsfølelse. Kriminelle & syke er også mennesker selv om de ikke nødvendigvis er mennesker jeg vil ha rundt meg.

 

Da det gjelder american history x så har jeg delte meninger. Filmen er knallbra, men de fremstilte jo nazistene som stokk dumme uten mål og mening utover å drepe andre raser (aner ikke hvordan det er irl) og da er det vanskelig å "heie" på disse på noen som helst måte. Alikevel sitter jeg igjen med delte meninger pga slutten. Der blir jo derek drept fordi han er nazist og ikke pga noe han har gjort. Det er jo en handling utført på en uskyldig pga noe hans likemenn har gjort.

 

Du er ikke syk LarsP, du er helt normal. Alle har før eller senere et ønske om at verden burde vært forskjellig fra hva den er i dag, og gjerne på bekostning av menneskegrupper. Det trenger ikke vært grunnet rase engang. Det kan skyldes politisk syn, seksuell legning, handlinger (kriminelle o.l.), eller samfunnets snyltere. Min erfaring sier at selv de mest "tolerante" personer misliker noen. En av de mest solidariske og tolerante personene jeg kjenner har blant annet kommet med sterke ønsker om å avlive pedofile. Så det er absolutt ikke sykt LarsP.

Lenke til kommentar

Vet egentlig ikke hvordan jeg skal følge opp mitt eget innlegg. Jeg var bare så himla forbannet og anså middagsbordet som feil forum. Kunne bare tenkt meg å sparke inn trynet på så ufattelig mange mennesker for tiden.

 

Forresten, Derek blir ikke drept i American History X. Det var broren hans, Danny som havnet seks fot under.

Lenke til kommentar

For min del så blir darwinisme ofte litt feil da mennesker er flokk dyr. Så klart hender det at en må la noen i flokken i stikker for å redde hverandre. Men dette er som regel ikke nødvendig. Uansett, angående pedofile så mener eg at disse kan bli kastrert.

Dessuten, darwinismen er bare menneskene som overlever. Ergo egoistiske mennesker som ikke gir til fellesskapet. Mennesket er et flokkdyr og da er det naturlig å ta vare på hverandre.

 

Personlig så synes eg det blir i de fleste tilfeller feil å sette verdilapp på levende mennesker. Men eg mener at folk som fks. ikke kan få barn(som lever og har friske gener) bør slutte å sippe og heller adoptere...

 

Et problem med ideen din er at "svake" mennesker kan ofte bare være menensker som har uflaks. Det finnes mange mennesker som IMO ikke akkurat gode mennesker, men har arvet ekstreme mengder med penger. Rike folk vil aldri bli "svake".

 

Du er ikke normal. Ingen er "normale". Men du er ikke syk. ;) (IMO)

 

Uansett, eg mener det er feil å ta liv til folk med mindre det er i forsvar.

 

Noe som skal være nevnt er at Australia er et land fult av folk med "kriminelle gener". Men likevel så er ikke folk der så kriminelle som en skulle tro. :)

 

Sorry for et litt rotete inlegg..

Lenke til kommentar

Lars Pedersen, det enkleste er å sparke nedover, og det er vel det du gjør da. De svake sparker de som er enda svakere. Skulle man fulgt Darwin så er vel du en av de første som hadde tatt kvelden... etter innvandrere og arbeidsløse. Majoriteten av norske "rasister" finner man forøvrig blant arbeidsløse eller folk med liten eller ingen utdannelse. Jeg vet ikke hvilken gruppe du tilhører, men du virker som du er på god vei inn i taperenes rekker.

 

Ha et litt mer nyansert på verden og samfunnet rundt deg. Det er ikke pga innvandrere at du ikke har det noe bra. En av tingene som skiller menneske fra dyrene er evnen til empati. På den annen side, psykopater mangler empati. De er vel dyr da. Hvor i næringskjeden de befinner seg vet jeg ikke, men du får sikkert servert psykopat-burger på McDonalds etterhvert...

Lenke til kommentar
Lars Pedersen, det enkleste er å sparke nedover, og det er vel det du gjør da. De svake sparker de som er enda svakere. Skulle man fulgt Darwin så er vel du en av de første som hadde tatt kvelden... etter innvandrere og arbeidsløse. Majoriteten av norske "rasister" finner man forøvrig blant arbeidsløse eller folk med liten eller ingen utdannelse. Jeg vet ikke hvilken gruppe du tilhører, men du virker som du er på god vei inn i taperenes rekker.

 

Ha et litt mer nyansert på verden og samfunnet rundt deg. Det er ikke pga innvandrere at du ikke har det noe bra. En av tingene som skiller menneske fra dyrene er evnen til empati. På den annen side, psykopater mangler empati. De er vel dyr da. Hvor i næringskjeden de befinner seg vet jeg ikke, men du får sikkert servert psykopat-burger på McDonalds etterhvert...

Hmm, har du i det hele tatt lest innlegget mitt? Jeg la aldri skylden på innvandrere.

 

Skal dog innrømme at jeg tiltrekkes av onde mennesker på det store lerretet.

Lenke til kommentar

Du er nok desverre helt normal LarsP! Det fins dager da de fleste av oss har lyst til å slå/sparke ett eller annet når man leser aviser full av urett begått av syke mennesker. Og særlig når man føler at ett eller annet kunne vært gjort for å unngå dette, og at de som sitter på annsvaret ikke ser ut til å takle dette i det hele tatt.

I slike stunde kan selv den mest sindige person få mørke tanker!

Hvis man dog ikke føler noe i det hele tatt... ja da er man ute på ville veier!

 

Så Lars, vær glad du reagerer, det betyr at du bryr deg!

Lenke til kommentar
QUOTE (fthomassen @ 30/12/2004 : 01:26)

Er evolusjon positivt? Hvis ja, hvorfor det?

 

Ville du heller at den mest avanserte form for liv på Jorda skulle vært amøber?

 

Meningen i spørsmålet kom nok ikke tydelig fram, la meg omforumlere:

 

Ut i fra dagens situasjon, trenger vi da å utvikle oss videre, trenger vi en videre evolusjon? Hvis ja, hvorfor det?

 

For øvrig ville jeg ikke at den mest av avanserte formen for liv skulle vært amøber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...