Gå til innhold

Skal kjøpe nytt hk og ny cpu. Hvilke sokket

Håvard

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tengte å kjøpe meg et nytt hk, og en ny cpu, men så har jeg ikke helt klart å følge med i utviklingen tror jeg :blush:

Jeg lurer derfor på hvilke sokket som er den nyeste, og hvem som er den beste, eller hvem dere anbefaler.

Håper på gode svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette er ett meget godt alternativ:

Hovedkort: Socket 939 MSI K8N Neo2

CPU (Prosessor):Socket 939 +3000 1.8GHz

Her har du en kombinasjon som skaper rom for god ytelse, den er kjapp ja.

Denne plattformen er "fremtidsrettet", altså oppgraderingsmulighetene er der. :)

Denne kombinasjonen skal være god for overklokking, samtidig som den passer til å brukes til alt. ;)

Endret av Deuce
Skrevet
Så litt på sokket 940, (amd opteron) så at det var svin dyrt, men er det vært penga??

Skal du ha rå ytelse er jo Opteron ett alternativ.

Men verdt penga kan vel diskuteres kommer ann på øyet som ser.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en nærmere titt på Socket 939 eller socket 775 (Intel) ;)

Skrevet

ikke til for eksempel spill, men med to opteron prosessorer for eksempel, vil visse oppgaver gå raskere (encoding, decoding, komprimering, osv...)

Skrevet

Akkurat nå vil kanskje det beste kjøpet være som Deuce sier. Nemlig MSI K8N Neo2 og Winchester 3000+. Eller om du også må ha nytt skjermkort så kan du jo heller vente litt til nForce4 med PCI-Express har modnet litt.

Skrevet

Hvilken cpu og hovedkort du vil at vi skal anbefale kommer jo helt ann på hva du selv skal bruke pcen din til.

Selv har jeg amd64 3500+ og er svært fornøyd, bruker pcen til spilling for det meste og du burde kjøpe socket 939 dersom du skal bruke pcen til spill.

Men derimot bruker du pcen til videoredigering ol så sier dem at Intel er bedre der.

Men om du bruker søkefunksjonen så finner du utallige slike threads så om det er noe du ikke får svar på så bruk den funksjonen :)

Lykke til

Skrevet (endret)

Med tanke på hvor fort utviklingen går, vil det lønne seg heller å gå for en 3200+ eller 3500+? Hovedbruk er spilling.

Endret av PreZiDenT
Skrevet
Med tanke på hvor fort utviklingen går, vil det lønne seg heller å gå for en 3200+ eller 3500+? Hovedbruk er spilling.

mange gode tilbakemeldinger på 3500+ her på forumet, jeg ville iallefall valgt denne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...