Gå til innhold

Aktivere Cool'n quiet


smeboe

Anbefalte innlegg

Har prøvd å kjøre hw's guide for å aktivere Cool'n Quiet-funksjonen på AMD 3000+ "Winchester" S939. Har gjort alle de tre trekkene for å få det til, men jeg har stadig 1800 MHz klokk når jeg sjekker.

 

Jeg har ikke tuklet med noe med CPU etter at den ble tatt i bruk. Er det noe jeg gjør feil/noen programmer som kan hindre C'n Q?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd å kjøre hw's guide for å aktivere Cool'n Quiet-funksjonen på AMD 3000+ "Winchester" S939. Har gjort alle de tre trekkene for å få det til, men jeg har stadig 1800 MHz klokk når jeg sjekker.

 

Jeg har ikke tuklet med noe med CPU etter at den ble tatt i bruk. Er det noe jeg gjør feil/noen programmer som kan hindre C'n Q?

Mener å huske å ha lest at Hardware monitor programmer kan påvirke Cool'n Quite. Og jeg er nesten sikker på at eventuelle CPU ID programmer skal vise den faktiske frekvensen etter Cool'n quiet er aktivert.

Lenke til kommentar

Har du installert SP2?

Cool n'quiete fungerte fint hos neg, men etter å ha installert SP2 får jeg denne funksjonen ikke aktivert. Alle innstillinger er korrekte, noen andre med samme erfaring ??

Må kjøre Speedfan for å få redusert noe av støyen, men CPU kjører for full guffe.

Lenke til kommentar
Avinstallerte nå SP2 Cool'n Q fungerer nå. Kjører på halv hastighet, regnet med at det var SP2 som forårsaket dette.

Da er nok et irritasjonsmoment over,hva blir neste??

Hadde samme problem som deg. Installerte driverene på nytt og da funket det med sp2. Prøv også å bytte strøminnstillingene. Opplevde her en dag at c'n'q ikke fugerte i "minimal strømstyring" men fungerte i de andre innstillingene. Kan også være en idé og disable c'n'q deretter enable den i BIOSen etter installering av driverene.

Lenke til kommentar
Har prøvd å kjøre hw's guide for å aktivere Cool'n Quiet-funksjonen på AMD 3000+ "Winchester" S939. Har gjort alle de tre trekkene for å få det til, men jeg har stadig 1800 MHz klokk når jeg sjekker.

 

Jeg har ikke tuklet med noe med CPU etter at den ble tatt i bruk. Er det noe jeg gjør feil/noen programmer som kan hindre C'n Q?

Jeg har samme cpu og hk som deg, men jeg heller får ikke til å aktivere Cool'n quiet. Har prøvd alt som står i guiden til HW.no :nei:

Lenke til kommentar

Takk til Micro og alle andre som har hjulpet. Etter mange forsøk og mye banning fikk jeg endelig flashet BIOS for første gang, opp til v1.4. Og ganske riktig, nå er multiplyeren bare på 5, ikke 9, dvs den kjører på 1 GhZ. Dessverre er systemet ikke så mye stillere da. Er det noen som har erfaring med at kjøler som sitter på hk støyer??? :ermm: Det er enten den eller GPU-kjøler som virkelig støyer hos meg, kabinett er stille...

Lenke til kommentar

C&C hadde samme effekt på støynivået på min PC, altså ingen effekt in the hold taken. Det fikk temperaturen på prosessoren ned noen grader, men det var egentlig det. Jeg mistenker vifta i strømforsyningen til å være støysynderen, men den får nok hjelp fra chipsetviften til hovedkortet. Jeg mener å ha lest at den tusler og går på 6000 rpm uavhengig av temperatur..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...