Gå til innhold

Stillegående AGP-skjermkort til spilling med 2*DVI


erlend øye

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg trenger et skjermkort med to DVI-kontakter, det skal bl.a brukes til spilling og det er viktig at det er stillegående.

 

Mtp. støynivå er Gainward 6800LE en god kandidat, stillegående rett ut av esken, og ikke alt for dyrt. Men dette kortet mangler to DVI-utganger. Det eneste kortet på komplett som egner seg, og har to DVI-utganger er XFX 6800 128MB Extreme Gamers Ed. I tillegg trengs en Arctic Cooling NV 5. Da er vi oppe 2650kr. Jeg kunne godt tenkt meg noe litt billigere, og gjerne noe som er stillegående fra før. Siden jeg nettopp har tømt kontoen for to NEC 1770NX så er det ingen ting som haster.

 

Kortet bør møte mine krav og gi et bra ytelse/pris forhold, jeg har ikke noe maks beløp, men rundt 2000kr burde holde. Om jeg får mye for pengene kan jeg kanskje strekke meg opp litt i pris.

 

Noen som har tips? Kommer det snart flere kort med to DVI-utganger?

Endret av erlend øye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den overså jeg, gainward pleier vel å ha stillegående kort?? Ihvertfall 6800LE:

 

Ved vanlig bruk er det nesten umulig å høre viften på kortet. Også under kjøring av 3D-applikasjoner er viften nesten helt lydløs.

•  NVIDIA GeForce™ 6600GT GPU with AGP 8X

•  128 MB 128 Bit high-speed DDR 3 memory

•  Gainward's unique powerful cooling Fan and Heat Sink

•  Support two monitors simultaneously

•  Includes Gainward's award winning EXPERTool™ tuning utility

•  Dual DVI and Video-in connectors

•  Support DirectX 9.0 and lower

•  Support OpenGL 1.5 and lower

Virker som et kurant kort det her :D

Med EXPERTool kan viftehastighet stilles osv :w00t:

 

Eneste er at prisen ligger litt høyere enn andre AGP 6600GT kort. Jeg kan f.eks få et POV 6600GT-kort til 1650kr. Men Gainward-kortet er vel verdt de ekstra hundrelappene for å få Dual-DVI og et støysvakt kort.

Endret av erlend øye
Lenke til kommentar
Dette har to DVI og koster 1800kr

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305051&cks=PRL

 

Lykke til med valg av kort... :thumbup:

Takk for hjelpen, men det kortet støyer nok litt for mye... Foreløbig finnes det vel heller ikke noe silencer å kjøpe til 6600GT. Hvis ikke så hadde jo det vært perfekt, ikke for dyrt, og med DDR3 minne :D

 

Men Gaiward-kortet som Herr Elendig fåreslo er kanskje et alternativ :hmm:

Lenke til kommentar
Du får overganger fra VGA til DVI, men da får du ikke noe utbytte av DVI (du kunne like godt brukt VGA-inngangen på skjermen din). Flott tråd dette her. Har tenkt på det samme, bra du gjør all researchen :thumbup:

Hehe, bare bra hvis noen andre har glede av denne tråden. Ang. VGA>DVI-adapter så tenkte jeg på nesten det samme, at det uansett ikke blir noe bra resultat.

 

Kanskje det hadde vært på tide å oppdatere den dual skjerm guiden foresten?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...