Gå til innhold

Støvfilter fra Microplex


Anbefalte innlegg

FF80.JPG

 

Lurer på hvordan disse monteres. Ser feks ingen skruehull i den avbildede monteringsramma.

 

-Følger det med skruer etc?

-Eller bruker man bare skruene man har til vifta fra før? Gjør filteret at disse må være lengre enn de på bildet under?

-Hvordan monteres filteret i praksis?

*Feks legger man filteret mellom kabinettet og vifta? Hva med ramma? Skrus det hele fast? Kanskje limes det..? osv.

 

VSKRC.JPG

 

For ordens skyld kan det nevnes at det er snakk om et NoiseControl Midi-kabinett og en 80mm Papst-vifte.

 

[ Denne Melding var redigert av: mbst på 2002-06-06 19:14 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-06 20:23, Kjetil Lura skrev:

mbst du har missforstått ja,viften står jo framme og skal suge luft inn.

Kjetil


 

Vel, viften jeg skal filtrere står bak. Hullet foran er dekt av støydempingsmatter. Viften suger inn.

 

:smile:

 

Hvordan vil jeg måtte feste den med mitt oppsett?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 23:33, Kjetil Lura skrev:

mbst skal du få en bra kjøling burde du ha en framme som suger inn og en bak som blåser ut,du kan lage et hull i dempe mattene der som vifte innsuget er.

Kjetil



 

Det har jeg også tenkt på.

 

Kommer nok til å kjøre med vifta bak i begynnelsen. Blir det for varmt, flytter jeg den frem.

Problemet er at da øker støynivået. Og det ønsker jeg helst å unngå.

 

:smile:

Lenke til kommentar

Filteret kan deles i to. Et yttre deksel med "gitter", og ei ramme med hull for skruer. Du ser det yttre dekselet på bildet, det kan taes av uten verktøy, kun mothaker. Selve filteret ligger i mellom disse. Jeg har montert det slik at vifta sitter på innsiden med skruer gjennom metallet i kassa fra utsiden og inn til vifta + muttre der. Jeg løsnet skruene, la filteret på utsiden av kabinettet, stakk skruene gjennom filterramma, gjennom kabinettet, og inn til vifta.

Fungerer bra hos meg, og man kan støvsuge filteret fra utsiden uten å demontere noe, og tro du meg, etter ei uke er det mye støv i det filteret!

 

[ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-06-07 01:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-07 10:17, Strips skrev:

Ville heller brukt nylonstrømper. Bare å blåse reint.


 

Det passer meg egentlig bra... bruker nemlig strømper som en midlertidig løsning.

Da er det jo bare å fortsette med dem da!

 

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-07 18:29, andre_aronsen skrev:

En ting; dette med nylonstrømper - hvordan fester man strømpa?


 

Jeg teipa den på med noe silke-teip mora mi hadde. Denne sitter meget godt på tekstiler, og sitter tilsynelatende også bra på metall.

 

På utsiden av kabinettet.

 

Ble ikke så vanvittig stilig, men det er jo på baksiden, så det gjør ikke så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...