Gå til innhold

KONKURRANSE! premie vannkjøler(med bilde nå).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-08 05:31, CFD skrev:

Skrue: Har sett at du har testet blokka nå.

Så jeg synes du burde si hvordan den er OSV.


Venter i spenning jeg.



 

Blokka er slett ikke dårlig den, men vil ikke legge ut flere fakta før eier´n synes at det er ok.

Samtidig må jeg understreke at jeg bare har gjort en foreløpig test av blokka i seg sjøl, uten å sammenligne med mine egne. Men det kommer nok! :smile:

Lenke til kommentar

Greit nok det, minimum payne! :smile:

 

Jeg kan vel egentlig bare paste mailen jeg sendte til deg, men bilder må jeg nok ha hjelp til å legge ut!

Og jeg understreker igjen, dette er jo bare en foreløpig test!

 

Følg med:

 

Nå har jeg omsider kjørt en test på vannblokka di, og resultatet var slett ikke verst! Maks.cpu-temp etter 100 "burn-in´s i Sisoft Sandra var 43 grader, idle lå den på rundt 36-37 grader.

 

Til sammenligning havnet min egen spiralblokk på 46 grader, i samme test som jeg kjørte paralellt på min egen maskin.

Lufttemperaturen i rommet lå hele tiden på 23,2grader.

 

NB!!!!

Resultatene er ikke direkte sammenlignbare, ettersom radiatorer og andre forhold er ganske forskjellige, bl.a. min "hjemmelagde" radiator fungerer nok ikke så godt som jeg hadde håpet på.

Men uansett gir det jo en viss pekepinn! Tror du skal være fornøyd med dette, men et bedre svar vil vi jo få etter at blokkene er kjørt på samme system under samme forhold.

 

Oppsettet jeg brukte, er som følger:

 

Hovedkort: MSI K7T266 Pro2

CPU: AMD T-bird 1,4Mhz

RAM: Twin-Mos PC2100 256Mb

HD: IBM DTLA 307030 30Gb

Skjermkort: Et gammalt ATI 3D-kort

Kjøleblokk: Din egen! I kombinasjon med AS3 varmeledningspasta, og en lett modifisert "hold-down" plate.

Radiator: Black-Ice 120mm

Vifte: ETRI 125XR 120x120x38mm på 130volt

Pumpe: Maxi-Jet 1200, i kombinasjon med vanntank (1,5dl)

 

Som du vil se av bildene, ble oppsettet nokså lurvete og provisorisk, men hovedsaken var jo å få prøvet blokka di!

 

Mvh

Jan

Lenke til kommentar

Min Amd T-bird 1.4GHz ligger også under 40 grader idle med luftkjøling! (Alpha Pal m/ 80mm Papst 37db rheostat på laveste turtall)

 

Synes ikke temperaturene du nevner er så utrolige. Tror jeg dropper ideene mine om fremtidig vannkjøling... Riktignok er det mer stillegående og stiligere i et plexikabinett, men...

 

(regner med noen reagerer på dette innlegget..) :grin:

Lenke til kommentar

Havegg, ingen har vel nevnt noenting om utrolige temperaturer?

Tvertimot, de er faktisk absolutt reelle, de temperaturene jeg viser til!

Er derimot ikke så sikker på at alle andre er like ærlige bestandig?

 

Som du sikkert også er klar over, spiller romtemperaturen en _vesentlig_ rolle for resultatene, og jeg vet lite om lufttemperaturen rundt din luftkjølte prosessor?

 

Men la nå ikke dette bli noen diskusjon om luft- kontra vann-kjøling, det er slett ikke meningen, jeg stilte meg bare til disposisjon for minimum payne som ønsket å teste vannblokka si.

 

Og som allerede nevnt; Dette var en foreløpig test, og avspeiler derfor ikke noe optimalt resultat.

 

Avslutningsvis; Selv om det etterhvert har dukket op mange gode kjøleribber og vifter, så vil disse uansett neppe kunne matche et riktig oppsatt vannkjølingssystem, ikke minst når det gjelder støy!

For det er vel i bunn og grunn det det handler om?

Lenke til kommentar

Når den 37db vifta sviver på laveste turtall så hører jeg harddiskene mine. Ikke helt stille, men jeg klarer fint å sove i rommet...

 

Romtemperaturen min ligger på 20-21 grader, og alle temperaturer er dobbelsjekket med eksterne termometer.

 

Men jeg skal ikke mase mer. Synes bare det var rart at du/dere ikke hadde oppnådd så mye lavere temperatur enn meg...

Og siden støynivå blir viktigere og viktigere for mange, så skal jeg heller ikke utelukke en framtidig vannkjøling. Virker ganske artig egentlig - så en eller annen mpgfilm om det.

 

Beklager hvis det forrige innlegget ble litt for pessimistist osv. Synes det er fint gjort det både minimum payne og skrue gjør! Stå på folkens! :smile:

Lenke til kommentar

Havegg:

Er enig med deg ang. det faktum at temp-forskjellene mellom vann / luft ikke i dette tilfellet er større, og er faktisk litt skuffet over dette sjøl også!

 

Må nok ta peiling på en større radiator etterhvert, samtidig som jeg nok må sjekke montering av spiralblokka mi også.

Jeg finner det faktisk urimelig at CPU-temp ligger 11-12grader høyere enn vanntemp, og forventer etterhvert å oppnå en mindre differanse, men ting tar tid! :sad:

 

Har også en "inntil core" sensor for å måle "feber´n" på CPU, og denne ligger konstant 5grader lavere enn temperaturene i PC-Alert og Winbond Hardware Doctor. Men for sammenligningens skyld velger jeg å bruke de innebygde sensorene for målingene.

 

Mase mer? Du maser vel ikke, det er bare fint at du kommer med reaksjoner! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...