Gå til innhold

Lian Li med vannkjøling (TT Bigwater)


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Hadde først planer om å kjøpe Lian Li PC60099B men det var før jeg skulle ha vannkjøling av CPU. Er det smartest å velge Lian Li PC6277B istedenfor ? Jeg bare lurer på hvor og hvordan jeg skal montere radiatoren om jeg velger førstnevnte kabinett, og om noen vet om radiatoren til Thermaltake TT Bigwater CPU kjølingen, passer rett inn i toppen på sistnevnte kabinett. Vil helst ha førstnevnte kabinett men gode tips mottas med takk :yes:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig grei sak få 120mm i front også på Lian Li PC6277B.

Bare fjerne underplata til hd bay lage ny skru på plass med 120mm.

Ok, da kommer jeg med et forslag så får dere som har litt mer peil si om det er helt topp eller ikke :)

 

La oss si at jeg velger PC6277B kabinettet og fjerner underplata til hd bay og så lage ny skruplass med 120mm. Smekker så radiatoren inn nede foran. Så en 120mm vifte bak og 2x 120mm i topp. Har bestilt en Tagan 480W PSU som bare har én vifte og den går ut. Hva med og montere en 120mm vifte rett over denne og én til 120mm vifte på midten i "topplokket" hvor begge to suger luft inn i kabinettet ?

Vil ikke det bli en helt knall kjøleløsning eller hva tror dere ? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har 4 stk 120,mm i mitt, 1 bak 1 foran og 2 i toppen de 2 i toppen er til radiator. Alle viftene går på ca 700 rpm. Bra airflow gjennom kassa og bra kjøling til dual radiator.

 

Dette toweret har god plass. Har noen få bilder av et p4 og et dual sytem. Desverre har jeg ikke noe bilder av vifta i front.

 

Begge pc ene har Mist dualkit med noen andre deler.

 

http://yuppe.pointclark.net/img/

Lenke til kommentar

For å gjøre det enkelt da jeg ikke aner om jeg får plass til radiatoren foran HD bay og jeg ikke aner hvor "enkelt" det er å modde om vifteplassen foran til å passe til radiatoren med 120mm vifte så har jeg følgende forslag.

 

1: Montere radiator i topp slik de foreslår i testen av kabinettet på overklokking.no.

 

2: Lar 120mm vifta bak stå slik den står.

 

3: Hvordan får jeg bytta til 120mm vifte foran HD ? Vil det passe inn i harddisk modulen som er standard på kabinettet eller hva. Om det ikke gjør det, hvor skal da hardisken/e plasseres ? Vil jo ha HD nede foran med en 120mm om det ikke blir for mye mekking. Ellers blir det bare standard 80mm :ermm:

Forvirra her :whistle:

post-224-1104094939_thumb.jpg

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

1 Hvis du monterer radiator i toppen utnytter du plassen best. Men det gir litt varmere radiator.

2 Grei og ha, mitt hovedkort avgir mye varme så jeg trenger den.

3 Slik jeg har gjort det er hele hd bay samme bare litt høyere i front slik at jeg får 120mm der. http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=EX23B&toc=2680

Om du greier få raidator imellom front og vifte vet jeg ikke. Men kan vel beholde orginale hdbay80mm Bare flytte den noen hakk oppover. Og ha radiator nede i front og vifte.

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg har bestemt meg. Jeg bestiller først Lian Li PC6277B, så to stykk Papst vifte, 120mm, 114m³/time, 32 dB(A) og én Funnel til 120mm vifte , og så en Aero Gatewatch Fancontroller, black

 

Radiator monteres i topp, vanntanken settes rett bak HD Bay nederst slik Yuppe hadde gjort på et av bildene på siden hans. Så monteres funnel med en 120mm papst vifte foran HD bay og en papst 120mm vifte bak. Så kommer Aero viftestyring til å bli montert i topp og DVD brenner under den igjen. Tror dette burde funke greit da det er masse plass i dette kabinettet, altså det blir ikke like varmt i dette kabinettet som har så mye ledig luftrom og jeg skal foreløpig bare ha én 300GB disk. Skal forøvrig bestile en AC skjermkortkjøler, VGA Silencer ATI 4 til mitt Powercolor X800XT PCI-E ViVo kort.

 

Ka du tru ? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...